Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B3 2.3 NG] Przekroczenie obrotów silnika.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4795
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 2.3 NG] Przekroczenie obrotów silnika.

Post autor: maciek889 » 07 lis 2020, 12:55

A podczas regulacji same wartości na sondzie ci nie zmieniały się same bez ingerencji? Bo jeśli miałbyś sprawny podłączony regulator ciśnienia i sprawną podłączoną sondę to ECU powinno samo zmieniać dawki dając zmienny odczyt na sondzie 0,2 do 0,8V (to jest poprawna praca). Chyba że tak skręciłeś dawkę że zabrakło regulacji.

Bo dawkę powinno się regulować we w miarę poprawny sposób tak aby na nastawnik był w okolicy 0mA. A najłatwiej to zrobić bez rozcinania układu i wpinania się amperomierzem przez odłączenie nastawnika i ustawienia dawki aby była na pograniczu 0,5V. Wtedy nastawnik po podłączeniu będzie wykonywał bardzo małą korektę na plus czy minus po podłączeniu.

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 333
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [B3 2.3 NG] Przekroczenie obrotów silnika.

Post autor: nogiln » 07 lis 2020, 13:00

maciek889 pisze:
07 lis 2020, 12:55
A podczas regulacji same wartości na sondzie ci nie zmieniały?
Sonda stała w miejscu i prawdopodobnie jest uszkodzona.

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 333
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [B3 2.3 NG] Przekroczenie obrotów silnika.

Post autor: nogiln » 10 maja 2025, 11:36

maciek889 pisze:
07 lis 2020, 12:55
Bo dawkę powinno się regulować we w miarę poprawny sposób tak aby na nastawnik był w okolicy 0mA. A najłatwiej to zrobić bez rozcinania układu i wpinania się amperomierzem przez odłączenie nastawnika i ustawienia dawki aby była na pograniczu 0,5V. Wtedy nastawnik po podłączeniu będzie wykonywał bardzo małą korektę na plus czy minus po podłączeniu.
Rozumiem, że nastawnik ma być odłączony podczas ustawiana 0.5V na sondzie lambda a miernik ma być podłączony do odłączonego złącza nastawnika, w "rozcięty" przewód złącza od nastawnika?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4795
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 2.3 NG] Przekroczenie obrotów silnika.

Post autor: maciek889 » 10 maja 2025, 12:47

Jak odłączony nastawnik to możesz bez amperomierza ustawić. Bo na odłączonym nastawniku amperomierz będzie pokazywał 0.

Później z podłączonym amperomierzem możesz zweryfikować czy się mieści w tych +/- 15-20mA na różnych obrotach.

Poczytaj chyba w tym temacie opisywałem dokładniej: silniki-pieciocylindrowe/regulacja-co-t97541.html

Amperomierz podłączasz tak:
http://images78.fotosik.pl/2/fe3d9077a87822eb.jpg
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl