Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1z] Ilość oleju PAG w posczególnych częściach układu klimatyzacji?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

[B4 1z] Ilość oleju PAG w posczególnych częściach układu klimatyzacji?

Post autor: audico » 23 mar 2024, 19:20

Czy ktoś ma dane ile oleju PAG 46 znajduje się w poszczególnych częściach układu klimatyzacji?
Na przykład:
- osuszacz - 15 ml
- przewody - 5 ml
- parownik - 40 ml
- skraplacz - 40 ml
- kompresor - 150 ml
Łącznie 250 ml oleju ZXL100PG.
Pytam bo zmieniam skraplacz i chciałbym wiedzieć ile go dolać podczas napełniania układu.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B4 1z] Ilość oleju PAG w posczególnych częściach układu klimatyzacji?

Post autor: Jarewa » 24 mar 2024, 09:06

Tego nikt nie wie nawet producenci. Przyjmuje się tylko pewne zasady ten co będzie nabijał gaz zna te zasady to dobije tez olej. Tylko wystarczy mu powiedzieć.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [B4 1z] Ilość oleju PAG w posczególnych częściach układu klimatyzacji?

Post autor: h/k » 25 mar 2024, 08:06

Jarewa pisze:
24 mar 2024, 09:06
Tego nikt nie wie nawet producenci. Przyjmuje się tylko pewne zasady ten co będzie nabijał gaz zna te zasady to dobije tez olej. Tylko wystarczy mu powiedzieć.
Najgorsze w tym, że nie wiemy ile zostało w układzie po odessaniu na próżni. Z tego co się dowiedziałem to najwięcej siedzieć potrafi w sprężarce.
Teraz pytanie - czy lepiej nabić wtedy dokładnie całą ilość jaka powinna być w układzie, czy może nieco mniej. Na logikę wolałbym jednak mieć niewielką nadwyżkę.
W ogóle w tych układach do naszych 80 B4 jakoś dość sporo oleju ma wchodzić, tak patrzę.

Ja do pierwszego napełniania układu po płukaniu lałem Fuchsa Reniso też PAG 46.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B4 1z] Ilość oleju PAG w posczególnych częściach układu klimatyzacji?

Post autor: Jarewa » 25 mar 2024, 18:40

Technicznie dobijanie do układu oleju z czynnikiem to lekko mówiąc pudrowanie syfu i plebaco, oczywiście jeżeli przy serwisie standardowym wyciągną olej z czynnikiem to taką samą ilość dają z powrotem z czynnikiem choć jeszcze inni uznają zasadę 10+ml. Olej uzupełnia się specjalnym korkiem w sprężarce bo musisz olej nalać do geometrii sprężarki a nie do układu, w układzie olej nic nie smaruje.

Jak się nie wie co i jak to najlepsza opcja to płukanie plus płukanie sprężarki wtedy nalewasz 250ml do sprężarki i masz spokój do pierwszej awarii ale płukanie nie jest tanie.

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Re: [B4 1z] Ilość oleju PAG w posczególnych częściach układu klimatyzacji?

Post autor: audico » 27 mar 2024, 21:21

Obiło mi się o uszy, że jeżeli sprężarka nie jest zatarta to można przepłukać układ zwykła maszyną do nabijania (jeżeli ma taką opcję).
Gorzej jakby była zatrata, to wtedy specjalna maszyna musi to ogarnąć.
U mnie była dziura w skraplaczu, która przez tłustą plamę widoczna była gołym okiem.
Stąd moje pytanie ile oleju mogło tam być.
Dodatkowo, nie wiem ile już wyleciało z układu.
Skraplacz Nissens wymieniony ponad sześć lat temu.

Najpewniej będzie jak, spróbuję przepłukać układ w całości i pozbyć się całego starego oleju.
Aczkolwiek z jednym miejscem do podpięcia przewodu może być ciężko.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [B4 1z] Ilość oleju PAG w posczególnych częściach układu klimatyzacji?

Post autor: h/k » 28 mar 2024, 07:12

Jarewa pisze:
25 mar 2024, 18:40
Jak się nie wie co i jak to najlepsza opcja to płukanie plus płukanie sprężarki wtedy nalewasz 250ml do sprężarki i masz spokój do pierwszej awarii ale płukanie nie jest tanie.
Sprężarki nie wolno płukać!!
Mój klimiarz okoliczny twierdzi, że da radę ściągnąć olej z kompresora bez demontażu. Może ma swoje sposoby, np. otwarty jeden port i jedzie zaworem. U mnie napełnianie jest na sprężarce - może to tez ułatwi tu sprawę.

Zastanawiam się czy tu może próżnia ogarnie u Ciebie temat z dużym sukcesem na tyle, że po prostu to wystarczy.
Chyba najlepiej będzie jechać do renomowanego gościa od klimatyzacji z gotowymi wydrukowanymi fabrycznymi rozpiskami ilości czynnika i oleju w poszczególnych elementach układu, bo właśnie najgorsze, że nie wiemy ile oleju już zdążyło zwiać.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B4 1z] Ilość oleju PAG w posczególnych częściach układu klimatyzacji?

Post autor: Jarewa » 28 mar 2024, 18:50

A niby dlaczego nie wolno płukać?? gdzie takie brednie wyczytałeś? nie ma możliwości płukania kompresora bez demontażu wystarczy znać budowę kompresora by to stwierdzić a kto tak twierdzi że da radę to ja bym omijał z daleka.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [B4 1z] Ilość oleju PAG w posczególnych częściach układu klimatyzacji?

Post autor: h/k » 29 mar 2024, 06:51

No nie bardzo.
1 punkt:
https://www.hella.com/techworld/pl/Tech ... acji-1891/
Jednakże sprężarek, zaworów rozprężnych/dławiących i osuszaczy z filtrem bądź akumulatorów nie można przepłukać. Dlatego podczas płukania należy zapewnić ich obejście przez adapter. Po zakończeniu płukania konieczna jest wymiana tych zaworów i filtrów.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B4 1z] Ilość oleju PAG w posczególnych częściach układu klimatyzacji?

Post autor: Jarewa » 29 mar 2024, 20:24

No jasne, nawet się nie będę z tobą sprzeczał tylko odpuszczę skoro nie odróżniasz płukania o przepłukiwania to dalsza dyskusja nie ma sensu. Oczywiście mają rację bo jak żyje jeszcze nie widziałem by ktoś stacją płukał kompresora lub urządzeniem.


Tak że temat uważam za zamknięty idąc dalej to co producenci piszą kompresory się nie płucze a wymienia!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga