Siemanko Familia,
Jest sprawa. Jedna z Audi 80 B3 zaczela falowac obrotami na biegu jalowym. Raz dodaje gazu raz za malo. I obroty sobie lataja.
Temat juz przerabialem i winny jest silniczek krokowy. Do ostatniej znalazlem gaznik na zlomie z silniczkiem korowym i jezdze na tym siliniczku ze zlomu i jest gitara ale do drugiej nie mam skad zalatwic bo juz nie maja gaznikow ani online i w Holandii nie moge znalezc.
Znalazlem temat jesli chodzi o regeneracje:
silniki-czterocylindrowe/silnik-krokowy ... 64585.html
Mam dwa ktore nie dzialaja i jeden otworzylem i zaczlame regeneracje. Sprawdzilem czy nic polamanego nie ma. Slimaka wyczyscilem i zebatke tez. Styki poczyscilem i kontaktem psiknalem. Nasmarowalem. Slimaka do konca zwinalem tak ze trzpien cofniety do konca. Poskladalem i Podpialem pod gaznik. Normalnie na zaplonie jak recznie otworze przepustnice a nacisne na trzpien krokowego to trzpien powinien sie wsunac a po puszczeniu przepustnicy w momencie jak dotknie to trzpien powinien sie wysunac a tu zero reakcji. Nie reaguje na nacisk.
Mam jeszcze jeden to go jutro rozbiore i zrobie to samo.
Ale moze macie jakies wskazowki jak to dobrze zrobic bo ten caly siniczek krokowy nie wyglada na skomplikowany a daje mi w kosc niezle.
Z gory dziekuje i pozdrawiam,
Maciek
[B3 1.8S PM 1990r.] Falowanie obrotow i Silniczek krokowy - czy mozliwa regeneracja ?
- Promacio
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 15 cze 2020, 21:24
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Holandia
- Kontakt:
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Falowanie obrotow i Silniczek krokowy - czy mozliwa regeneracja ?
Udalo mi sie znalezc nowy ale odpala na 10k obrotow a potem sam dodaje gazu powoli do 30 tys. potem spada do 15 i znow dodaje. Masakakra. Szukan na necie uzywanego gaznika pierburga monojet calego bo ju mnie h... strzela.
Czasem wogole nie odpala a przepustnica delikatnie otwarta. Czasem odpala na bardzo niskich obrotach tyle ze prawie gasnie. Czarna magia.
Czasem wogole nie odpala a przepustnica delikatnie otwarta. Czasem odpala na bardzo niskich obrotach tyle ze prawie gasnie. Czarna magia.
- Promacio
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 15 cze 2020, 21:24
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Holandia
- Kontakt:
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Falowanie obrotow i Silniczek krokowy - czy mozliwa regeneracja ?
Wrzucam filimik co i jak. Czy ktos moglby mi powiedziec co te 4 piny robia ?
https://youtu.be/V6CVZkD4rr0?si=urj6xF-dQ6E-uoPY
Czy 2 dolne zasilaja silniczek a 2 gorne ida to trzona ? O co tu chodzi jak to dziala ze mechanizm wie kiedy sie wysunac i wsunac ? To nie powinno trzymac stalych obrotow ?
https://youtu.be/V6CVZkD4rr0?si=urj6xF-dQ6E-uoPY
Czy 2 dolne zasilaja silniczek a 2 gorne ida to trzona ? O co tu chodzi jak to dziala ze mechanizm wie kiedy sie wysunac i wsunac ? To nie powinno trzymac stalych obrotow ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Falowanie obrotow i Silniczek krokowy - czy mozliwa regeneracja ?
Te dwa pozostałe to są od czujnika oparcia przepustnicy o ten bolec silniczka.
Masz tam aparat zapłonowy z podciśnieniową gruszką? Bo wczesne wtryski mono-jetronic miały też odcinanie podciśnienia od aparatu, gdy ten czujnik na trzepieniu był wciśnięty.
Dodano po 41 minutach 55 sekundach:
Poprawka do poprzedniej odpowiedzi podciśnienie jest odcinane, gdy przepustnica opiera się o ten trzpień.
A mechanizm działa na zasadzie sprzężenia zwrotnego obrotów.
Jak są za małe obroty to ma się wysuwać jak za duże to chować. I podejrzewam że tylko wtedy gdy przepustnica się opiera o silniczek. Ale taki opis to duże uproszczenie.