[B3 1.6pp]
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
[B3 1.6pp]
Cześć.
Na naszej audi nie ma iskry. Sprawdziliśmy przewody, cewka wymieniona, moduł wymieniony, hall według testu z miernikiem puszcza napięcie kiedy musi. Kupiliśmy auto które już tej iskry nie miało, według sprzedającego zgasł mu na światłach i nie odpalił. Już nie wiemy co można robić. Wydaje nam się, że - na kablu od halla nie ma połączenia z - na akumulatorze. Przynajmniej tak wychodzi z testu miernikiem. Jak wymienić kabel jeśli coś?
Na naszej audi nie ma iskry. Sprawdziliśmy przewody, cewka wymieniona, moduł wymieniony, hall według testu z miernikiem puszcza napięcie kiedy musi. Kupiliśmy auto które już tej iskry nie miało, według sprzedającego zgasł mu na światłach i nie odpalił. Już nie wiemy co można robić. Wydaje nam się, że - na kablu od halla nie ma połączenia z - na akumulatorze. Przynajmniej tak wychodzi z testu miernikiem. Jak wymienić kabel jeśli coś?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4753
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 1.6pp]
A próba z podawaniem dotykaniem masy do środkowego pinu w odłączonej kostce od halla wywołuje przeskok iskry? Przy tym teście na zgaszonym silniku powinno być ją słychać bez zbliżania przewodu wysokiego napięcia z cewki do masy. Zobacz punkt 4 z tego poradnika > silniki-czterocylindrowe/faq-co-zrobic- ... 98745.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [B3 1.6pp]
W tym poradniku pisze żeby odłączyć wtyczkę od halla i przymocować kabel TYLKO do środkowego pina. Hall nie musi dostawać zasilania (12v) żeby mógł wysłać sygnał na środkowym pinie?maciek889 pisze: ↑06 kwie 2024, 17:40A próba z podawaniem dotykaniem masy do środkowego pinu w odłączonej kostce od halla wywołuje przeskok iskry? Przy tym teście na zgaszonym silniku powinno być ją słychać bez zbliżania przewodu wysokiego napięcia z cewki do masy. Zobacz punkt 4 z tego poradnika > silniki-czterocylindrowe/faq-co-zrobic- ... 98745.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4753
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 1.6pp]
Nie chodzi o połączenie halla z jego wtyczką tylko środkowym pinem. Tylko podłączenie przewodu do środkowego pinu wtyczki (na kablu) i dotykanie tym przewodem gdzieś do masy (albo minusa na akumulatorze). W ten sposób symuluje się działanie halla. I jak będziesz w ten sposób mieć iskrę to problemem najprawdopodobniej jest hall. Jak nie będzie iskry to moduł albo cewka albo połączenia pomiędzy hallem, modułem i cewkę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4753
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 1.6pp]
W pierwszym zdaniu mojej poprzedniej mojej wiadomości miało być:
"Nie chodzi o połączenie halla z jego wtyczką ". Coś ostatnio moje odpowiedzi na szybko wyglądają tak jakbym pisał je pijany.
Napisze jeszcze raz przeredagowane.
Nie chodzi o połączenie halla z jego wtyczką.
Tylko podłączenie dowolnego kawałka przewodu do środkowego pinu wtyczki od halla (na kablu) i dotykanie tym przewodem gdzieś do masy (albo minusa na akumulatorze). W ten sposób symuluje się działanie halla. I jak będziesz w ten sposób słyszeć/widzieć że iskra przeskakuje (na włączonym zapłonie) to problemem najprawdopodobniej jest hall. Jak nie będzie iskry to moduł albo cewka albo połączenia pomiędzy hallem, modułem i cewkę.
"Nie chodzi o połączenie halla z jego wtyczką ". Coś ostatnio moje odpowiedzi na szybko wyglądają tak jakbym pisał je pijany.
Napisze jeszcze raz przeredagowane.
Nie chodzi o połączenie halla z jego wtyczką.
Tylko podłączenie dowolnego kawałka przewodu do środkowego pinu wtyczki od halla (na kablu) i dotykanie tym przewodem gdzieś do masy (albo minusa na akumulatorze). W ten sposób symuluje się działanie halla. I jak będziesz w ten sposób słyszeć/widzieć że iskra przeskakuje (na włączonym zapłonie) to problemem najprawdopodobniej jest hall. Jak nie będzie iskry to moduł albo cewka albo połączenia pomiędzy hallem, modułem i cewkę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [B3 1.6pp]
Nie chodziło ci przypadkiem o to, że jak nie będzie iskry na hallu to wtedy hall zepsuty? Sorry za niepewność ale nie do końca ogarniam tą elektrykęmaciek889 pisze: ↑08 kwie 2024, 10:17W pierwszym zdaniu mojej poprzedniej mojej wiadomości miało być:
"Nie chodzi o połączenie halla z jego wtyczką ". Coś ostatnio moje odpowiedzi na szybko wyglądają tak jakbym pisał je pijany.
Napisze jeszcze raz przeredagowane.
Nie chodzi o połączenie halla z jego wtyczką.
