Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK 2.0E]Kilka pytań, niestety w tytule nie zmieszczę

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Czeczen3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 paź 2012, 19:32

[B4 ABK 2.0E]Kilka pytań, niestety w tytule nie zmieszczę

Post autor: Czeczen3 » 24 lut 2013, 20:25

Witam, z góry przepraszam za nazwę tematu, ale nie chcę zakładać kilku odrębnych, a mało miejsca jest w tytule. Jeżeli są zastrzeżenia to proszę mnie naprowadzić na właściwy tor.
1) W tym momencie w aucie jest akumulator 60Ah, 560A. Czy akumulator 55Ah, 460A będzie też pasował ? Od razu mówię, że po prostu mamy drugi akumulator i ojciec mi suszy głowę, że mam się dowiedzieć, bo tak.
2) Nie wiem jak to dobrze wytłumaczyć, ale spróbuję. Z tego co mi ojciec przekazał, to znajomemu od którego auto jest kupione próbowali ukraść prawy reflektor. Niby kopnęli czy coś, auto podobno zaczęło ryczeć(nie wiem o co z tym biega, auto raczej alarmu nie ma bo żadnego pilota nie ma, a na kluczyku tylko latareczka). Oczywiście od taty nic się nie dowiem bo dogadać się z nim jest trudniej niż ze ścianą. On nic nigdy nie wie. Wracając do tematu, ten znajomy rzekomo wyciągnął bezpiecznik termiczny(443 937 105C) i przestało. Nie działa też centralny zamek, a oświetlenie przy otwartych drzwiach działa tylko przy manualnym włączeniu. Na dodatek nie działają czujniki temperatury oleju oraz płynu chłodzącego. Uff w końcu pytanie -
a) Czy te usterki mają coś wspólnego z bezpiecznikiem który podałem? Cały czas go posiadam.
b) Czy jest gdzieś indziej niż pod maską jakaś skrzyneczka z bezpiecznikami? Bo w tej pod pokrywą nie znalazłem żadnego bezpiecznika który by miał aluminiową obudowę.
3) Nie działają także spryskiwacze. Pompka nie daje w ogóle znaku życia, wycieraczki pracują 3 razy. I pytanie, czy ta pompka jest umiejscowiona w lewym błotniku ? Bo chciałbym ją podłączyć na sztywno do akumulatora i sprawdzić czy w ogóle zadziała.

Więcej grzechów nie pamiętam, inne pytania kiedy indziej, bo to mniej ważne, a książki pisać tu nie chcę. I tak już dużo napisałem.
Dziękuję za ewentualną uwagę.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 24 lut 2013, 20:53

A jak włożysz ten bezpiecznik to dalej "ryczy"?
Moim zdaniem ten aku 55Ah powinien wystarczyć
Pompka od spryskiwaczy jest umiejscowiona pod lewym błotnikiem przy zbiorniczku.

Czeczen3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 paź 2012, 19:32

Post autor: Czeczen3 » 24 lut 2013, 21:08

Nie wiem czy ryczy, bo nie wiem gdzie go włożyć. Słyszałem, że jego miejsce jest pod kolumną kierownicy, czy to prawda ? Bo jeżeli tak, to będę musiał zdemontować półkę, widać, że jest tam trochę pęknięta jak by była na chama wyciągana, może jak ten znajomy wyciągał w pośpiechu to uszkodził.
A co do pompki, to trzeba odkręcić koło i nadkole, czy cały błotnik ?

Awatar użytkownika
jaro7427
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:30
Lokalizacja: ETM

Post autor: jaro7427 » 24 lut 2013, 22:22

to ze nie masz pilota nie znaczy ze nie masz alarmu miałem takie audi z 94r które posiadało oryginalny alarm który uzbrajał się po zamknięciu auta kluczykiem

Czeczen3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 paź 2012, 19:32

Post autor: Czeczen3 » 24 lut 2013, 22:26

A to jest akurat z 94r. Tylko w takim razie żeby wyłączyć, trzeba lecieć z kluczykiem i otwierać ? Czy może sam się wyłącza ?

@ Znalazłem jakieś zdjęcie na forum, tutaj właśnie jest widok pod półką, tylko ze w dieslu oznaczony nr 1 czy to ten bezpiecznik? Obrazek
Tylko że ten wyjęty u mnie jest czerwony.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 24 lut 2013, 23:03

Czeczen3 pisze:A co do pompki, to trzeba odkręcić koło i nadkole, czy cały błotnik ?
Zdejmij koło i nadkole i bedziesz miał zbiorniczek z pompką na widoku

Czeczen3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 paź 2012, 19:32

Post autor: Czeczen3 » 24 lut 2013, 23:13

andrzejsz23 pisze:Zdejmij koło i nadkole i bedziesz miał zbiorniczek z pompką na widoku
Ok, jak będzie trochę czasu to się dobiorę, może jest zardzewiała, albo co :D

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 24 lut 2013, 23:15

Może gdzieś jakiś przewód nie łączy skoro żadnego dźwięku nie wydaje.

Czeczen3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 paź 2012, 19:32

Post autor: Czeczen3 » 26 lut 2013, 17:41

Pompkę i resztę postaram się sprawdzić w weekend, bo ten tydzień mam ostro zapchany. Mam tylko jeszcze pytanko. Czy można wpakować doń akumulator 72Ah ? Bo ojciec skądś dostał i się upiera, żeby zamienić.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 lut 2013, 17:49

Czeczen3 pisze:Czy można wpakować doń akumulator 72Ah ?
pewnie by można tylko nie wiem po co. No chyba że ten co masz jest be.
Nie wiem tylko czy alternator da radę go w pełni naładować.

Czeczen3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 paź 2012, 19:32

Post autor: Czeczen3 » 26 lut 2013, 18:12

No dla mnie też to jest niepotrzebne, ale jak już pisałem, trudno jest przemówić do mojego taty. Alternator ma 90A, więc chyba nie powinno być problemu? Właśnie skoczyłem na dół z miernikiem, akumulator ma teraz 13,2v na wyłączonym silniku( czy to przypadkiem nie za dużo? Dziś tylko rano przejechał może 10km i 2 godziny temu wiozłem mamę do lekarza, też kilka km). Generalnie dłuższa trasa była dosyć dawno, a akumulator nie był ani razu ładowany. Większość to takie do 40 km ale to też nie często. I jakoś nie daje oznak zmęczenia.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 lut 2013, 18:37

Ja bym nie zmieniał bo nie widzę sensu.
Sprawdź sobie tylko ładowanie na wolnych obrotach powinno być miedzy 13,8 do 14,5 V.

Czeczen3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 paź 2012, 19:32

Post autor: Czeczen3 » 26 lut 2013, 19:19

A więc tak : Na rozruchu bez świateł czy lampek spada do ok 11,5v. W tym sęk, że zapomniałem na samym początku tematu powiedzieć, iż silnik cały czas utrzymuje podwyższone obroty. Zaraz po uruchomieniu jest 1200 obr/min i 14,86v. Przez ok dwie minuty spada do 1000 obr/min i tak już zostaje, no może jeszcze minimalnie spada,ale tylko trochę myślę, że nie mniej niż 950 obr/min, a napięcie wynosi 14,8v.

@ Edit
Właśnie jestem po oględzinach tego bezpiecznika i mam wstępną "diagnozę". Oczywiście bez opisu się nie obejdzie :D
A więc odkręciłem tą półkę i włożyłem bezpiecznik. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce wyje syrena w bagażniku(którą odpiąłem bo doprowadzała do załamania nerwowego) i migają kierunkowskazy. Silnika oczywiście uruchomić nie można. Zielony przekaźnik widoczny na zdjęciu cały czas cyka, póki nie przekręcę kluczyka, jak "odkręcę" go z powrotem to znów cyka. Obrazek
Głowiłem się przez godzinę i grzebiąc po necie znalazłem info, że alarm włącza się przy otwarciu drzwi. Sprawdziłem więc te "guziki" we wszystkich drzwiach i zauważyłem że w tylnych lewych albo go nie ma, albo jest wciśnięty do środka. Znaczy się ta gumka jest, ale nie ma nic pod nią. No i jak bezpiecznik jest włożony, to po otwarciu drzwi włącza się alarm(gdy włożę bezpiecznik na otwartych drzwiach, nieważne który guzik wcisnę, alarm się włącza). I myślę, że z tego powodu nie działa centralny zamek, ponieważ jak wiadomo sprawny centralny nie zamknie drzwi, gdy któreś z nich są otwarte, a wydaje mi się, że przez to uszkodzenie są traktowane jako otwarte. Czy dobrze myślę ?
@ Jeszcze jedno małe pytanko. Jakoś tak mi naszło. Do czego służy ten przycisk na kluczyku? To od alarmu? Na początku myślałem, że to jakaś latareczka jak w fordzie mam,a tymczasem w środku wygląda tak.
Obrazek

Lukaszmajamen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 28 lis 2022, 20:16
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Świdnik

Re: [B4 ABK 2.0E]Kilka pytań, niestety w tytule nie zmieszczę

Post autor: Lukaszmajamen » 03 mar 2024, 01:32

Ten rozebrany pilot to tylko latarka. Przerabiałem to u siebie i w Skodzie Fabii 1, wsadza się zwykłą baterie płaską i zamiast żarówki białą diodę LED, przydaje się wieczorami. Co do oświetlenia w środku i centralnemu zamykaniu wszystko odbywa się dzięki pompce w bagażniku, sprawdź zimne luty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl