[B4 ABK 2.0E]Kilka pytań, niestety w tytule nie zmieszczę
[B4 ABK 2.0E]Kilka pytań, niestety w tytule nie zmieszczę
Witam, z góry przepraszam za nazwę tematu, ale nie chcę zakładać kilku odrębnych, a mało miejsca jest w tytule. Jeżeli są zastrzeżenia to proszę mnie naprowadzić na właściwy tor.
1) W tym momencie w aucie jest akumulator 60Ah, 560A. Czy akumulator 55Ah, 460A będzie też pasował ? Od razu mówię, że po prostu mamy drugi akumulator i ojciec mi suszy głowę, że mam się dowiedzieć, bo tak.
2) Nie wiem jak to dobrze wytłumaczyć, ale spróbuję. Z tego co mi ojciec przekazał, to znajomemu od którego auto jest kupione próbowali ukraść prawy reflektor. Niby kopnęli czy coś, auto podobno zaczęło ryczeć(nie wiem o co z tym biega, auto raczej alarmu nie ma bo żadnego pilota nie ma, a na kluczyku tylko latareczka). Oczywiście od taty nic się nie dowiem bo dogadać się z nim jest trudniej niż ze ścianą. On nic nigdy nie wie. Wracając do tematu, ten znajomy rzekomo wyciągnął bezpiecznik termiczny(443 937 105C) i przestało. Nie działa też centralny zamek, a oświetlenie przy otwartych drzwiach działa tylko przy manualnym włączeniu. Na dodatek nie działają czujniki temperatury oleju oraz płynu chłodzącego. Uff w końcu pytanie -
a) Czy te usterki mają coś wspólnego z bezpiecznikiem który podałem? Cały czas go posiadam.
b) Czy jest gdzieś indziej niż pod maską jakaś skrzyneczka z bezpiecznikami? Bo w tej pod pokrywą nie znalazłem żadnego bezpiecznika który by miał aluminiową obudowę.
3) Nie działają także spryskiwacze. Pompka nie daje w ogóle znaku życia, wycieraczki pracują 3 razy. I pytanie, czy ta pompka jest umiejscowiona w lewym błotniku ? Bo chciałbym ją podłączyć na sztywno do akumulatora i sprawdzić czy w ogóle zadziała.
Więcej grzechów nie pamiętam, inne pytania kiedy indziej, bo to mniej ważne, a książki pisać tu nie chcę. I tak już dużo napisałem.
Dziękuję za ewentualną uwagę.
1) W tym momencie w aucie jest akumulator 60Ah, 560A. Czy akumulator 55Ah, 460A będzie też pasował ? Od razu mówię, że po prostu mamy drugi akumulator i ojciec mi suszy głowę, że mam się dowiedzieć, bo tak.
2) Nie wiem jak to dobrze wytłumaczyć, ale spróbuję. Z tego co mi ojciec przekazał, to znajomemu od którego auto jest kupione próbowali ukraść prawy reflektor. Niby kopnęli czy coś, auto podobno zaczęło ryczeć(nie wiem o co z tym biega, auto raczej alarmu nie ma bo żadnego pilota nie ma, a na kluczyku tylko latareczka). Oczywiście od taty nic się nie dowiem bo dogadać się z nim jest trudniej niż ze ścianą. On nic nigdy nie wie. Wracając do tematu, ten znajomy rzekomo wyciągnął bezpiecznik termiczny(443 937 105C) i przestało. Nie działa też centralny zamek, a oświetlenie przy otwartych drzwiach działa tylko przy manualnym włączeniu. Na dodatek nie działają czujniki temperatury oleju oraz płynu chłodzącego. Uff w końcu pytanie -
a) Czy te usterki mają coś wspólnego z bezpiecznikiem który podałem? Cały czas go posiadam.
b) Czy jest gdzieś indziej niż pod maską jakaś skrzyneczka z bezpiecznikami? Bo w tej pod pokrywą nie znalazłem żadnego bezpiecznika który by miał aluminiową obudowę.
3) Nie działają także spryskiwacze. Pompka nie daje w ogóle znaku życia, wycieraczki pracują 3 razy. I pytanie, czy ta pompka jest umiejscowiona w lewym błotniku ? Bo chciałbym ją podłączyć na sztywno do akumulatora i sprawdzić czy w ogóle zadziała.
Więcej grzechów nie pamiętam, inne pytania kiedy indziej, bo to mniej ważne, a książki pisać tu nie chcę. I tak już dużo napisałem.
Dziękuję za ewentualną uwagę.
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Nie wiem czy ryczy, bo nie wiem gdzie go włożyć. Słyszałem, że jego miejsce jest pod kolumną kierownicy, czy to prawda ? Bo jeżeli tak, to będę musiał zdemontować półkę, widać, że jest tam trochę pęknięta jak by była na chama wyciągana, może jak ten znajomy wyciągał w pośpiechu to uszkodził.
A co do pompki, to trzeba odkręcić koło i nadkole, czy cały błotnik ?
A co do pompki, to trzeba odkręcić koło i nadkole, czy cały błotnik ?
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
No dla mnie też to jest niepotrzebne, ale jak już pisałem, trudno jest przemówić do mojego taty. Alternator ma 90A, więc chyba nie powinno być problemu? Właśnie skoczyłem na dół z miernikiem, akumulator ma teraz 13,2v na wyłączonym silniku( czy to przypadkiem nie za dużo? Dziś tylko rano przejechał może 10km i 2 godziny temu wiozłem mamę do lekarza, też kilka km). Generalnie dłuższa trasa była dosyć dawno, a akumulator nie był ani razu ładowany. Większość to takie do 40 km ale to też nie często. I jakoś nie daje oznak zmęczenia.
A więc tak : Na rozruchu bez świateł czy lampek spada do ok 11,5v. W tym sęk, że zapomniałem na samym początku tematu powiedzieć, iż silnik cały czas utrzymuje podwyższone obroty. Zaraz po uruchomieniu jest 1200 obr/min i 14,86v. Przez ok dwie minuty spada do 1000 obr/min i tak już zostaje, no może jeszcze minimalnie spada,ale tylko trochę myślę, że nie mniej niż 950 obr/min, a napięcie wynosi 14,8v.
@ Edit
Właśnie jestem po oględzinach tego bezpiecznika i mam wstępną "diagnozę". Oczywiście bez opisu się nie obejdzie
A więc odkręciłem tą półkę i włożyłem bezpiecznik. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce wyje syrena w bagażniku(którą odpiąłem bo doprowadzała do załamania nerwowego) i migają kierunkowskazy. Silnika oczywiście uruchomić nie można. Zielony przekaźnik widoczny na zdjęciu cały czas cyka, póki nie przekręcę kluczyka, jak "odkręcę" go z powrotem to znów cyka.
Głowiłem się przez godzinę i grzebiąc po necie znalazłem info, że alarm włącza się przy otwarciu drzwi. Sprawdziłem więc te "guziki" we wszystkich drzwiach i zauważyłem że w tylnych lewych albo go nie ma, albo jest wciśnięty do środka. Znaczy się ta gumka jest, ale nie ma nic pod nią. No i jak bezpiecznik jest włożony, to po otwarciu drzwi włącza się alarm(gdy włożę bezpiecznik na otwartych drzwiach, nieważne który guzik wcisnę, alarm się włącza). I myślę, że z tego powodu nie działa centralny zamek, ponieważ jak wiadomo sprawny centralny nie zamknie drzwi, gdy któreś z nich są otwarte, a wydaje mi się, że przez to uszkodzenie są traktowane jako otwarte. Czy dobrze myślę ?
@ Jeszcze jedno małe pytanko. Jakoś tak mi naszło. Do czego służy ten przycisk na kluczyku? To od alarmu? Na początku myślałem, że to jakaś latareczka jak w fordzie mam,a tymczasem w środku wygląda tak.
@ Edit
Właśnie jestem po oględzinach tego bezpiecznika i mam wstępną "diagnozę". Oczywiście bez opisu się nie obejdzie
A więc odkręciłem tą półkę i włożyłem bezpiecznik. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce wyje syrena w bagażniku(którą odpiąłem bo doprowadzała do załamania nerwowego) i migają kierunkowskazy. Silnika oczywiście uruchomić nie można. Zielony przekaźnik widoczny na zdjęciu cały czas cyka, póki nie przekręcę kluczyka, jak "odkręcę" go z powrotem to znów cyka.
Głowiłem się przez godzinę i grzebiąc po necie znalazłem info, że alarm włącza się przy otwarciu drzwi. Sprawdziłem więc te "guziki" we wszystkich drzwiach i zauważyłem że w tylnych lewych albo go nie ma, albo jest wciśnięty do środka. Znaczy się ta gumka jest, ale nie ma nic pod nią. No i jak bezpiecznik jest włożony, to po otwarciu drzwi włącza się alarm(gdy włożę bezpiecznik na otwartych drzwiach, nieważne który guzik wcisnę, alarm się włącza). I myślę, że z tego powodu nie działa centralny zamek, ponieważ jak wiadomo sprawny centralny nie zamknie drzwi, gdy któreś z nich są otwarte, a wydaje mi się, że przez to uszkodzenie są traktowane jako otwarte. Czy dobrze myślę ?
@ Jeszcze jedno małe pytanko. Jakoś tak mi naszło. Do czego służy ten przycisk na kluczyku? To od alarmu? Na początku myślałem, że to jakaś latareczka jak w fordzie mam,a tymczasem w środku wygląda tak.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 lis 2022, 20:16
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Świdnik
Re: [B4 ABK 2.0E]Kilka pytań, niestety w tytule nie zmieszczę
Ten rozebrany pilot to tylko latarka. Przerabiałem to u siebie i w Skodzie Fabii 1, wsadza się zwykłą baterie płaską i zamiast żarówki białą diodę LED, przydaje się wieczorami. Co do oświetlenia w środku i centralnemu zamykaniu wszystko odbywa się dzięki pompce w bagażniku, sprawdź zimne luty.