Tylko podłączenie dowolnego kawałka przewodu do środkowego pinu wtyczki od halla (na kablu) i dotykanie tym przewodem gdzieś do masy (albo minusa na akumulatorze). W ten sposób symuluje się działanie halla. I jak będziesz w ten sposób słyszeć/widzieć że iskra przeskakuje (na włączonym zapłonie) to problemem najprawdopodobniej jest hall. Jak nie będzie iskry to moduł albo cewka albo połączenia pomiędzy hallem, modułem i cewkę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4753
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 1.6pp]
Nie wiem co masz na myśli pisząc o iskrze na hallu.
Raz że iskra zależy od tych kilku podzespołów a po drugie iskra pojawia się na innej części aparatu zapłonowego nie na czujniku halla.
Zrób tak nie musisz rozumieć jak działa tylko napisz jakie są efekty testów:
1. odłącz wtyczkę od czujnika halla
2. włóż jakikolwiek kawałek kabla odizolowany z dwóch stron w pin środkowy wtyczki (tej części na kablu) halla
3. włącz zapłon (aby kontrolki się świeciły na liczniku)
4. zostawiasz włączony zapłon i idziesz pod maskę.
5. bierzesz drugi koniec kabla który masz włożony we wtyczkę od czujnika halla
6. dotykasz i odsuwasz ten drugi koniec od minusowej klemy akumulatora
7. w momencie jak odłączasz przewód od minusa powinna przeskoczyć iskra, będziesz słyszał a jeśli nie to zdejmij przewód między cewką a kopułką. Tylko koniec z kopułki zdejmij i połóż gdzieś blisko metelowej części silnika np. głowicy i wtedy powinieneś widzieć czy iskra przeskakuje.
Jeśli będzie iskra i masz zasilanie na 1 i 3 (skranych) pinach wtyczki halla to najpewniej hall będzie winien braku iskry.
Raz że iskra zależy od tych kilku podzespołów a po drugie iskra pojawia się na innej części aparatu zapłonowego nie na czujniku halla.
Zrób tak nie musisz rozumieć jak działa tylko napisz jakie są efekty testów:
1. odłącz wtyczkę od czujnika halla
2. włóż jakikolwiek kawałek kabla odizolowany z dwóch stron w pin środkowy wtyczki (tej części na kablu) halla
3. włącz zapłon (aby kontrolki się świeciły na liczniku)
4. zostawiasz włączony zapłon i idziesz pod maskę.
5. bierzesz drugi koniec kabla który masz włożony we wtyczkę od czujnika halla
6. dotykasz i odsuwasz ten drugi koniec od minusowej klemy akumulatora
7. w momencie jak odłączasz przewód od minusa powinna przeskoczyć iskra, będziesz słyszał a jeśli nie to zdejmij przewód między cewką a kopułką. Tylko koniec z kopułki zdejmij i połóż gdzieś blisko metelowej części silnika np. głowicy i wtedy powinieneś widzieć czy iskra przeskakuje.
Jeśli będzie iskra i masz zasilanie na 1 i 3 (skranych) pinach wtyczki halla to najpewniej hall będzie winien braku iskry.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [B3 1.6pp]
A jak odłączę tą wtyczkę od halla to jak mam do niego zasilanie podpiąć?maciek889 pisze: ↑09 kwie 2024, 14:51Nie wiem co masz na myśli pisząc o iskrze na hallu.
Raz że iskra zależy od tych kilku podzespołów a po drugie iskra pojawia się na innej części aparatu zapłonowego nie na czujniku halla.
Zrób tak nie musisz rozumieć jak działa tylko napisz jakie są efekty testów:
1. odłącz wtyczkę od czujnika halla
2. włóż jakikolwiek kawałek kabla odizolowany z dwóch stron w pin środkowy wtyczki (tej części na kablu) halla
3. włącz zapłon (aby kontrolki się świeciły na liczniku)
4. zostawiasz włączony zapłon i idziesz pod maskę.
5. bierzesz drugi koniec kabla który masz włożony we wtyczkę od czujnika halla
6. dotykasz i odsuwasz ten drugi koniec od minusowej klemy akumulatora
7. w momencie jak odłączasz przewód od minusa powinna przeskoczyć iskra, będziesz słyszał a jeśli nie to zdejmij przewód między cewką a kopułką. Tylko koniec z kopułki zdejmij i połóż gdzieś blisko metelowej części silnika np. głowicy i wtedy powinieneś widzieć czy iskra przeskakuje.
Jeśli będzie iskra i masz zasilanie na 1 i 3 (skranych) pinach wtyczki halla to najpewniej hall będzie winien braku iskry.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4753
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 1.6pp]
W ten sposób sprawdzisz czy reszta rzeczy działa oprócz halla a jak reszta rzeczy działa to zostaje ci hall.
Chociaż jak w pierwszej wiadomości pisałeś że puszcza napięcie kiedy trzeba to jak sprawdzane to było? Czy znika i pojawia się 12V na środkowym przy ręcznym pokręceniu wałem silnika?
Chociaż jak w pierwszej wiadomości pisałeś że puszcza napięcie kiedy trzeba to jak sprawdzane to było? Czy znika i pojawia się 12V na środkowym przy ręcznym pokręceniu wałem silnika?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [B3 1.6pp]
Tak, dokładnie o to chodziło. Chociaż było koło 11v ale to zbytniej różnicy nie robi z tego co wiemmaciek889 pisze: ↑09 kwie 2024, 17:21W ten sposób sprawdzisz czy reszta rzeczy działa oprócz halla a jak reszta rzeczy działa to zostaje ci hall.
Chociaż jak w pierwszej wiadomości pisałeś że puszcza napięcie kiedy trzeba to jak sprawdzane to było? Czy znika i pojawia się 12V na środkowym przy ręcznym pokręceniu wałem silnika?
Dodano po 4 minutach 18 sekundach:
Tylko zapomniałem dodać że naprawdę dość szybko tym hallem musieliśmy pokręcić żeby napięcie skoczyło, przy wolnych ruchach jak na filmikach nic.Monke123444 pisze: ↑09 kwie 2024, 20:28Tak, dokładnie o to chodziło. Chociaż było koło 11v ale to zbytniej różnicy nie robi z tego co wiemmaciek889 pisze: ↑09 kwie 2024, 17:21W ten sposób sprawdzisz czy reszta rzeczy działa oprócz halla a jak reszta rzeczy działa to zostaje ci hall.
Chociaż jak w pierwszej wiadomości pisałeś że puszcza napięcie kiedy trzeba to jak sprawdzane to było? Czy znika i pojawia się 12V na środkowym przy ręcznym pokręceniu wałem silnika?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [B3 1.6pp]
Jednak co do napięcia to po skonsultowaniu z kolegą z którym to robiłem to było inne. Dokładniej że 3VMonke123444 pisze: ↑09 kwie 2024, 20:32Tak, dokładnie o to chodziło. Chociaż było koło 11v ale to zbytniej różnicy nie robi z tego co wiemmaciek889 pisze: ↑09 kwie 2024, 17:21W ten sposób sprawdzisz czy reszta rzeczy działa oprócz halla a jak reszta rzeczy działa to zostaje ci hall.
Chociaż jak w pierwszej wiadomości pisałeś że puszcza napięcie kiedy trzeba to jak sprawdzane to było? Czy znika i pojawia się 12V na środkowym przy ręcznym pokręceniu wałem silnika?
Dodano po 4 minutach 18 sekundach:Tylko zapomniałem dodać że naprawdę dość szybko tym hallem musieliśmy pokręcić żeby napięcie skoczyło, przy wolnych ruchach jak na filmikach nic.Monke123444 pisze: ↑09 kwie 2024, 20:28Tak, dokładnie o to chodziło. Chociaż było koło 11v ale to zbytniej różnicy nie robi z tego co wiemmaciek889 pisze: ↑09 kwie 2024, 17:21W ten sposób sprawdzisz czy reszta rzeczy działa oprócz halla a jak reszta rzeczy działa to zostaje ci hall.
Chociaż jak w pierwszej wiadomości pisałeś że puszcza napięcie kiedy trzeba to jak sprawdzane to było? Czy znika i pojawia się 12V na środkowym przy ręcznym pokręceniu wałem silnika?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4753
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 1.6pp]
To jak sprawdzacie dobrze to coś jest nie tak z hallem najprawdopodobniej. Hall nie potrzebuje obrotów aby zmieniać napięcie. Nawet statycznie będzie wykrywać czy tarczka zasłania go albo nie. To nie indukcyjny że wytwarza napięcie gdy wszystko się kręci.
Zróbcie ten test z podłączenie kabelka zamiast halla to będzie wiadomo w którą stronę iść.
Zróbcie ten test z podłączenie kabelka zamiast halla to będzie wiadomo w którą stronę iść.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [B3 1.6pp]
Siema. Sprawa ma się tak. Jak ostatnio otworzyliśmy maskę to patrzymy, kable od hall wszystkie jakby przegrzyione. Wszyscy w szoku bo auta nie dotykaliśmy od ostatniego razu. Tak czy siak problem halla się sam w zasadzie rozwiązał, trzeba wymienić czujnik bo nie ma kabli. Mam jeszcze jedno pytanie wynikające z czystej niewiedzy. Czy to konkretnie B3 1.6pp ma immobilizer?maciek889 pisze: ↑10 kwie 2024, 08:14To jak sprawdzacie dobrze to coś jest nie tak z hallem najprawdopodobniej. Hall nie potrzebuje obrotów aby zmieniać napięcie. Nawet statycznie będzie wykrywać czy tarczka zasłania go albo nie. To nie indukcyjny że wytwarza napięcie gdy wszystko się kręci.
Zróbcie ten test z podłączenie kabelka zamiast halla to będzie wiadomo w którą stronę iść.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4753
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 1.6pp]
W B3 fabrycznie nie było immobilsera. Może jakieś dokładane jako brylok do kluczy domontowane do już wyprodukowanego samochodu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [B3 1.6pp]
Jak zdjąć tą górną część z halla?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.