Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6pp]

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4668
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: maciek889 » 20 kwie 2024, 15:44

tą blaszkę z czterema wycięciami? To ona chyba jest blokowana przez segier i powinna zejść, chyba że zardzewiało.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4668
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: maciek889 » 20 kwie 2024, 17:25

Chyba taniej by było znaleźć używany aparat zapłonowy niż wsadzać tu nowego halla i mniej roboty by było.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Monke123444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
Imię: Paweł
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: Monke123444 » 24 kwie 2024, 16:45

maciek889 pisze:
20 kwie 2024, 17:25
Chyba taniej by było znaleźć używany aparat zapłonowy niż wsadzać tu nowego halla i mniej roboty by było.
Kupiliśmy nowy aparat, iskry dalej brak

Monke123444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
Imię: Paweł
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: Monke123444 » 24 kwie 2024, 19:01

Monke123444 pisze:
24 kwie 2024, 16:45
maciek889 pisze:
20 kwie 2024, 17:25
Chyba taniej by było znaleźć używany aparat zapłonowy niż wsadzać tu nowego halla i mniej roboty by było.
Kupiliśmy nowy aparat, iskry dalej brak
Podłączyliśmy świece bezpośrednio do cewki, też nie iskrzy

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4668
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: maciek889 » 24 kwie 2024, 21:17

A plus na cewce jest po włączeniu zapłonu? Podłączcie żarówkę zamiast cewki i sprawdźcie czy miga przy kręceniu rozrusznikiem albo na krótko symulując sygnał halla.

Moduł zapłonowy na nim też na 4 pinie powinien być plus po zapłonie. A jak dalej nic z tego to trzeba by odłączyć moduł halla i cewkę i posprawdzać przejścia na przewodach czy są między tymi trzema rzeczami na odpowiednich pinach oraz czy nie ma przebicia do masy. W załączniku schemat połączeń oraz zdjęcie jak wygląda moduł zapłonowy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Monke123444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
Imię: Paweł
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: Monke123444 » 25 kwie 2024, 06:00

maciek889 pisze:
24 kwie 2024, 21:17
A plus na cewce jest po włączeniu zapłonu? Podłączcie żarówkę zamiast cewki i sprawdźcie czy miga przy kręceniu rozrusznikiem albo na krótko symulując sygnał halla.

Moduł zapłonowy na nim też na 4 pinie powinien być plus po zapłonie. A jak dalej nic z tego to trzeba by odłączyć moduł halla i cewkę i posprawdzać przejścia na przewodach czy są między tymi trzema rzeczami na odpowiednich pinach oraz czy nie ma przebicia do masy. W załączniku schemat połączeń oraz zdjęcie jak wygląda moduł zapłonowy.
Moduł jest świeży, wymienialiśmy go

Dodano po 11 minutach 47 sekundach:
Monke123444 pisze:
25 kwie 2024, 06:00
maciek889 pisze:
24 kwie 2024, 21:17
A plus na cewce jest po włączeniu zapłonu? Podłączcie żarówkę zamiast cewki i sprawdźcie czy miga przy kręceniu rozrusznikiem albo na krótko symulując sygnał halla.

Moduł zapłonowy na nim też na 4 pinie powinien być plus po zapłonie. A jak dalej nic z tego to trzeba by odłączyć moduł halla i cewkę i posprawdzać przejścia na przewodach czy są między tymi trzema rzeczami na odpowiednich pinach oraz czy nie ma przebicia do masy. W załączniku schemat połączeń oraz zdjęcie jak wygląda moduł zapłonowy.
Moduł jest świeży, wymienialiśmy go
Na cewce +12v jest, na kostce od halla też jest zasilanie, palec aparatu się kręci jak powinien. Bezpieczniki wszystkie w porządku.

Monke123444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
Imię: Paweł
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: Monke123444 » 25 kwie 2024, 16:18

Monke123444 pisze:
25 kwie 2024, 06:12
maciek889 pisze:
24 kwie 2024, 21:17
A plus na cewce jest po włączeniu zapłonu? Podłączcie żarówkę zamiast cewki i sprawdźcie czy miga przy kręceniu rozrusznikiem albo na krótko symulując sygnał halla.

Moduł zapłonowy na nim też na 4 pinie powinien być plus po zapłonie. A jak dalej nic z tego to trzeba by odłączyć moduł halla i cewkę i posprawdzać przejścia na przewodach czy są między tymi trzema rzeczami na odpowiednich pinach oraz czy nie ma przebicia do masy. W załączniku schemat połączeń oraz zdjęcie jak wygląda moduł zapłonowy.
Moduł jest świeży, wymienialiśmy go

Dodano po 11 minutach 47 sekundach:
Monke123444 pisze:
25 kwie 2024, 06:00
maciek889 pisze:
24 kwie 2024, 21:17
A plus na cewce jest po włączeniu zapłonu? Podłączcie żarówkę zamiast cewki i sprawdźcie czy miga przy kręceniu rozrusznikiem albo na krótko symulując sygnał halla.

Moduł zapłonowy na nim też na 4 pinie powinien być plus po zapłonie. A jak dalej nic z tego to trzeba by odłączyć moduł halla i cewkę i posprawdzać przejścia na przewodach czy są między tymi trzema rzeczami na odpowiednich pinach oraz czy nie ma przebicia do masy. W załączniku schemat połączeń oraz zdjęcie jak wygląda moduł zapłonowy.
Moduł jest świeży, wymienialiśmy go
Na cewce +12v jest, na kostce od halla też jest zasilanie, palec aparatu się kręci jak powinien. Bezpieczniki wszystkie w porządku.
Jak przykładam sondę + do + na cewce, i sondę - do minusa na cewce, miernik nie pokazuje napięcia. Jak przykładam sondę + do + cewki i sondę - do klemy na akumulatorze, pokazuje się 12v. Czyżby uziemienie ma cewce było przerwane?

Monke123444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
Imię: Paweł
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: Monke123444 » 25 kwie 2024, 18:53

Monke123444 pisze:
25 kwie 2024, 16:18
Monke123444 pisze:
25 kwie 2024, 06:12
maciek889 pisze:
24 kwie 2024, 21:17
A plus na cewce jest po włączeniu zapłonu? Podłączcie żarówkę zamiast cewki i sprawdźcie czy miga przy kręceniu rozrusznikiem albo na krótko symulując sygnał halla.

Moduł zapłonowy na nim też na 4 pinie powinien być plus po zapłonie. A jak dalej nic z tego to trzeba by odłączyć moduł halla i cewkę i posprawdzać przejścia na przewodach czy są między tymi trzema rzeczami na odpowiednich pinach oraz czy nie ma przebicia do masy. W załączniku schemat połączeń oraz zdjęcie jak wygląda moduł zapłonowy.
Moduł jest świeży, wymienialiśmy go

Dodano po 11 minutach 47 sekundach:
Monke123444 pisze:
25 kwie 2024, 06:00


Moduł jest świeży, wymienialiśmy go
Na cewce +12v jest, na kostce od halla też jest zasilanie, palec aparatu się kręci jak powinien. Bezpieczniki wszystkie w porządku.
Jak przykładam sondę + do + na cewce, i sondę - do minusa na cewce, miernik nie pokazuje napięcia. Jak przykładam sondę + do + cewki i sondę - do klemy na akumulatorze, pokazuje się 12v. Czyżby uziemienie ma cewce było przerwane?
Test z żarówką wykonany, brak światla na żarówce

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4668
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: maciek889 » 26 kwie 2024, 08:21

Na cewce nie będzie cały czas napięcia przy tym zapłonie (i przy większości elektronicznych). Minus będzie się pojawiał tylko na bardzo króciutka chwilę gdy ma być generowana iskra (że nawet na żarówce trzeba się bardzo przyjrzeć na włókno bo można nie zauważyć). A sprawdzaliście żarówką z podłączoną czy odłączoną cewką zapłonową? Bo może cewka zwarta i na niej ginie całe napięcie że nawet żarówki nie zapali.

Możecie też sprawdzić czy na module na pinie 2 jest masa a na 4 plus po zapłonie. Jak będzie zasilanie to trzeba szukać miernikiem albo żarówką przerw w przewodach pomiędzy modułem a cewką (1 z modułu idzie na 1 cewki) oraz halla piny 3, 5, 6 modułu.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Monke123444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
Imię: Paweł
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: Monke123444 » 26 kwie 2024, 10:27

maciek889 pisze:
26 kwie 2024, 08:21
Na cewce nie będzie cały czas napięcia przy tym zapłonie (i przy większości elektronicznych). Minus będzie się pojawiał tylko na bardzo króciutka chwilę gdy ma być generowana iskra (że nawet na żarówce trzeba się bardzo przyjrzeć na włókno bo można nie zauważyć). A sprawdzaliście żarówką z podłączoną czy odłączoną cewką zapłonową? Bo może cewka zwarta i na niej ginie całe napięcie że nawet żarówki nie zapali.

Możecie też sprawdzić czy na module na pinie 2 jest masa a na 4 plus po zapłonie. Jak będzie zasilanie to trzeba szukać miernikiem albo żarówką przerw w przewodach pomiędzy modułem a cewką (1 z modułu idzie na 1 cewki) oraz halla piny 3, 5, 6 modułu.
Na odpiętej cewce, później sprawdzimy moduł miernikiem. Uzwojenia na cewce sprawdzaliśmy i ohmy są w normach. Będziemy szukać po kablach

Monke123444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
Imię: Paweł
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: Monke123444 » 27 kwie 2024, 13:55

Monke123444 pisze:
26 kwie 2024, 10:27
maciek889 pisze:
26 kwie 2024, 08:21
Na cewce nie będzie cały czas napięcia przy tym zapłonie (i przy większości elektronicznych). Minus będzie się pojawiał tylko na bardzo króciutka chwilę gdy ma być generowana iskra (że nawet na żarówce trzeba się bardzo przyjrzeć na włókno bo można nie zauważyć). A sprawdzaliście żarówką z podłączoną czy odłączoną cewką zapłonową? Bo może cewka zwarta i na niej ginie całe napięcie że nawet żarówki nie zapali.

Możecie też sprawdzić czy na module na pinie 2 jest masa a na 4 plus po zapłonie. Jak będzie zasilanie to trzeba szukać miernikiem albo żarówką przerw w przewodach pomiędzy modułem a cewką (1 z modułu idzie na 1 cewki) oraz halla piny 3, 5, 6 modułu.
Na odpiętej cewce, później sprawdzimy moduł miernikiem. Uzwojenia na cewce sprawdzaliśmy i ohmy są w normach. Będziemy szukać po kablach

Na 4 pinie po zapłonie jest plus. Tylko że na 1 po zapłonie też jest plus, a chyba tak być nie powinno

Dodano po 30 minutach 1 sekundzie:
Monke123444 pisze:
27 kwie 2024, 13:55
Monke123444 pisze:
26 kwie 2024, 10:27
maciek889 pisze:
26 kwie 2024, 08:21
Na cewce nie będzie cały czas napięcia przy tym zapłonie (i przy większości elektronicznych). Minus będzie się pojawiał tylko na bardzo króciutka chwilę gdy ma być generowana iskra (że nawet na żarówce trzeba się bardzo przyjrzeć na włókno bo można nie zauważyć). A sprawdzaliście żarówką z podłączoną czy odłączoną cewką zapłonową? Bo może cewka zwarta i na niej ginie całe napięcie że nawet żarówki nie zapali.

Możecie też sprawdzić czy na module na pinie 2 jest masa a na 4 plus po zapłonie. Jak będzie zasilanie to trzeba szukać miernikiem albo żarówką przerw w przewodach pomiędzy modułem a cewką (1 z modułu idzie na 1 cewki) oraz halla piny 3, 5, 6 modułu.
Na odpiętej cewce, później sprawdzimy moduł miernikiem. Uzwojenia na cewce sprawdzaliśmy i ohmy są w normach. Będziemy szukać po kablach

Na 4 pinie po zapłonie jest plus. Tylko że na 1 po zapłonie też jest plus, a chyba tak być nie powinno


Podłączyliśmy żarówkę pod - na cewce i minus na akumulatorze. Jak odpalimy zapłon, żarówka świeci. Jak zaczynamy świecić żarówka świeci ale gorzej, żarnik się żarzy. Czyżby znowu problem z hallem? Niedziałającego halla nam wysłali?

litlesnek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
Imię: Jarosław
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: litlesnek » 27 kwie 2024, 15:09

Oczywiście, może być taka szansa że klient wysłał taki aparacik z niedziałającym halla, mierzyłem swój przed zakupem nowego który mi padł, na mierniku daj sobie zakres na "diode" na niedziałającym pokazywał mi 0 a na zakupionym 0.5/0.6

Monke123444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
Imię: Paweł
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: Monke123444 » 27 kwie 2024, 15:34

litlesnek pisze:
27 kwie 2024, 15:09
Oczywiście, może być taka szansa że klient wysłał taki aparacik z niedziałającym halla, mierzyłem swój przed zakupem nowego który mi padł, na mierniku daj sobie zakres na "diode" na niedziałającym pokazywał mi 0 a na zakupionym 0.5/0.6
Diodę, czyli żeby sprawdzić przejście? I do czego przyłożyć?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4668
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: maciek889 » 27 kwie 2024, 17:09

Jak już mają wsadzony na samochodzie i podłączony do zasilania to można miernikiem zmierzyć czy pojawia się i znika 12V na środkowym pinie przy podłączonej kostce, włączonym zapłonie i ręcznym pokręceniu silnikiem. Albo zrobić test o którym pisałem ze dwa razy na poprzedniej stronie czyli przykładać masę do odłączonej wtyczki czujnika halla na środkowy pin i nasłuchiwanie/obserwowanie czy iskra się pojawia.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Monke123444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
Imię: Paweł
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: Monke123444 » 28 kwie 2024, 21:51

maciek889 pisze:
27 kwie 2024, 17:09
Jak już mają wsadzony na samochodzie i podłączony do zasilania to można miernikiem zmierzyć czy pojawia się i znika 12V na środkowym pinie przy podłączonej kostce, włączonym zapłonie i ręcznym pokręceniu silnikiem. Albo zrobić test o którym pisałem ze dwa razy na poprzedniej stronie czyli przykładać masę do odłączonej wtyczki czujnika halla na środkowy pin i nasłuchiwanie/obserwowanie czy iskra się pojawia.
Ja nie rozumiem po prostu jak mam przyłożyć miernik do środkowego pina, kiedy kostka jest przypięta do czujnika. Przecież wtedy zakrywa piny z każdej strony

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga