Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1Z Bosch] T2 Hybrid?

ODPOWIEDZ
Xtremer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 14 paź 2023, 16:56
Imię: Sergiu
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z

[1Z Bosch] T2 Hybrid?

Post autor: Xtremer » 18 sie 2025, 11:42

Cześć. Czy ktoś zrobił hybrydową turbosprężarkę z turbiny T2? Jeśli tak, to gdzie i jak?
Mam 1Z z 1993 roku i chcę wymienić turbosprężarkę. Samochód ma obecnie wtryskiwacze AFN i sterownik silnika „stage1”. osłona koła i osłona silnika są przewiercone, aby zapewnić lepszy przepływ przez chłodnicę międzystopniową.
Jeździ całkiem dobrze, ale nie miałbym nic przeciwko, gdyby było trochę lepiej. Pytam o hybrydę, bo chcę zachować opcję plug & play
Dziękuję i przepraszam za wszelkie błędy. Korzystam z Tłumacza Google.

Online
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5526
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [1Z Bosch] T2 Hybrid?

Post autor: Krzysiek 84 » 18 sie 2025, 18:11

Za bardzo nie bawił sie tym nikt , tylko wstawiali turbosprężarkę Garrett GT 1549s z citroena.
Jednak tam nie wszystko pasuje , trzeba parę rzeczy wymienić i poprawić.
Przewód powietrza z przepływomierza bosch do turbo wrzucamy od T15
Downpipe tez od T15 i trzeba trochę otwory poprawić
Spływ oleju z turbosprężarki też z T15 i poprawić trzeba otwory
Gruszka WasteGate może być od T15.

Na takiej turbosprężarce można dać doładowanie od 1,35 do 1,45 Bar i mozna uzyskać moc ze 170 km i 320-360 Nm , ale to juz trzeba wtryskiwacze 216-tki DSLA 150 P 764 , pompa wtryskowa minimum AFN lub hybryda na AFN&11 lub ori pompa 11-tka 107J , FMIC też już trzeba zamontować , Hamulce też zmienić z 280x13 na 280x22 wentylowane.
Tu najgorzej , że jest to starszy osprzęt silnika i z tym ECU za dużo mocy nie uzyskasz.

Xtremer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 14 paź 2023, 16:56
Imię: Sergiu
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z

Re: [1Z Bosch] T2 Hybrid?

Post autor: Xtremer » 19 sie 2025, 17:26

Przy takiej konfiguracji szacuję 115-120 KM, całkowicie bezdymnie. samochód ciągnie lepiej niż stosunkowo zdrowe volvo 940 2.3T 135 KM.
I tak nie sądzę, żebym chciał więcej niż 140-150, zwłaszcza z seryjnym FMIC. Dlatego nie kupiłem jeszcze wtryskiwaczy 0,210.
Widziałem kilka wałków turbosprężarek, które mogą pasować do T2, ale nie znalazłem nikogo, kto by się tym zajął. Mam nadzieję, że linki zewnętrzne są dozwolone.
Na przykład: https://www.turborebuild.co.uk/garrett- ... 35922-0001
lub
https://www.turborebuild.co.uk/garrett- ... 35737-0006

teraz mam 1,2 bara. Hamulce mam już 280x22, klocki hamulcowe ferodo ds2000, płyn hamulcowy motul rbf660. Mimo że z tyłu mam hamulce bębnowe, skuteczność hamowania jest więcej niż przyzwoita. 140-0 to awaryjne hamowanie i brak zaników siły hamowania.

Online
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5526
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [1Z Bosch] T2 Hybrid?

Post autor: Krzysiek 84 » 19 sie 2025, 17:44

https://www.facebook.com/filip.nazaruk
Filip bawił się w przerabianie Garrett GT 1549s pod audi 80 tdi 1z , ale to tak jak wczoraj pisałem , trochę rzeczy trzeba założyć od T15.
W hybrydowe turbosprężarki nie bawił się.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Legnica

Re: [1Z Bosch] T2 Hybrid?

Post autor: enzoo » 20 sie 2025, 06:54

Mam od Filipa tą hybrydę Garreta, prostą przekładkę od Muniora, pompe 11mm, wtryski 216 i mi dmucha na zegarze prawie 2 bary lecz nie bezdymnie. Ile koni mam, nie wiem ale przyjemnie to jedzie :)

MrKarpiuk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 02 lip 2024, 22:28
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Re: [1Z Bosch] T2 Hybrid?

Post autor: MrKarpiuk » 26 wrz 2025, 19:05

enzoo pisze:
20 sie 2025, 06:54
Mam od Filipa tą hybrydę Garreta, prostą przekładkę od Muniora, pompe 11mm, wtryski 216 i mi dmucha na zegarze prawie 2 bary lecz nie bezdymnie. Ile koni mam, nie wiem ale przyjemnie to jedzie :)
Ile poszczególne części Ciebie kosztowały oraz czy tylko to silnikowo robiłeś ?

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Legnica

Re: [1Z Bosch] T2 Hybrid?

Post autor: enzoo » 29 wrz 2025, 06:50

MrKarpiuk pisze:
26 wrz 2025, 19:05
enzoo pisze:
20 sie 2025, 06:54
Mam od Filipa tą hybrydę Garreta, prostą przekładkę od Muniora, pompe 11mm, wtryski 216 i mi dmucha na zegarze prawie 2 bary lecz nie bezdymnie. Ile koni mam, nie wiem ale przyjemnie to jedzie :)
Ile poszczególne części Ciebie kosztowały oraz czy tylko to silnikowo robiłeś ?
Panie żebym ja pamiętał hehe poprosiłem jedynie u Muniora aby zapodał jakąś mocniejszą tą mini przekładkę z racji posiadanych gratów

teraz zauważyłem, że sprzęgło przestaje sprzęgłować mimo tego że kevlarem było obite

MrKarpiuk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 02 lip 2024, 22:28
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Re: [1Z Bosch] T2 Hybrid?

Post autor: MrKarpiuk » 29 wrz 2025, 18:43

enzoo pisze:
29 wrz 2025, 06:50
MrKarpiuk pisze:
26 wrz 2025, 19:05
enzoo pisze:
20 sie 2025, 06:54
Mam od Filipa tą hybrydę Garreta, prostą przekładkę od Muniora, pompe 11mm, wtryski 216 i mi dmucha na zegarze prawie 2 bary lecz nie bezdymnie. Ile koni mam, nie wiem ale przyjemnie to jedzie :)
Ile poszczególne części Ciebie kosztowały oraz czy tylko to silnikowo robiłeś ?
Panie żebym ja pamiętał hehe poprosiłem jedynie u Muniora aby zapodał jakąś mocniejszą tą mini przekładkę z racji posiadanych gratów

teraz zauważyłem, że sprzęgło przestaje sprzęgłować mimo tego że kevlarem było obite
Chodzi mi o jakieś zbliżone widełki cenowe ;p

Możesz rozpisać mniej więcej co robiłeś i jakie graty użyłeś do zwiększenia mocy ?
Bo się przymierzam a nie chciałbym kupić czegoś złego :D
I pytanie czy wszystko pyło wykręć i zamień czy rzeźba byłą trochę?

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Legnica

Re: [1Z Bosch] T2 Hybrid?

Post autor: enzoo » 30 wrz 2025, 06:54

MrKarpiuk pisze:
29 wrz 2025, 18:43
enzoo pisze:
29 wrz 2025, 06:50
MrKarpiuk pisze:
26 wrz 2025, 19:05


Ile poszczególne części Ciebie kosztowały oraz czy tylko to silnikowo robiłeś ?
Panie żebym ja pamiętał hehe poprosiłem jedynie u Muniora aby zapodał jakąś mocniejszą tą mini przekładkę z racji posiadanych gratów

teraz zauważyłem, że sprzęgło przestaje sprzęgłować mimo tego że kevlarem było obite
Chodzi mi o jakieś zbliżone widełki cenowe ;p

Możesz rozpisać mniej więcej co robiłeś i jakie graty użyłeś do zwiększenia mocy ?
Bo się przymierzam a nie chciałbym kupić czegoś złego :D
I pytanie czy wszystko pyło wykręć i zamień czy rzeźba byłą trochę?
- wtryski 216 cena około 300 zł
- turbo hybryda GT1546 od Filipa około 1000 zł
- pompa 11 bez nastawnika 600 zł
- przekładka od muniora chyba z 1200 zł

ceny dzisiaj mogą się różnić

w sumie praktycznie wszystko łatwo poszło, troche pierniczenia było z mostkowaniem przewodów we wtyczce kompa bo ciężko go się wyciąga

MrKarpiuk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 02 lip 2024, 22:28
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Re: [1Z Bosch] T2 Hybrid?

Post autor: MrKarpiuk » 30 wrz 2025, 13:36

enzoo pisze:
30 wrz 2025, 06:54
MrKarpiuk pisze:
29 wrz 2025, 18:43
enzoo pisze:
29 wrz 2025, 06:50


Panie żebym ja pamiętał hehe poprosiłem jedynie u Muniora aby zapodał jakąś mocniejszą tą mini przekładkę z racji posiadanych gratów

teraz zauważyłem, że sprzęgło przestaje sprzęgłować mimo tego że kevlarem było obite
Chodzi mi o jakieś zbliżone widełki cenowe ;p

Możesz rozpisać mniej więcej co robiłeś i jakie graty użyłeś do zwiększenia mocy ?
Bo się przymierzam a nie chciałbym kupić czegoś złego :D
I pytanie czy wszystko pyło wykręć i zamień czy rzeźba byłą trochę?
- wtryski 216 cena około 300 zł
- turbo hybryda GT1546 od Filipa około 1000 zł
- pompa 11 bez nastawnika 600 zł
- przekładka od muniora chyba z 1200 zł

ceny dzisiaj mogą się różnić

w sumie praktycznie wszystko łatwo poszło, troche pierniczenia było z mostkowaniem przewodów we wtyczce kompa bo ciężko go się wyciąga


Dobra tak więc
- wtryski 216 cena około 300 zł ceny widzę po 1k/600 zł jeśli to te.
Takie podesłał mi Filip ale trochę drogo
https://en.powertdi.pl/injectors-for-19 ... 0-hp,18650
Znalazłem takie nadadzą się ?
https://www.olx.pl/d/oferta/wtryski-po- ... 5ZmfP.html
- turbo hybryda GT1546 od Filipa około 1000 zł
Zaproponował mi Turbosprężarka GT1549s za 1300 już zamówiłem.
- pompa 11 bez nastawnika 600 zł
Nie jestem pewny znowu części:
https://www.olx.pl/d/oferta/pompa-wtrys ... ewActive=0
Więc wysłałem zapytanie do nich.
- przekładka od muniora chyba z 1200 zł
Tutaj będę musiał z nim się skontaktować

Online
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5526
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [1Z Bosch] T2 Hybrid?

Post autor: Krzysiek 84 » 01 paź 2025, 00:35

Wtryski na nowych końcówkach WZM 216-tki można wziąć z powertdi , turbo to Filip ogarnie, co do pompy to za mniejsze pieniądze pewnie by znalazło się ori pompę 11-tkę 107j kompletną z kołem pasowym ze wzdłuznego silnika i stelażem , tylko trzeba by było albo zrobić przejściówkę na jedną wtyczkę ( nastawnik , N108 , N109 ) albo ze szrotu ciąć z instalacji auta wtyczke i choć z 20 cm przewodu żeby było.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl