Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI 1Z] czy mogę zamienić olej 15w40 na 10w40?

Awatar użytkownika
kowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 20 gru 2007, 20:46
Lokalizacja: Gołdap

[80 B4 1.9 TDI 1Z] czy mogę zamienić olej 15w40 na 10w40?

Post autor: kowal » 09 sty 2008, 20:50

Poczytałem trochę o olejach i mam pytanie: czy jeśli jest zalany Mobil 15w40 to mogę wymienić na 10w40 bez żadnych konsekwencji dla silnika? Jeśli nie to dlaczego?Z góry dziękuje za odpowiedz!

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 09 sty 2008, 20:55

nie pytaj czy możesz bo Powinieneś!!!

darek127
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 06 kwie 2007, 14:04
Lokalizacja: Lublin

Post autor: darek127 » 09 sty 2008, 21:01

jezeli samochod jezdzil na 15w40 to zapewne jest juz tym olejem zasyfiony wiec jak zmienisz na 10w40 to moga pojawic sie wycieki z silnika albo w najgorszym wypadku z silnika zrobi sie sito.Zostaw to co jest czyli 15w40 zmien na lepszą firme np.Motul lub Liqui Moly sa to b wysokiej jakosci oleje.Chociaz Mobil tez jest przodujaca marka.

Awatar użytkownika
kowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 20 gru 2007, 20:46
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: kowal » 09 sty 2008, 21:02

Przeczytałem że jeśli silnik chodził na mineralnym to lepiej nie zmieniać na półsyntetyk. Czy to prawda?

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 09 sty 2008, 21:04

jak długo auytko śmiga na mineralnym???

ja bym tam zmieniał na półsyntetyk mineralny w zimie gęstnieje to smierć przedewszystkim dla turbiny która jest smarowana olejem

darek127
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 06 kwie 2007, 14:04
Lokalizacja: Lublin

Post autor: darek127 » 09 sty 2008, 21:08

Tak to jest prawda . Szkoda ze ktos zalal ojej minrealny do takiego autka,mowi sie ze Turbo nie lubi oleju mineralnego.Moj znajomy ma A6 2.5TDI jezdzi na mineralnym bo taki byl zalany zrobil juz pare kilometrow bo ma go 3 lata i samochodzik lata az milo i turbinka nic sie nie dzieje.Zostal bym przy mineralnym.

Awatar użytkownika
MichałK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lis 2007, 01:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MichałK » 09 sty 2008, 21:10

Lepiej wymień , silnik i turbina bedzie miala lepsze smarowanie... Przy zmianie z minerala na syntetyk nie ma aż takiego ryzyka jak przy półsyntetyku na syntetyk.
Ja zmieniłem u siebie z 10w40 na 5w40 i nic sie nie stało :-D

Moge Ci polecić PENNASOL SUPER LIGHT 10w40 5L za 70zł . Klasa jakości : API SL/CF ACEA A3/B3, A3/B4 spełniajacy norme VW 505 00 , i daje gwarancje ze olej nie jest "oszukany" tak jak watpliwe tanie markowe oleje na allegro. Olej mam bezposrednio od importera .

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 09 sty 2008, 21:14

kowal pisze:Przeczytałem że jeśli silnik chodził na mineralnym to lepiej nie zmieniać na półsyntetyk. Czy to prawda?
kowal, jak długo twój silnik jeździł na mineralnym :?:
wybór należy do ciebie, choćby nawet wymienisz popychacze, prowadnice itp. to turbo i tak ucierpi po jeździe na mineralnym.
wiadomo że nikt nie zaleca przejścia o klasę w górę, ale nie którzy przechodzili z minerałów ew półsyntetyków na syntetyczne i mieli pozytywne wrażenia. ja nie polecam przejść ze wzgledu na to audi A4 a którym nie raz pisałem

Awatar użytkownika
kowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 20 gru 2007, 20:46
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: kowal » 09 sty 2008, 21:15

Po zakupie autka wlewałem shell helix diesel plus 10w40 aż do ostatniej wymiany kiedy mechanik wymienił mi na mobila 15w40 i powiedział że ten jest lepszy. Ja jestem początkującym użytkownikiem takiego silnika i zaufałem mu. Nie wiem na jakim oleju ten silnik pracował wcześniej i dlatego pytam co teraz zrobić bo jeśli zamiana nie jest grozna to wymienie bez wahania!

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 09 sty 2008, 21:20

jak raz zalany to nie ma sie czym przejmować
zlewaj i wymieniał na półsyntetyk..bedzie dobrze!

darek127
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 06 kwie 2007, 14:04
Lokalizacja: Lublin

Post autor: darek127 » 09 sty 2008, 21:21

Jezeli silnik pracuje pare dni na mineralnym to wylej i zalej 10w40 .Nie napisales ze autko od zawsze chodzilo na 10w40 az do ostatnij wymiany.Zalewaj 10w40

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 09 sty 2008, 21:22

kyjo pisze:jak raz zalany to nie ma sie czym przejmować
zlewaj i wymieniał na półsyntetyk..bedzie dobrze!
popieram 8-)

Awatar użytkownika
kowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 20 gru 2007, 20:46
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: kowal » 09 sty 2008, 21:28

nie napisałem że chodziło od zawsze na 10w40 bo tego nie wiem. w momencie zakupu zmieniając wszystkie podstawowe rzeczy w tym olej, zmieniłem go na 10w40 a na czym chodził wcześniej nie wiem

[ Dodano: 2008-01-09, 21:30 ]
a na mineralnym przejechałem prawie 10 tyś i będę musiał niedługo wymienić

Awatar użytkownika
MichałK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lis 2007, 01:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MichałK » 09 sty 2008, 21:32

Juz go powinenies wymienic... 15 tys to sie robi na syntetyku.

Awatar użytkownika
kowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 20 gru 2007, 20:46
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: kowal » 09 sty 2008, 21:35

wymieniam co 10 tyś. jeszcze nie mam tyle

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl