Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6pp]

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: maciek889 » 29 kwie 2024, 11:21

Ściągasz gumkę osłaniającą wtyczkę gdzie wchodzą przewody i tam można sobie podłączyć miernik bez problemu. Chyba sonda miernika tam wchodzi a jak nie wejdzie to trzeba sobie przedłużyć cienkim kabelkiem albo kawałkiem drutu (ja zazwyczaj używałem drutu od migomatu).

Awatar użytkownika
litlesnek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
Imię: Jarosław
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Śląskie

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: litlesnek » 29 kwie 2024, 16:13

Monke123444 pisze:
27 kwie 2024, 15:34
litlesnek pisze:
27 kwie 2024, 15:09
Oczywiście, może być taka szansa że klient wysłał taki aparacik z niedziałającym halla, mierzyłem swój przed zakupem nowego który mi padł, na mierniku daj sobie zakres na "diode" na niedziałającym pokazywał mi 0 a na zakupionym 0.5/0.6
Diodę, czyli żeby sprawdzić przejście? I do czego przyłożyć?
do pinów do wtyczki halla w aparacie zapłonowym, jedna sonda do środkowego a druga do byle jakiego, 1 skrajny albo 3 (halla 3 pinowy)

Dodano po 1 minucie 45 sekundach:
zobacz w ogóle kable które idą z cewki do aparatu czy masz tam napięcie czy nie zanika (jak dobrze pamiętam trzeba stopić powłokę ochronną przewodu najlepiej lutownicą bo nie ma dojścia do pomiaru)

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: maciek889 » 29 kwie 2024, 17:11

litlesnek pisze:
29 kwie 2024, 16:15
zobacz w ogóle kable które idą z cewki do aparatu czy masz tam napięcie czy nie zanika (jak dobrze pamiętam trzeba stopić powłokę ochronną przewodu najlepiej lutownicą bo nie ma dojścia do pomiaru)
Nie miałeś na myśli kabli od aparatu do modułu? Bo oryginalnie w PP czy jakimkolwiek innym silniku nie idzie nic z cewki do aparatu poza przewodem wysokiego napięcia.

Awatar użytkownika
litlesnek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
Imię: Jarosław
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Śląskie

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: litlesnek » 30 kwie 2024, 06:26

maciek889 pisze:
29 kwie 2024, 17:11
litlesnek pisze:
29 kwie 2024, 16:15
zobacz w ogóle kable które idą z cewki do aparatu czy masz tam napięcie czy nie zanika (jak dobrze pamiętam trzeba stopić powłokę ochronną przewodu najlepiej lutownicą bo nie ma dojścia do pomiaru)
Nie miałeś na myśli kabli od aparatu do modułu? Bo oryginalnie w PP czy jakimkolwiek innym silniku nie idzie nic z cewki do aparatu poza przewodem wysokiego napięcia.
Tak, masz rację

Monke123444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
Imię: Paweł
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: Monke123444 » 02 maja 2024, 11:47

maciek889 pisze:
29 kwie 2024, 17:11
litlesnek pisze:
29 kwie 2024, 16:15
zobacz w ogóle kable które idą z cewki do aparatu czy masz tam napięcie czy nie zanika (jak dobrze pamiętam trzeba stopić powłokę ochronną przewodu najlepiej lutownicą bo nie ma dojścia do pomiaru)
Nie miałeś na myśli kabli od aparatu do modułu? Bo oryginalnie w PP czy jakimkolwiek innym silniku nie idzie nic z cewki do aparatu poza przewodem wysokiego napięcia.
Spieliśmy halla tak jak się powinno go spinać, plus na plus, minus na minus i wyprowadzenie od środkowego pina. Podczas kręcenia hallem napięcie jest cały czas 12v. Nie spada do 0, są delikatne wahania o 0.2v, ale nie działa jak powinno. odsyłamy i zamawiamy nowy.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: maciek889 » 02 maja 2024, 12:00

Sprawdźcie czy między masą na hallu (któryś ze skrajnych pinów) i plusem na akumulatorze pojawi się napięcie. Bo albo macie kolejnego walniętego halla albo nie ma na nim masy ewentualnie zasilania 12V.

Monke123444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
Imię: Paweł
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: Monke123444 » 02 maja 2024, 13:24

maciek889 pisze:
02 maja 2024, 12:00
Sprawdźcie czy między masą na hallu (któryś ze skrajnych pinów) i plusem na akumulatorze pojawi się napięcie. Bo albo macie kolejnego walniętego halla albo nie ma na nim masy ewentualnie zasilania 12V.
Sprawdzaliśmy, było i to i to

Dodano po 6 minutach 50 sekundach:
maciek889 pisze:
02 maja 2024, 12:00
Sprawdźcie czy między masą na hallu (któryś ze skrajnych pinów) i plusem na akumulatorze pojawi się napięcie. Bo albo macie kolejnego walniętego halla albo nie ma na nim masy ewentualnie zasilania 12V.
https://motone.pl/pl/aparat-zaplonowy/7 ... U0QAvD_BwE

Ten się nada? Wolimy spróbować od innego sprzedawcy

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: maciek889 » 02 maja 2024, 13:45

Tak średni się nada bo to wygląda na aparat bez mechanicznego przyspieszacza zapłonu. Fabrycznie powinien być o numerze 050905205C .

Jeszcze nie kupcie z silnika 2.0 bo on ma większy otwór w bloku ale te aparaty nie występują z mechanicznym przyspieszaczem zapłonu.

Monke123444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
Imię: Paweł
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: Monke123444 » 02 maja 2024, 13:56

maciek889 pisze:
02 maja 2024, 13:45
Tak średni się nada bo to wygląda na aparat bez mechanicznego przyspieszacza zapłonu. Fabrycznie powinien być o numerze 050905205C .

Jeszcze nie kupcie z silnika 2.0 bo on ma większy otwór w bloku ale te aparaty nie występują z mechanicznym przyspieszaczem zapłonu.
Źle sprawdziliśmy halla i jednak działa. Sorry za zamieszanie. Więc tak. Mamy nowy aparat zapłonowy, nową cewkę, nowy moduł zapłonowy, kabel nowy, świeca nowa. Wiązke sprawdziliśmy, bez przebicia. Co tu może być jeszcze nie tak że nawet nie ma iskry?

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: maciek889 » 02 maja 2024, 14:44

Przejścia na przewodach sprawdzaliście? Raczej między hallem a modułem macie OK jak zmienia się napięcie to znaczy że ma zasilanie i też 12V pullup na środkowym.

Jest tam lpg? Może podłączenie sterownika od gazu coś broi.

Sprawdźcie przy module czy na pinie 4 jest 12V, na pinie 2 jest masa i czy na pinie 1 jest połączenie z 1 na cewce.

Stronę wcześniej wrzucałem schemat. download/file.php?id=1808

Monke123444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
Imię: Paweł
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: Monke123444 » 02 maja 2024, 15:13

maciek889 pisze:
02 maja 2024, 14:44
Przejścia na przewodach sprawdzaliście? Raczej między hallem a modułem macie OK jak zmienia się napięcie to znaczy że ma zasilanie i też 12V pullup na środkowym.

Jest tam lpg? Może podłączenie sterownika od gazu coś broi.

Sprawdźcie przy module czy na pinie 4 jest 12V, na pinie 2 jest masa i czy na pinie 1 jest połączenie z 1 na cewce.

Stronę wcześniej wrzucałem schemat. download/file.php?id=1808
Połączenia nie sprawdziłem na 1 pinie, ale sprawdziłem na nim napięcie z ciekawości. No jest tam 12v. Pin 4 i 2 jest w porządku.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: maciek889 » 02 maja 2024, 15:21

Na to pewnie ze cewki jest 12V na tym pinie 1. Niby dobrze ale też można by sprawdzić ten kabel pod obciążeniem (np. żarówką 21W lub 50W) czy napięcie nie pada.

Ewentualnie podłączyć żarówkę pod 1 i 4 modułu z tyłu podpiętej kostki i próbować wyzwolić impuls kręcąc aparatem albo podając masę na pin 6 modułu.

Możesz też sprawdzić czy znika i pojawia się napięcie między masą a 6 pinem modułu przy powolnym kręceniu aparatem.

Monke123444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
Imię: Paweł
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: Monke123444 » 02 maja 2024, 16:38

maciek889 pisze:
02 maja 2024, 15:21
Na to pewnie ze cewki jest 12V na tym pinie 1. Niby dobrze ale też można by sprawdzić ten kabel pod obciążeniem (np. żarówką 21W lub 50W) czy napięcie nie pada.

Ewentualnie podłączyć żarówkę pod 1 i 4 modułu z tyłu podpiętej kostki i próbować wyzwolić impuls kręcąc aparatem albo podając masę na pin 6 modułu.

Możesz też sprawdzić czy znika i pojawia się napięcie między masą a 6 pinem modułu przy powolnym kręceniu aparatem.
Sprawdzałem żarówką, nie pada.

Jak ja mam to z tyłu podpiętej kostki podłączyć? Bo trochę nie rozumiem. Sprawdzałem czy jest impuls ale na kablu przy cewce ( tym od 1 pinu ). Podczas kręcenia autem żarnik żarzy się trochę mniej, ale nie miga. Tylko mniej się żarzy.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: maciek889 » 03 maja 2024, 15:40

Monke123444 pisze:
02 maja 2024, 16:38
Jak ja mam to z tyłu podpiętej kostki podłączyć? Bo trochę nie rozumiem.
Tak jak w załączonym obrazku
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Monke123444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
Imię: Paweł
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

Re: [B3 1.6pp]

Post autor: Monke123444 » 03 maja 2024, 15:56

maciek889 pisze:
03 maja 2024, 15:40
Monke123444 pisze:
02 maja 2024, 16:38
Jak ja mam to z tyłu podpiętej kostki podłączyć? Bo trochę nie rozumiem.
Tak jak w załączonym obrazku
A możesz mi powiedzieć gdzie jest tutaj czujnik polożenia wałka rozrządu/wału korbowego? Wujek mechanik ma ze mną podskoczyć zobaczyć co i jak, żeby przyspieszyć robotę chciałbym wiedzieć

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl