Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] coś z zapłonem ?? dławi się...

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
malota0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 04 sty 2008, 22:57
Lokalizacja: Ostrołęka

[B4 ABK] coś z zapłonem ?? dławi się...

Post autor: malota0 » 07 sty 2008, 22:15

na zimnym palę i jest ok, ładnie się wkręca na obroty... jak sie trochę nagrzeje to przy szybkim otwarciu przepustnicy na początku chodzi jakby na 3 i dopiero wchodzi na obroty a gdy powoli daję gazu wszystko jest ok. Czujnik temp. sprawny, przekaźnik 30 sprawdzany i poprawiany. Co to może być?? Na moje oko jest coś z mieszanką, ale chciałbym się dowiedzieć jaka może być tego przyczyna ??

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 07 sty 2008, 22:18

A sprawdzales wtrysk rozruchowy, czy sie wylacza?

malota0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 04 sty 2008, 22:57
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: malota0 » 07 sty 2008, 22:19

tego nie sprawdzałem.. możesz mi powiedzieć jak to zrobić?

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 07 sty 2008, 22:19

Hej, ja tez mam ABK i to samo jest. Jak go odpale to tak samo chodzi a jak dam mu ostro gazu to sie tak jak by lekko dlawil i nie chcial wkrecac. Mysle ze jest to przyczyna ze auto ma swoje lata i wtedy wtryski nie podaja prawidlowo paliwa. Ale to nie gra az takiej roli bo jadac autem ono nigdy ci sie tak nagle nie wkreci. Poza tym widze miny gosci ktorzy probuja mi uciekac Peugeotami lub innym autam i patrza jak ja nagle znikam kolo nich, pozdro

malota0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 04 sty 2008, 22:57
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: malota0 » 07 sty 2008, 22:25

właśnie o to chodzi jak go odpalę i jest nie nagrzany to wkręca się jak nowy lekko depnę i jest te 7 tyś ;)
tylko potem są problemy, przerywa i czuję jakby czegoś mu brakowało...dokładnie jakby jeden gar nie chodził tylko to może być inna przyczyna.wydaję mi się jakby to były wtryski to cały czas by było to samo.

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 07 sty 2008, 22:49

Sluchaj kolego uwaznie. Jezeli ty auto tak gazujesz ze wkreca sie pod 7 tys to nie dziw sie ze zle chodzi. Poza tym jesli piszesz ze jest dobrze na zimnym a zle na cieplym to wrozy tylko jedno a mianowici zapowiadajacy sie remont silnika. Poza tym polecam na przyszlosc krecic go tak zeby caly czas mial 7 lub 8 tys to wtedy zawsze bedzie chodzil dobrze :-D :mrgreen: <ok>

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 08 sty 2008, 01:24

Przyspieszenie zapłonu pasowałoby do tego objawu.
Ja bym zaczał od poprawnego ustawienia zaplonu w ABK - bylo o tym na forum.
Nastepnie sprawdzilbym VAGiem czujniki, sondę, przeprowadził test.

To, ze auto ma swoje lata nie oznacza, ze musi sie dlawic i nie znaczy to ze silnik jest do remontu. Warto zadbac tez o uklad wtryskowy chocby ceramizerem do benzyny.
Swiece, przewody, palce kopulka to wszystko musi byc na CYK dograne, a nie zaniedbane stare popalone. Tak samo szczelnosc ukladu ssacego, filtr powietrza itp.

malota0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 04 sty 2008, 22:57
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: malota0 » 08 sty 2008, 05:59

Dobry_K pisze:Sluchaj kolego uwaznie. Jezeli ty auto tak gazujesz ze wkreca sie pod 7 tys to nie dziw sie ze zle chodzi. Poza tym jesli piszesz ze jest dobrze na zimnym a zle na cieplym to wrozy tylko jedno a mianowici zapowiadajacy sie remont silnika. Poza tym polecam na przyszlosc krecic go tak zeby caly czas mial 7 lub 8 tys to wtedy zawsze bedzie chodzil dobrze :-D :mrgreen: <ok>
dodam silniczek przeszedł remont robiony przeze mnie. Wszystko dopieszczone, czyszczone niemalże do żywego metalu;), głowica robiona, dół-wszystko od podstaw, ma zrobione po kapitalnym 1000km, więc tak szybko nie padnie.. a tak na marginesie to gdyby nie było coś tak z silnikiem to prędzej na zimnym by chodził kulawo a nie na ciepłym -choć nie koniecznie. Ale jestem pewny że to coś z elektryką. Mam za małe doświadczenie z ABK i dlatego szukam porady.

Tomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 sty 2007, 11:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek » 08 sty 2008, 08:17

ustaw kąt wyprzedzenia zapłonu na 8 stopni i będzie ok. Nie sugeruj się tym że fabryka podaje 6 stopni +- 1 stopień bo przy tych parametrach zawsze się dławi przy gwałtownym przyspieszaniu.

malota0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 04 sty 2008, 22:57
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: malota0 » 08 sty 2008, 22:16

zapłon mam tak ustawiony: te 6st mam pośrodku otworu, więc to będzie jakieś 8 st??? mam rację?? ...na zimnym silniku sprawdzałem czy do kostki od wtrysku rozruchowego dochodzi jakieś napięcie.. nic nie pokazało :/ wydaję mi się że to jest przyczyną.. mam pytanie czy wtrysk rozr. jest otwarty na zimnym bez żadnego impulsu, tzn gdy się nagrzeje do wtedy pokazuje się jakieś napięcie na kostce??? może ktoś mi to przybliżyć??

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 08 sty 2008, 22:36

malota0, na czwartej stronie tego tematu znajdziesz odpowiedź :arrow: viewtopic.php?t=8438&start=45

Poza tym, wtryskiwacz rozruchowy (jak sama nazwa wskazuje) służy tylko do rozruchu silnika, ale mogę się mylić ;-)

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 09 sty 2008, 07:45

malota0 pisze:zapłon mam tak ustawiony: te 6st mam pośrodku otworu, więc to będzie jakieś 8 st??? mam rację?? ...na zimnym silniku sprawdzałem czy do kostki od wtrysku rozruchowego dochodzi jakieś napięcie.. nic nie pokazało :/ wydaję mi się że to jest przyczyną.. mam pytanie czy wtrysk rozr. jest otwarty na zimnym bez żadnego impulsu, tzn gdy się nagrzeje do wtedy pokazuje się jakieś napięcie na kostce??? może ktoś mi to przybliżyć??
Te 6 stopni to liczysz do kreski czy kropki na kole zamachowym ? Poza tym właśnie jak nie będziesz miał 12 V na wtyczce tak jak wspomniał @czarekj w podanym wyżej wątku prawdopodobnie masz ostatnio typową usterkę czyli przerwany/załamany przewód w kostce wtykanej do wtrysku rozruchowego (sprawdź co się dziej pod gumą osłonową wyżej wspomnianej wtyczki).

malota0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 04 sty 2008, 22:57
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: malota0 » 09 sty 2008, 08:13

6st liczę od 0 do kreski na kole zamachowym, a chcąc ustawić na ok 8 st robię tak żeby kreska była po środku otworu w skrzyni.. (mam zwykła lampę bez stopni) jakby co to poprawcie mnie bo mogę się mylić

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 09 sty 2008, 09:20

Ustaw zapłon na 6 stopni zgodnie z procedurą i nic nie kombinuj. Czy aby napewno miałes obroty silnika na poziomie 2300 obr/min przy ustawianiu zapłonu? Czy komputer - sterownik był zablokowany?

malota0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 04 sty 2008, 22:57
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: malota0 » 09 sty 2008, 22:27

robiłem wszystko tak jak w Twojej instrukcji Czarku, tylko nie jestem pewny czy był zablokowany sterownik po czym to poznać??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl