Cześć. Czy ktoś zrobił hybrydową turbosprężarkę z turbiny T2? Jeśli tak, to gdzie i jak?
Mam 1Z z 1993 roku i chcę wymienić turbosprężarkę. Samochód ma obecnie wtryskiwacze AFN i sterownik silnika „stage1”. osłona koła i osłona silnika są przewiercone, aby zapewnić lepszy przepływ przez chłodnicę międzystopniową.
Jeździ całkiem dobrze, ale nie miałbym nic przeciwko, gdyby było trochę lepiej. Pytam o hybrydę, bo chcę zachować opcję plug & play
Dziękuję i przepraszam za wszelkie błędy. Korzystam z Tłumacza Google.
[1Z Bosch] T2 Hybrid?
-
OnlineKrzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5521
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [1Z Bosch] T2 Hybrid?
Za bardzo nie bawił sie tym nikt , tylko wstawiali turbosprężarkę Garrett GT 1549s z citroena.
Jednak tam nie wszystko pasuje , trzeba parę rzeczy wymienić i poprawić.
Przewód powietrza z przepływomierza bosch do turbo wrzucamy od T15
Downpipe tez od T15 i trzeba trochę otwory poprawić
Spływ oleju z turbosprężarki też z T15 i poprawić trzeba otwory
Gruszka WasteGate może być od T15.
Na takiej turbosprężarce można dać doładowanie od 1,35 do 1,45 Bar i mozna uzyskać moc ze 170 km i 320-360 Nm , ale to juz trzeba wtryskiwacze 216-tki DSLA 150 P 764 , pompa wtryskowa minimum AFN lub hybryda na AFN&11 lub ori pompa 11-tka 107J , FMIC też już trzeba zamontować , Hamulce też zmienić z 280x13 na 280x22 wentylowane.
Tu najgorzej , że jest to starszy osprzęt silnika i z tym ECU za dużo mocy nie uzyskasz.
Jednak tam nie wszystko pasuje , trzeba parę rzeczy wymienić i poprawić.
Przewód powietrza z przepływomierza bosch do turbo wrzucamy od T15
Downpipe tez od T15 i trzeba trochę otwory poprawić
Spływ oleju z turbosprężarki też z T15 i poprawić trzeba otwory
Gruszka WasteGate może być od T15.
Na takiej turbosprężarce można dać doładowanie od 1,35 do 1,45 Bar i mozna uzyskać moc ze 170 km i 320-360 Nm , ale to juz trzeba wtryskiwacze 216-tki DSLA 150 P 764 , pompa wtryskowa minimum AFN lub hybryda na AFN&11 lub ori pompa 11-tka 107J , FMIC też już trzeba zamontować , Hamulce też zmienić z 280x13 na 280x22 wentylowane.
Tu najgorzej , że jest to starszy osprzęt silnika i z tym ECU za dużo mocy nie uzyskasz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 paź 2023, 16:56
- Imię: Sergiu
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
Re: [1Z Bosch] T2 Hybrid?
Przy takiej konfiguracji szacuję 115-120 KM, całkowicie bezdymnie. samochód ciągnie lepiej niż stosunkowo zdrowe volvo 940 2.3T 135 KM.
I tak nie sądzę, żebym chciał więcej niż 140-150, zwłaszcza z seryjnym FMIC. Dlatego nie kupiłem jeszcze wtryskiwaczy 0,210.
Widziałem kilka wałków turbosprężarek, które mogą pasować do T2, ale nie znalazłem nikogo, kto by się tym zajął. Mam nadzieję, że linki zewnętrzne są dozwolone.
Na przykład: https://www.turborebuild.co.uk/garrett- ... 35922-0001
lub
https://www.turborebuild.co.uk/garrett- ... 35737-0006
teraz mam 1,2 bara. Hamulce mam już 280x22, klocki hamulcowe ferodo ds2000, płyn hamulcowy motul rbf660. Mimo że z tyłu mam hamulce bębnowe, skuteczność hamowania jest więcej niż przyzwoita. 140-0 to awaryjne hamowanie i brak zaników siły hamowania.
I tak nie sądzę, żebym chciał więcej niż 140-150, zwłaszcza z seryjnym FMIC. Dlatego nie kupiłem jeszcze wtryskiwaczy 0,210.
Widziałem kilka wałków turbosprężarek, które mogą pasować do T2, ale nie znalazłem nikogo, kto by się tym zajął. Mam nadzieję, że linki zewnętrzne są dozwolone.
Na przykład: https://www.turborebuild.co.uk/garrett- ... 35922-0001
lub
https://www.turborebuild.co.uk/garrett- ... 35737-0006
teraz mam 1,2 bara. Hamulce mam już 280x22, klocki hamulcowe ferodo ds2000, płyn hamulcowy motul rbf660. Mimo że z tyłu mam hamulce bębnowe, skuteczność hamowania jest więcej niż przyzwoita. 140-0 to awaryjne hamowanie i brak zaników siły hamowania.
-
OnlineKrzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5521
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [1Z Bosch] T2 Hybrid?
https://www.facebook.com/filip.nazaruk
Filip bawił się w przerabianie Garrett GT 1549s pod audi 80 tdi 1z , ale to tak jak wczoraj pisałem , trochę rzeczy trzeba założyć od T15.
W hybrydowe turbosprężarki nie bawił się.
Filip bawił się w przerabianie Garrett GT 1549s pod audi 80 tdi 1z , ale to tak jak wczoraj pisałem , trochę rzeczy trzeba założyć od T15.
W hybrydowe turbosprężarki nie bawił się.