Czy ktoś ma dane ile oleju PAG 46 znajduje się w poszczególnych częściach układu klimatyzacji?
Na przykład:
- osuszacz - 15 ml
- przewody - 5 ml
- parownik - 40 ml
- skraplacz - 40 ml
- kompresor - 150 ml
Łącznie 250 ml oleju ZXL100PG.
Pytam bo zmieniam skraplacz i chciałbym wiedzieć ile go dolać podczas napełniania układu.
[B4 1z] Ilość oleju PAG w posczególnych częściach układu klimatyzacji?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 1z] Ilość oleju PAG w posczególnych częściach układu klimatyzacji?
Tego nikt nie wie nawet producenci. Przyjmuje się tylko pewne zasady ten co będzie nabijał gaz zna te zasady to dobije tez olej. Tylko wystarczy mu powiedzieć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B4 1z] Ilość oleju PAG w posczególnych częściach układu klimatyzacji?
Najgorsze w tym, że nie wiemy ile zostało w układzie po odessaniu na próżni. Z tego co się dowiedziałem to najwięcej siedzieć potrafi w sprężarce.
Teraz pytanie - czy lepiej nabić wtedy dokładnie całą ilość jaka powinna być w układzie, czy może nieco mniej. Na logikę wolałbym jednak mieć niewielką nadwyżkę.
W ogóle w tych układach do naszych 80 B4 jakoś dość sporo oleju ma wchodzić, tak patrzę.
Ja do pierwszego napełniania układu po płukaniu lałem Fuchsa Reniso też PAG 46.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 1z] Ilość oleju PAG w posczególnych częściach układu klimatyzacji?
Technicznie dobijanie do układu oleju z czynnikiem to lekko mówiąc pudrowanie syfu i plebaco, oczywiście jeżeli przy serwisie standardowym wyciągną olej z czynnikiem to taką samą ilość dają z powrotem z czynnikiem choć jeszcze inni uznają zasadę 10+ml. Olej uzupełnia się specjalnym korkiem w sprężarce bo musisz olej nalać do geometrii sprężarki a nie do układu, w układzie olej nic nie smaruje.
Jak się nie wie co i jak to najlepsza opcja to płukanie plus płukanie sprężarki wtedy nalewasz 250ml do sprężarki i masz spokój do pierwszej awarii ale płukanie nie jest tanie.
Jak się nie wie co i jak to najlepsza opcja to płukanie plus płukanie sprężarki wtedy nalewasz 250ml do sprężarki i masz spokój do pierwszej awarii ale płukanie nie jest tanie.
Re: [B4 1z] Ilość oleju PAG w posczególnych częściach układu klimatyzacji?
Obiło mi się o uszy, że jeżeli sprężarka nie jest zatarta to można przepłukać układ zwykła maszyną do nabijania (jeżeli ma taką opcję).
Gorzej jakby była zatrata, to wtedy specjalna maszyna musi to ogarnąć.
U mnie była dziura w skraplaczu, która przez tłustą plamę widoczna była gołym okiem.
Stąd moje pytanie ile oleju mogło tam być.
Dodatkowo, nie wiem ile już wyleciało z układu.
Skraplacz Nissens wymieniony ponad sześć lat temu.
Najpewniej będzie jak, spróbuję przepłukać układ w całości i pozbyć się całego starego oleju.
Aczkolwiek z jednym miejscem do podpięcia przewodu może być ciężko.
Gorzej jakby była zatrata, to wtedy specjalna maszyna musi to ogarnąć.
U mnie była dziura w skraplaczu, która przez tłustą plamę widoczna była gołym okiem.
Stąd moje pytanie ile oleju mogło tam być.
Dodatkowo, nie wiem ile już wyleciało z układu.
Skraplacz Nissens wymieniony ponad sześć lat temu.
Najpewniej będzie jak, spróbuję przepłukać układ w całości i pozbyć się całego starego oleju.
Aczkolwiek z jednym miejscem do podpięcia przewodu może być ciężko.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B4 1z] Ilość oleju PAG w posczególnych częściach układu klimatyzacji?
Sprężarki nie wolno płukać!!
Mój klimiarz okoliczny twierdzi, że da radę ściągnąć olej z kompresora bez demontażu. Może ma swoje sposoby, np. otwarty jeden port i jedzie zaworem. U mnie napełnianie jest na sprężarce - może to tez ułatwi tu sprawę.
Zastanawiam się czy tu może próżnia ogarnie u Ciebie temat z dużym sukcesem na tyle, że po prostu to wystarczy.
Chyba najlepiej będzie jechać do renomowanego gościa od klimatyzacji z gotowymi wydrukowanymi fabrycznymi rozpiskami ilości czynnika i oleju w poszczególnych elementach układu, bo właśnie najgorsze, że nie wiemy ile oleju już zdążyło zwiać.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 1z] Ilość oleju PAG w posczególnych częściach układu klimatyzacji?
A niby dlaczego nie wolno płukać?? gdzie takie brednie wyczytałeś? nie ma możliwości płukania kompresora bez demontażu wystarczy znać budowę kompresora by to stwierdzić a kto tak twierdzi że da radę to ja bym omijał z daleka.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B4 1z] Ilość oleju PAG w posczególnych częściach układu klimatyzacji?
No nie bardzo.
1 punkt:
https://www.hella.com/techworld/pl/Tech ... acji-1891/
1 punkt:
https://www.hella.com/techworld/pl/Tech ... acji-1891/
Jednakże sprężarek, zaworów rozprężnych/dławiących i osuszaczy z filtrem bądź akumulatorów nie można przepłukać. Dlatego podczas płukania należy zapewnić ich obejście przez adapter. Po zakończeniu płukania konieczna jest wymiana tych zaworów i filtrów.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 1z] Ilość oleju PAG w posczególnych częściach układu klimatyzacji?
No jasne, nawet się nie będę z tobą sprzeczał tylko odpuszczę skoro nie odróżniasz płukania o przepłukiwania to dalsza dyskusja nie ma sensu. Oczywiście mają rację bo jak żyje jeszcze nie widziałem by ktoś stacją płukał kompresora lub urządzeniem.
Tak że temat uważam za zamknięty idąc dalej to co producenci piszą kompresory się nie płucze a wymienia!
Tak że temat uważam za zamknięty idąc dalej to co producenci piszą kompresory się nie płucze a wymienia!