[B3 1.6pp]
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 1.6pp]
Ściągasz gumkę osłaniającą wtyczkę gdzie wchodzą przewody i tam można sobie podłączyć miernik bez problemu. Chyba sonda miernika tam wchodzi a jak nie wejdzie to trzeba sobie przedłużyć cienkim kabelkiem albo kawałkiem drutu (ja zazwyczaj używałem drutu od migomatu).
- litlesnek
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
- Imię: Jarosław
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Śląskie
Re: [B3 1.6pp]
do pinów do wtyczki halla w aparacie zapłonowym, jedna sonda do środkowego a druga do byle jakiego, 1 skrajny albo 3 (halla 3 pinowy)Monke123444 pisze: ↑27 kwie 2024, 15:34Diodę, czyli żeby sprawdzić przejście? I do czego przyłożyć?
Dodano po 1 minucie 45 sekundach:
zobacz w ogóle kable które idą z cewki do aparatu czy masz tam napięcie czy nie zanika (jak dobrze pamiętam trzeba stopić powłokę ochronną przewodu najlepiej lutownicą bo nie ma dojścia do pomiaru)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 1.6pp]
Nie miałeś na myśli kabli od aparatu do modułu? Bo oryginalnie w PP czy jakimkolwiek innym silniku nie idzie nic z cewki do aparatu poza przewodem wysokiego napięcia.
- litlesnek
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
- Imię: Jarosław
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Śląskie
Re: [B3 1.6pp]
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [B3 1.6pp]
Spieliśmy halla tak jak się powinno go spinać, plus na plus, minus na minus i wyprowadzenie od środkowego pina. Podczas kręcenia hallem napięcie jest cały czas 12v. Nie spada do 0, są delikatne wahania o 0.2v, ale nie działa jak powinno. odsyłamy i zamawiamy nowy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 1.6pp]
Sprawdźcie czy między masą na hallu (któryś ze skrajnych pinów) i plusem na akumulatorze pojawi się napięcie. Bo albo macie kolejnego walniętego halla albo nie ma na nim masy ewentualnie zasilania 12V.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [B3 1.6pp]
Sprawdzaliśmy, było i to i to
Dodano po 6 minutach 50 sekundach:
https://motone.pl/pl/aparat-zaplonowy/7 ... U0QAvD_BwE
Ten się nada? Wolimy spróbować od innego sprzedawcy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 1.6pp]
Tak średni się nada bo to wygląda na aparat bez mechanicznego przyspieszacza zapłonu. Fabrycznie powinien być o numerze 050905205C .
Jeszcze nie kupcie z silnika 2.0 bo on ma większy otwór w bloku ale te aparaty nie występują z mechanicznym przyspieszaczem zapłonu.
Jeszcze nie kupcie z silnika 2.0 bo on ma większy otwór w bloku ale te aparaty nie występują z mechanicznym przyspieszaczem zapłonu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [B3 1.6pp]
Źle sprawdziliśmy halla i jednak działa. Sorry za zamieszanie. Więc tak. Mamy nowy aparat zapłonowy, nową cewkę, nowy moduł zapłonowy, kabel nowy, świeca nowa. Wiązke sprawdziliśmy, bez przebicia. Co tu może być jeszcze nie tak że nawet nie ma iskry?maciek889 pisze: ↑02 maja 2024, 13:45Tak średni się nada bo to wygląda na aparat bez mechanicznego przyspieszacza zapłonu. Fabrycznie powinien być o numerze 050905205C .
Jeszcze nie kupcie z silnika 2.0 bo on ma większy otwór w bloku ale te aparaty nie występują z mechanicznym przyspieszaczem zapłonu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 1.6pp]
Przejścia na przewodach sprawdzaliście? Raczej między hallem a modułem macie OK jak zmienia się napięcie to znaczy że ma zasilanie i też 12V pullup na środkowym.
Jest tam lpg? Może podłączenie sterownika od gazu coś broi.
Sprawdźcie przy module czy na pinie 4 jest 12V, na pinie 2 jest masa i czy na pinie 1 jest połączenie z 1 na cewce.
Stronę wcześniej wrzucałem schemat. download/file.php?id=1808
Jest tam lpg? Może podłączenie sterownika od gazu coś broi.
Sprawdźcie przy module czy na pinie 4 jest 12V, na pinie 2 jest masa i czy na pinie 1 jest połączenie z 1 na cewce.
Stronę wcześniej wrzucałem schemat. download/file.php?id=1808
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [B3 1.6pp]
Połączenia nie sprawdziłem na 1 pinie, ale sprawdziłem na nim napięcie z ciekawości. No jest tam 12v. Pin 4 i 2 jest w porządku.maciek889 pisze: ↑02 maja 2024, 14:44Przejścia na przewodach sprawdzaliście? Raczej między hallem a modułem macie OK jak zmienia się napięcie to znaczy że ma zasilanie i też 12V pullup na środkowym.
Jest tam lpg? Może podłączenie sterownika od gazu coś broi.
Sprawdźcie przy module czy na pinie 4 jest 12V, na pinie 2 jest masa i czy na pinie 1 jest połączenie z 1 na cewce.
Stronę wcześniej wrzucałem schemat. download/file.php?id=1808
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 1.6pp]
Na to pewnie ze cewki jest 12V na tym pinie 1. Niby dobrze ale też można by sprawdzić ten kabel pod obciążeniem (np. żarówką 21W lub 50W) czy napięcie nie pada.
Ewentualnie podłączyć żarówkę pod 1 i 4 modułu z tyłu podpiętej kostki i próbować wyzwolić impuls kręcąc aparatem albo podając masę na pin 6 modułu.
Możesz też sprawdzić czy znika i pojawia się napięcie między masą a 6 pinem modułu przy powolnym kręceniu aparatem.
Ewentualnie podłączyć żarówkę pod 1 i 4 modułu z tyłu podpiętej kostki i próbować wyzwolić impuls kręcąc aparatem albo podając masę na pin 6 modułu.
Możesz też sprawdzić czy znika i pojawia się napięcie między masą a 6 pinem modułu przy powolnym kręceniu aparatem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [B3 1.6pp]
Sprawdzałem żarówką, nie pada.maciek889 pisze: ↑02 maja 2024, 15:21Na to pewnie ze cewki jest 12V na tym pinie 1. Niby dobrze ale też można by sprawdzić ten kabel pod obciążeniem (np. żarówką 21W lub 50W) czy napięcie nie pada.
Ewentualnie podłączyć żarówkę pod 1 i 4 modułu z tyłu podpiętej kostki i próbować wyzwolić impuls kręcąc aparatem albo podając masę na pin 6 modułu.
Możesz też sprawdzić czy znika i pojawia się napięcie między masą a 6 pinem modułu przy powolnym kręceniu aparatem.
Jak ja mam to z tyłu podpiętej kostki podłączyć? Bo trochę nie rozumiem. Sprawdzałem czy jest impuls ale na kablu przy cewce ( tym od 1 pinu ). Podczas kręcenia autem żarnik żarzy się trochę mniej, ale nie miga. Tylko mniej się żarzy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 1.6pp]
Tak jak w załączonym obrazkuMonke123444 pisze: ↑02 maja 2024, 16:38Jak ja mam to z tyłu podpiętej kostki podłączyć? Bo trochę nie rozumiem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [B3 1.6pp]
A możesz mi powiedzieć gdzie jest tutaj czujnik polożenia wałka rozrządu/wału korbowego? Wujek mechanik ma ze mną podskoczyć zobaczyć co i jak, żeby przyspieszyć robotę chciałbym wiedziećmaciek889 pisze: ↑03 maja 2024, 15:40Tak jak w załączonym obrazkuMonke123444 pisze: ↑02 maja 2024, 16:38Jak ja mam to z tyłu podpiętej kostki podłączyć? Bo trochę nie rozumiem.