[B3 1.6pp]
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 1.6pp]
tą blaszkę z czterema wycięciami? To ona chyba jest blokowana przez segier i powinna zejść, chyba że zardzewiało.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 1.6pp]
Chyba taniej by było znaleźć używany aparat zapłonowy niż wsadzać tu nowego halla i mniej roboty by było.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [B3 1.6pp]
Podłączyliśmy świece bezpośrednio do cewki, też nie iskrzy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 1.6pp]
A plus na cewce jest po włączeniu zapłonu? Podłączcie żarówkę zamiast cewki i sprawdźcie czy miga przy kręceniu rozrusznikiem albo na krótko symulując sygnał halla.
Moduł zapłonowy na nim też na 4 pinie powinien być plus po zapłonie. A jak dalej nic z tego to trzeba by odłączyć moduł halla i cewkę i posprawdzać przejścia na przewodach czy są między tymi trzema rzeczami na odpowiednich pinach oraz czy nie ma przebicia do masy. W załączniku schemat połączeń oraz zdjęcie jak wygląda moduł zapłonowy.
Moduł zapłonowy na nim też na 4 pinie powinien być plus po zapłonie. A jak dalej nic z tego to trzeba by odłączyć moduł halla i cewkę i posprawdzać przejścia na przewodach czy są między tymi trzema rzeczami na odpowiednich pinach oraz czy nie ma przebicia do masy. W załączniku schemat połączeń oraz zdjęcie jak wygląda moduł zapłonowy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [B3 1.6pp]
Moduł jest świeży, wymienialiśmy gomaciek889 pisze: ↑24 kwie 2024, 21:17A plus na cewce jest po włączeniu zapłonu? Podłączcie żarówkę zamiast cewki i sprawdźcie czy miga przy kręceniu rozrusznikiem albo na krótko symulując sygnał halla.
Moduł zapłonowy na nim też na 4 pinie powinien być plus po zapłonie. A jak dalej nic z tego to trzeba by odłączyć moduł halla i cewkę i posprawdzać przejścia na przewodach czy są między tymi trzema rzeczami na odpowiednich pinach oraz czy nie ma przebicia do masy. W załączniku schemat połączeń oraz zdjęcie jak wygląda moduł zapłonowy.
Dodano po 11 minutach 47 sekundach:
Na cewce +12v jest, na kostce od halla też jest zasilanie, palec aparatu się kręci jak powinien. Bezpieczniki wszystkie w porządku.Monke123444 pisze: ↑25 kwie 2024, 06:00Moduł jest świeży, wymienialiśmy gomaciek889 pisze: ↑24 kwie 2024, 21:17A plus na cewce jest po włączeniu zapłonu? Podłączcie żarówkę zamiast cewki i sprawdźcie czy miga przy kręceniu rozrusznikiem albo na krótko symulując sygnał halla.
Moduł zapłonowy na nim też na 4 pinie powinien być plus po zapłonie. A jak dalej nic z tego to trzeba by odłączyć moduł halla i cewkę i posprawdzać przejścia na przewodach czy są między tymi trzema rzeczami na odpowiednich pinach oraz czy nie ma przebicia do masy. W załączniku schemat połączeń oraz zdjęcie jak wygląda moduł zapłonowy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [B3 1.6pp]
Jak przykładam sondę + do + na cewce, i sondę - do minusa na cewce, miernik nie pokazuje napięcia. Jak przykładam sondę + do + cewki i sondę - do klemy na akumulatorze, pokazuje się 12v. Czyżby uziemienie ma cewce było przerwane?Monke123444 pisze: ↑25 kwie 2024, 06:12Moduł jest świeży, wymienialiśmy gomaciek889 pisze: ↑24 kwie 2024, 21:17A plus na cewce jest po włączeniu zapłonu? Podłączcie żarówkę zamiast cewki i sprawdźcie czy miga przy kręceniu rozrusznikiem albo na krótko symulując sygnał halla.
Moduł zapłonowy na nim też na 4 pinie powinien być plus po zapłonie. A jak dalej nic z tego to trzeba by odłączyć moduł halla i cewkę i posprawdzać przejścia na przewodach czy są między tymi trzema rzeczami na odpowiednich pinach oraz czy nie ma przebicia do masy. W załączniku schemat połączeń oraz zdjęcie jak wygląda moduł zapłonowy.
