
Zdaje sobie sprawę iż mój problem jest częściowo opisany w innych tematach lecz jest na tyle złożony że sam nie wiem co robić. Poza tym nie jestem aż taki obeznany żeby niektóre z postów do końca zrozumieć

A po kolei:
Od jakiś 3-4 miesięcy w moim audiku zaczęło się coś psuć. W niektórych momentach nie było reakcji na gaz, czasem ginęły niskie obroty. W sumie działo się to na tyle rzadko że dało się przeżyć. Niestety ostanio audi nie chce już czasami odpalać a czasem nie idzie im jechać bo albo w ogóle reakcji na gaz albo niskich obrotów. Liczyłem na to że to może zapchany filtr - zmieniłem go i nic się nie zmieniło. Sprawdziłem też przewody paliwowe które zmieniałem wcześniej - w żadnym miejscu nie ma przecieków, paliwo dostaje się do filtra. W końcu za namową mechanika pojechałem podpiąć samochód pod komputer i wyskoczyły dwie awarie:
- nastawnika iglicy,
- pompy wtryskowej

Dodam że problemy z falowaniem obrotów miałem już rok albo 2 lata wcześniej, wtedy pewien mechanik stwierdził że może wyczyścić mi nastawnik za 500 czy 700zł i zrezygnowałem. Obroty jakoś same wróciły do normy. Niestety problem niedawno powrócił a do niego doszła prawdopodobnie pompa.
Szczerze nie wiem co mam zrobić. Audikiem planowałem jeździć jeszcze rok ale w tej sytuacji chyba wole już zrobić i od razu sprzedać (niedługo przyjdzie czas na zrobienie rozrządu)
Jestem studentem i z kasa u mnie rożnie, chciałbym auto naprawić jak najmniejszym kosztem. Co zrobić:
1. Oddać pompę do regeneracji? Ile to może kosztować? Czy naprawiony zostanie od razu nastawnik? Z tego co się orientowałem w Olsztynie pompy robi niejaki Mądry lecz po przeczytaniu komentarzy osób naprawiających tam auto nie jestem taki skory do tego. Podobno jest drogo i nie zawsze dobrze.
2. Kupić kompletną pompę z nastawnikiem na allegro? Czy dużo później bym zapłacił za jej montaż wraz z ustawieniem kąta wtrysku i wszystkiego co potrzeba?
3. Czy może lepiej byłoby auto od razu sprzedać za mniejsze pieniądze w stanie takim jakim jest?
Proszę o rady wszystkie osoby znające temat nastawników i pomp w silnikach TDI, dla mnie każda porada będzie bardzo dużo znaczyła. Jak będe miał chwile odkręcę plastik z silnika i spróbuje odczytać jaki to typ pompy.