W mojej okolicy stoi 80tka B4 na sprzedaż z wspomnianym właśnie silnikiem 2.0 ACE. Rozważam zakup tego samochodu, gdyż potrzebuje na jakiś czas chrupka do jeżdżenia w koło komina i jazdy w teren, bo moja 80tka obecnie się do tego nie nadaje, jest zbyt zglebowana. Natomiast jedno co mnie zastanawia, to czy nie będzie to czasem strzał w kolano.
Generalnie na internecie są informacje ze jest to silnik trwały. Nie obawiam się też elektroniczno-mechanicznego KE-Motronica. Z nim również sobie poradzę w razie problemów. Dokumentacji i poradników nie brakuje. Natomiast zastanawia mnie jak wygląda kwestia dużo bardziej prozaiczna, a jednocześnie taka, o której zbyt wiele się nie mówi, czyli... Dostępność części do tego samochodu w roku 2025. Więc chciałbym spytać posiadaczy tego silnika jak ona wygląda. O ile podstawowe rzeczy jak filtr powietrza, oleju, świece zapłonowe, sonda lambda czy inne pierdoły widzę, że są dostępne, o tyle zastanawia mnie jak to wygląda z mniej oczywistymi elementami. Jak np przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy, gumy dolotu, czujniki temperatury, przewody WN, cewka zapłonowa, czujniki ciśnienia oleju, rozdzielacz paliwa i inne rzeczy które z racji na wiek potencjalnie mogą paść a nie przychodzą mi obecnie do głowy. Jeszcze np panewki, szklanki, pierścienie tłokowe. Idzie te części jeszcze kupić nowe? Oryginały? Zamienniki? Może dopasować z innych wersji silnikowych/modeli samochodów? Czy jedyna opcja to krzątanie się po złomach i różnych grupach i szukanie jak najmniej zajechanych używek modląc się, że jeszcze przez jakiś czas podziałają a cena nie będzie z kosmosu?
Od tego tak naprawdę uzależniam to, czy w ogóle się skusze na ten samochód, bo jeśli będzie to wyglądać właśnie tak jak w przypadku opcji ostatniej, to szkoda mi bedzie na to czasu i nerwów i raczej będę się rozglądał za czymś innym. Poświęcanie czasu na naprawy i diagnostykę to dla mnie nie problem, lubię to i człowiek zawsze się czegoś nauczy, ale ganianie tygodniami za starymi zajechanymi częściami i użeranie się z januszami o ceny - to nie dla mnie.
Dostępność części do 2.0 16V ACE.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 58
- Rejestracja: 27 wrz 2021, 22:41
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4799
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: Dostępność części do 2.0 16V ACE.
Z rzeczy które wymieniłeś to jedyne możesz popłynąć na naprawach oryginalnego wtrysku (używki albo regeneracja za kilka tys. zł) i gum. Że taniej byłoby przerobić na elektroniczny na customowym dolocie czy nawet unowocześnienie zapłonu jak ci nie zależy na oryginalności.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3853
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Dostępność części do 2.0 16V ACE.
6A i jego bliźniak ACE to silniki mające problem ze smarowaniem, temperaturą i panewkami. Należy założyć, że będzie trzeba zrobić remont silnika. W najgorszym wypadku. No chyba, że ktoś już to robił. Elektroniczny wtrysk to must-have.
To docelowo fajny silnik, ale nie zakładaj, że 30 letni silnik będzie sprawny. Nawet jeśli to stare audi.
To docelowo fajny silnik, ale nie zakładaj, że 30 letni silnik będzie sprawny. Nawet jeśli to stare audi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 58
- Rejestracja: 27 wrz 2021, 22:41
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
Re: Dostępność części do 2.0 16V ACE.
Porozglądałem się trochę za jakimiś podstawowymi rzeczami i widzę, że większość elementów generalnie jest dostępna. Czasami ceny i dostępność nie powalają, ale no generalnie większość części jest. Ale o dziwo nie wszystko udało mi się znaleźć. Np nie znalazłem nigdzie, na allegro ani iparts cewki zapłonowej do 2.0 16V. Sprawdziłem w ETCE numer i nigdzie takiej cewki nie ma. Jak już to wyświetla się tylko ta zbieżna z ABK
(z zespolonym modułem), ale pytanie brzmi czy jest ona kompatybilna? No i pytanie czy to wyjątek i na ogół wszystko jest, czy spodziewać się więcej takich kwiatków? Bo tych części jednak trochę występuje, ciężko mi zweryfikować każdą jedną pierdołę, czy można to gdzieś dostać.
Dodano po 37 minutach 18 sekundach:
No i jeszcze bym zapomniał o przewodach WN, widziałem już parę tematów, że oryginalne przewody mają na jednej z fajek czujnik/impulsator, a zamienniki go często nie mają. Pytanie brzmi, a raczej dwa - Czy brak tego czujnika/impulsatora ma jakieś wyraźne negatywne efekty? I drugie, czy lepsze zamienniki, jak np NGK mają go w zestawie? Czy trzeba kombinować?
(z zespolonym modułem), ale pytanie brzmi czy jest ona kompatybilna? No i pytanie czy to wyjątek i na ogół wszystko jest, czy spodziewać się więcej takich kwiatków? Bo tych części jednak trochę występuje, ciężko mi zweryfikować każdą jedną pierdołę, czy można to gdzieś dostać.
Dodano po 37 minutach 18 sekundach:
No i jeszcze bym zapomniał o przewodach WN, widziałem już parę tematów, że oryginalne przewody mają na jednej z fajek czujnik/impulsator, a zamienniki go często nie mają. Pytanie brzmi, a raczej dwa - Czy brak tego czujnika/impulsatora ma jakieś wyraźne negatywne efekty? I drugie, czy lepsze zamienniki, jak np NGK mają go w zestawie? Czy trzeba kombinować?