Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Nierówna praca silnika (nie wszystkie cylindry?)

Gienek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 08 lut 2007, 14:40

[B4 1Z] Nierówna praca silnika (nie wszystkie cylindry?)

Post autor: Gienek » 02 sty 2008, 16:03

Witam,
W ostatnim czasie zdarzyło mi się kilka razy, że tuż po zapaleniu, silnik pracował nierówno. Miało to miejsce, gdy samochód długo stał na dworze przy ujemnych temperaturach. Zapłon był nieco utrudniony (mam wrażenie, że ok 4 sekundy). Ale znacznie bardziej niepokoi mnie, że tuż po odpaleniu przez jakieś 10 sekund silnik pracował z wyczuwalną nierównością. Później już ok.
Czy nie doszło do zapłonu np w jednym cylindrze? I nastąpił on dopiero później?

Dodam, że kąt wtrysku był niedawno ustawiony, a zapłon sprawdzony przy okazji planowania głowicy.

Jaki jest stan świec niestety nie wiem. Kontrolka podgrzewania świeci się ok 4 sekund.

Proszę o opinie.

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 03 sty 2008, 00:56

Przede wszystkim sprawdź świece (wykręć każdą i sprawdź czy grzeje koniec czy środek świecy. Jeżeli świeci sam koniec to ok, jak środek to świeczka do wymiany, jak nie świeci w ogóle również do wymiany). Jak wymiana świec nie pomoże to sprawdź ciśnienie na cylindrach.

Kyjo#81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 01 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Kyjo#81 » 03 sty 2008, 03:47

tez mam lekkie problemy - w mrozne dni SŁABA KOMPRESJA tak mis ie wydaje , no albo te swieczki- filtr paliwa nowy, kręce z rana i kręce jak jakiegos rzęcha :( masakra

Awatar użytkownika
Benito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 sty 2008, 13:45
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Benito » 03 sty 2008, 14:06

Jeśli tak się dzieje przy odpalaniu na mrozie to najprawdopodobniej świece żarowe nie równo grzeją, trzeba je wymienić, ewentualnie sprawdzić.

hubresm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 20 sie 2007, 13:14
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: hubresm » 04 sty 2008, 09:00

Ja mam to samo, i żeby palił normalnie daje mu troche gazu na ok 1500 obr i trzymam przez ok 3 s. A przyczyną moim zdaniem jest zapowietrzanie się układu paliwowego, wymienie zaworek na filtrze paliwa, jak pomoże dam znać.

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 04 sty 2008, 09:30

hubresm, jeśli Ci silnik nie gaśnie to go nie wkręcaj na te 1500 obr/min od razu po odpaleniu. Silnik powinien sobie trochę pochodzić na wolnych obrotach.
Gienek, jak chodzi o Twój problem, to zrób jak Ci koledzy mówili, czyli sprawdź świece. Jeśli wszystkie okażą się sprawne, to może to być kwestia wtryskiwacza jednego z cylindrów, albo też słabszej kompresji. Ale pocieszę Cię, że nie musi być od razu tak źle. Nieraz się spotkałem z takim przypadkiem jak Twój i wychodziło, że świece grzeją, wtryskiwacze są dobre, kompresja dobra, a jeden cylinder nie załapywał od razu. Tak było m. in. w 2-letnim Focusie 1,8 TDCi. Przy -29 odpalał, ale zawsze na 3 cylindrach. Na 4 zaczynał palić po około minucie. Przebieg 140 000km, wszystko sprawne. Jeździj i póki pali, a świece są dobre i nie ma objawów lejących wtryskiwaczy, czy innych usterek, to jeździj i się nie przejmuj, nic mu nie będzie.

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 04 sty 2008, 09:53

hubresm, Przez takie kręcenie zimnego silnika to może Ci się np. koło na wale poluzować z występujących tam oporów i rozbić wał w miejscu mocowania koła pasowego.Widziałem już takie coś w Audi,powodem właśnie było gazowanie zimnego samochodu po odpaleniu. :mrgreen:

hubresm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 20 sie 2007, 13:14
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: hubresm » 04 sty 2008, 11:43

Gazu wciskam tyle tylko żeby pracował na zwiększonych obrotach, bo wtedy pracuje na wszystkich cylindrach, a bez wciskania gazu chodzi chyba na trzech przez jakieś kilka sekund, i strasznie nim rzuca, a czasami odrazu gaśnie. Niewiem na jakie obroty go wkręcam bo nie mam obrotka, ale staram się jak najmniejsze.

RaKo co do koła to powodów zerwania klina na wale może być kilka, ale ja to już przerabiałem :cry:

[ Dodano: 2008-01-06, 09:55 ]
Podziele sie informacją. U mnie objawy nierównej pracy po odpaleniu ustały, po wymianie pompy. A musiałem wymienić bo się zacinała podczas jazdy. Teraz smiga jak ta LALA :-D

Gienek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 08 lut 2007, 14:40

Post autor: Gienek » 08 sty 2008, 21:26

Byłem u mechanika i mam więcej nowych pytań niz odpowiedzi. Otóż wszystkie świece są sprawne. Następnie zostały sprawdzone wtryskiwacze. Z pierwszego cylindra był mokry, ale po sprawdzeniu specjalnym przyrządem wszystkie okazały się sprawne. Po ponownym założeniu śmierdzi mi ropą w czasie jazdy.
Jest jeszcze jeden problem: w misce olejowej podniósł się poziom. Czy to nie olej napędowy?
Proszę napiszcie co o tym sądzicie.

sajmon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 gru 2007, 20:45
Lokalizacja: LKR

Post autor: sajmon » 08 sty 2008, 21:34

Gienek jak ci przybywa oleju na bagnecie to najprawdopodobniej leje(ą) wtryski, sprawdzałeś VAGiem jakie masz korekcje dawek w 013?

Gienek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 08 lut 2007, 14:40

Post autor: Gienek » 08 sty 2008, 21:41

Dawek paliwa nie sprawdzałem, dzięki za podpowiedź.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 09 sty 2008, 15:58

Korekcje dawek działają tylko na wolnych obrotach... ale dobrze kolega radzi zeby zlogowac grupe 013(jesli to bedzie mozliwe).


Ten mechanik u ktorego byłes to zmierzył kompresje ???
Jesli nie to zmien mechanika.
Za zimnym silniku 32-35 (silnik w super stanie)
Cisnienie dolne graniczne 26

Pozdr

MarekK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 19 lut 2007, 21:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MarekK » 09 sty 2008, 16:26

kolega podaje wartości cisnienia na zimnym silniku bo ja mam 25 i silnik pali i nie bierze za bardzo oleju, ciekawe czy ktos ma moze na zimnym 30 bo nie spotkałem sie z tym
no i mam podobny problem bo tez pali mi na trzy ale cały czas i najprawdopodobniej to wtryski lub wtrysk uszkodzony ale jeszcze nie wiem jak to sprawdzic

Gienek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 08 lut 2007, 14:40

Post autor: Gienek » 23 lut 2008, 23:10

Trochę czasu minęło, ale może ktoś będzie zainteresowany.
Ropą śmierdziało po nie zmienił mechanik uszczelek wtryskiwaczy i jedną z nich szlag trafił.
Wtryski raczej nie leją bo nic jednak w misce olejowej nie przybywa. (chyba w warsztacie za dużo oleju wlali, a potem "szukali" przyczyny.)
Temperatury się podniosły to i praca silnika tuż po odpaleniu lepsze niż na mrozie.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 24 lut 2008, 10:12

Gienek pisze:Ropą śmierdziało po nie zmienił mechanik uszczelek wtryskiwaczy i jedną z nich szlag trafił
Czyli mechanior po wykreceniu wtrysku do spawdzenia nie dał nowych podkładek? Jak tak to fest z niego mechanik. Te miedziane podkładki sa jednorazowego uzytku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl