Witam, czy jeśli podniosę klapę spiętrzającą w przepływomierzu to skład mieszanki sie zmieni? Jeśli się zmieni to w którą stronę? wzbogaci sie czy z uboży.
Pytam bo klapa spiętrzająca u mnie wpada za głęboko, ponad 1.9mm
[B4 2.3 NG] regulacja CO
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4753
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chodzi ci o pozycje spoczynkową czyli regulacje od dołu na tej blaszce? Jeśli tak to ona nie ma wpływu na regulacje podczas pracy. Jedynie jak za wysoko ją ustawisz to może ci zacząć lać paliwo przed odpaleniem albo może regulacja wolnych obrotów nie wystartować jeśli przed odpaleniem napięcie na czujniku położenia klapy będzie powyżej 0,20V.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 273
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re:
Jeżeli dawka paliwa zostanie ustawiona poprawnie tzn. sonda lambda będzie wskazywać owe 0.5V a wskazania amperomierza będę niepoprawne, to należy szukać usterki w innych podzespołach,czy można wyregulować nastawnik?maciek889 pisze: ↑27 paź 2015, 08:407. odpalasz i badasz jak zmienia się natężenie (A) na regulatorze.
Jeśli po podniesieniu obrotów natężenie poleci w jedną stronę i przestanie się zmieniać to możliwe że masz nieszczelność w dolocie i ustawiając dawkę na wolnych obrotach skompensowałeś tą nieszczelność na wolnych obrotach co skutkuje tym że przy wyższych będzie za bogato.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4753
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 2.3 NG] regulacja CO
To się raczej wyklucza bo poprawnie ustawiona dawka (imbusem na przepływomierzu) to tak aby sonda przeskakiwała przez 0,5V i natężenie było w okolicy 0mA.Jeżeli dawka paliwa zostanie ustawiona poprawnie tzn. sonda lambda będzie wskazywać owe 0.5V a wskazania amperomierza będę niepoprawne
Chodzi o to żeby sprawdzić w tym co zacytowałeś aby natężenie się mieściło w poprawnym zakresie niezależnie od obrotów. Jak się nie mieści to masz lewe powietrze albo inne problemy mechaniczne.