Dodano po 11 minutach 47 sekundach:Na cewce +12v jest, na kostce od halla też jest zasilanie, palec aparatu się kręci jak powinien. Bezpieczniki wszystkie w porządku.Monke123444 pisze: ↑25 kwie 2024, 06:00Moduł jest świeży, wymienialiśmy gomaciek889 pisze: ↑24 kwie 2024, 21:17A plus na cewce jest po włączeniu zapłonu? Podłączcie żarówkę zamiast cewki i sprawdźcie czy miga przy kręceniu rozrusznikiem albo na krótko symulując sygnał halla.
Moduł zapłonowy na nim też na 4 pinie powinien być plus po zapłonie. A jak dalej nic z tego to trzeba by odłączyć moduł halla i cewkę i posprawdzać przejścia na przewodach czy są między tymi trzema rzeczami na odpowiednich pinach oraz czy nie ma przebicia do masy. W załączniku schemat połączeń oraz zdjęcie jak wygląda moduł zapłonowy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [B3 1.6pp]
Test z żarówką wykonany, brak światla na żarówceMonke123444 pisze: ↑25 kwie 2024, 16:18Jak przykładam sondę + do + na cewce, i sondę - do minusa na cewce, miernik nie pokazuje napięcia. Jak przykładam sondę + do + cewki i sondę - do klemy na akumulatorze, pokazuje się 12v. Czyżby uziemienie ma cewce było przerwane?Monke123444 pisze: ↑25 kwie 2024, 06:12Moduł jest świeży, wymienialiśmy gomaciek889 pisze: ↑24 kwie 2024, 21:17A plus na cewce jest po włączeniu zapłonu? Podłączcie żarówkę zamiast cewki i sprawdźcie czy miga przy kręceniu rozrusznikiem albo na krótko symulując sygnał halla.
Moduł zapłonowy na nim też na 4 pinie powinien być plus po zapłonie. A jak dalej nic z tego to trzeba by odłączyć moduł halla i cewkę i posprawdzać przejścia na przewodach czy są między tymi trzema rzeczami na odpowiednich pinach oraz czy nie ma przebicia do masy. W załączniku schemat połączeń oraz zdjęcie jak wygląda moduł zapłonowy.
Dodano po 11 minutach 47 sekundach:Na cewce +12v jest, na kostce od halla też jest zasilanie, palec aparatu się kręci jak powinien. Bezpieczniki wszystkie w porządku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 1.6pp]
Na cewce nie będzie cały czas napięcia przy tym zapłonie (i przy większości elektronicznych). Minus będzie się pojawiał tylko na bardzo króciutka chwilę gdy ma być generowana iskra (że nawet na żarówce trzeba się bardzo przyjrzeć na włókno bo można nie zauważyć). A sprawdzaliście żarówką z podłączoną czy odłączoną cewką zapłonową? Bo może cewka zwarta i na niej ginie całe napięcie że nawet żarówki nie zapali.
Możecie też sprawdzić czy na module na pinie 2 jest masa a na 4 plus po zapłonie. Jak będzie zasilanie to trzeba szukać miernikiem albo żarówką przerw w przewodach pomiędzy modułem a cewką (1 z modułu idzie na 1 cewki) oraz halla piny 3, 5, 6 modułu.
Możecie też sprawdzić czy na module na pinie 2 jest masa a na 4 plus po zapłonie. Jak będzie zasilanie to trzeba szukać miernikiem albo żarówką przerw w przewodach pomiędzy modułem a cewką (1 z modułu idzie na 1 cewki) oraz halla piny 3, 5, 6 modułu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [B3 1.6pp]
Na odpiętej cewce, później sprawdzimy moduł miernikiem. Uzwojenia na cewce sprawdzaliśmy i ohmy są w normach. Będziemy szukać po kablachmaciek889 pisze: ↑26 kwie 2024, 08:21Na cewce nie będzie cały czas napięcia przy tym zapłonie (i przy większości elektronicznych). Minus będzie się pojawiał tylko na bardzo króciutka chwilę gdy ma być generowana iskra (że nawet na żarówce trzeba się bardzo przyjrzeć na włókno bo można nie zauważyć). A sprawdzaliście żarówką z podłączoną czy odłączoną cewką zapłonową? Bo może cewka zwarta i na niej ginie całe napięcie że nawet żarówki nie zapali.
Możecie też sprawdzić czy na module na pinie 2 jest masa a na 4 plus po zapłonie. Jak będzie zasilanie to trzeba szukać miernikiem albo żarówką przerw w przewodach pomiędzy modułem a cewką (1 z modułu idzie na 1 cewki) oraz halla piny 3, 5, 6 modułu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [B3 1.6pp]
Monke123444 pisze: ↑26 kwie 2024, 10:27Na odpiętej cewce, później sprawdzimy moduł miernikiem. Uzwojenia na cewce sprawdzaliśmy i ohmy są w normach. Będziemy szukać po kablachmaciek889 pisze: ↑26 kwie 2024, 08:21Na cewce nie będzie cały czas napięcia przy tym zapłonie (i przy większości elektronicznych). Minus będzie się pojawiał tylko na bardzo króciutka chwilę gdy ma być generowana iskra (że nawet na żarówce trzeba się bardzo przyjrzeć na włókno bo można nie zauważyć). A sprawdzaliście żarówką z podłączoną czy odłączoną cewką zapłonową? Bo może cewka zwarta i na niej ginie całe napięcie że nawet żarówki nie zapali.
Możecie też sprawdzić czy na module na pinie 2 jest masa a na 4 plus po zapłonie. Jak będzie zasilanie to trzeba szukać miernikiem albo żarówką przerw w przewodach pomiędzy modułem a cewką (1 z modułu idzie na 1 cewki) oraz halla piny 3, 5, 6 modułu.
Na 4 pinie po zapłonie jest plus. Tylko że na 1 po zapłonie też jest plus, a chyba tak być nie powinno
Dodano po 30 minutach 1 sekundzie:
Monke123444 pisze: ↑27 kwie 2024, 13:55Monke123444 pisze: ↑26 kwie 2024, 10:27Na odpiętej cewce, później sprawdzimy moduł miernikiem. Uzwojenia na cewce sprawdzaliśmy i ohmy są w normach. Będziemy szukać po kablachmaciek889 pisze: ↑26 kwie 2024, 08:21Na cewce nie będzie cały czas napięcia przy tym zapłonie (i przy większości elektronicznych). Minus będzie się pojawiał tylko na bardzo króciutka chwilę gdy ma być generowana iskra (że nawet na żarówce trzeba się bardzo przyjrzeć na włókno bo można nie zauważyć). A sprawdzaliście żarówką z podłączoną czy odłączoną cewką zapłonową? Bo może cewka zwarta i na niej ginie całe napięcie że nawet żarówki nie zapali.
Możecie też sprawdzić czy na module na pinie 2 jest masa a na 4 plus po zapłonie. Jak będzie zasilanie to trzeba szukać miernikiem albo żarówką przerw w przewodach pomiędzy modułem a cewką (1 z modułu idzie na 1 cewki) oraz halla piny 3, 5, 6 modułu.
Na 4 pinie po zapłonie jest plus. Tylko że na 1 po zapłonie też jest plus, a chyba tak być nie powinno
Podłączyliśmy żarówkę pod - na cewce i minus na akumulatorze. Jak odpalimy zapłon, żarówka świeci. Jak zaczynamy świecić żarówka świeci ale gorzej, żarnik się żarzy. Czyżby znowu problem z hallem? Niedziałającego halla nam wysłali?
- litlesnek
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
- Imię: Jarosław
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Śląskie
Re: [B3 1.6pp]
Oczywiście, może być taka szansa że klient wysłał taki aparacik z niedziałającym halla, mierzyłem swój przed zakupem nowego który mi padł, na mierniku daj sobie zakres na "diode" na niedziałającym pokazywał mi 0 a na zakupionym 0.5/0.6
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [B3 1.6pp]
Diodę, czyli żeby sprawdzić przejście? I do czego przyłożyć?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 1.6pp]
Jak już mają wsadzony na samochodzie i podłączony do zasilania to można miernikiem zmierzyć czy pojawia się i znika 12V na środkowym pinie przy podłączonej kostce, włączonym zapłonie i ręcznym pokręceniu silnikiem. Albo zrobić test o którym pisałem ze dwa razy na poprzedniej stronie czyli przykładać masę do odłączonej wtyczki czujnika halla na środkowy pin i nasłuchiwanie/obserwowanie czy iskra się pojawia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [B3 1.6pp]
Ja nie rozumiem po prostu jak mam przyłożyć miernik do środkowego pina, kiedy kostka jest przypięta do czujnika. Przecież wtedy zakrywa piny z każdej stronymaciek889 pisze: ↑27 kwie 2024, 17:09Jak już mają wsadzony na samochodzie i podłączony do zasilania to można miernikiem zmierzyć czy pojawia się i znika 12V na środkowym pinie przy podłączonej kostce, włączonym zapłonie i ręcznym pokręceniu silnikiem. Albo zrobić test o którym pisałem ze dwa razy na poprzedniej stronie czyli przykładać masę do odłączonej wtyczki czujnika halla na środkowy pin i nasłuchiwanie/obserwowanie czy iskra się pojawia.