A podczas regulacji same wartości na sondzie ci nie zmieniały się same bez ingerencji? Bo jeśli miałbyś sprawny podłączony regulator ciśnienia i sprawną podłączoną sondę to ECU powinno samo zmieniać dawki dając zmienny odczyt na sondzie 0,2 do 0,8V (to jest poprawna praca). Chyba że tak skręciłeś dawkę że zabrakło regulacji.
Bo dawkę powinno się regulować we w miarę poprawny sposób tak aby na nastawnik był w okolicy 0mA. A najłatwiej to zrobić bez rozcinania układu i wpinania się amperomierzem przez odłączenie nastawnika i ustawienia dawki aby była na pograniczu 0,5V. Wtedy nastawnik po podłączeniu będzie wykonywał bardzo małą korektę na plus czy minus po podłączeniu.
[B3 2.3 NG] Przekroczenie obrotów silnika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 333
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B3 2.3 NG] Przekroczenie obrotów silnika.
Rozumiem, że nastawnik ma być odłączony podczas ustawiana 0.5V na sondzie lambda a miernik ma być podłączony do odłączonego złącza nastawnika, w "rozcięty" przewód złącza od nastawnika?maciek889 pisze: ↑07 lis 2020, 12:55Bo dawkę powinno się regulować we w miarę poprawny sposób tak aby na nastawnik był w okolicy 0mA. A najłatwiej to zrobić bez rozcinania układu i wpinania się amperomierzem przez odłączenie nastawnika i ustawienia dawki aby była na pograniczu 0,5V. Wtedy nastawnik po podłączeniu będzie wykonywał bardzo małą korektę na plus czy minus po podłączeniu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4795
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 2.3 NG] Przekroczenie obrotów silnika.
Jak odłączony nastawnik to możesz bez amperomierza ustawić. Bo na odłączonym nastawniku amperomierz będzie pokazywał 0.
Później z podłączonym amperomierzem możesz zweryfikować czy się mieści w tych +/- 15-20mA na różnych obrotach.
Poczytaj chyba w tym temacie opisywałem dokładniej: silniki-pieciocylindrowe/regulacja-co-t97541.html
Amperomierz podłączasz tak:
http://images78.fotosik.pl/2/fe3d9077a87822eb.jpg
![Obrazek]()
Później z podłączonym amperomierzem możesz zweryfikować czy się mieści w tych +/- 15-20mA na różnych obrotach.
Poczytaj chyba w tym temacie opisywałem dokładniej: silniki-pieciocylindrowe/regulacja-co-t97541.html
Amperomierz podłączasz tak:
http://images78.fotosik.pl/2/fe3d9077a87822eb.jpg