[B4 1Z] Wibrowanie kierownicy podczas hamowania
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
[B4 1Z] Wibrowanie kierownicy podczas hamowania
No tak jak w temacie podczas hamowania zaczyna wibrować kierownica oraz cały przód samochodu. Ostatnio było robione zawieszenie(łożyska kół, amortyzatory, łożyska na amortyzatorach, gumy na wahaczach, końcówki drążków) no i tutaj moje pytanie: czy to może być wina źle złożonego zawieszenia czy po prostu tym świetnym "mechanikom" samochód spadł z lewarka i tarcza sie pogięła.
Proszę o wasze rady bo nie chce niepotrzebnie rozbierać samochód i sprawdzać wszystkiego po kolei.
:-|
Proszę o wasze rady bo nie chce niepotrzebnie rozbierać samochód i sprawdzać wszystkiego po kolei.
:-|
- grzesiek.sz
- Forum Audi 80
- Posty: 83
- Rejestracja: 29 mar 2007, 16:23
- Lokalizacja: Gdynia Witomino
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
Ja miałem podobny problem podczas hamowania i nie tylko bo także podczas jazdy przy prędkości 80km/h drżała mi kierownica. Tylko u mnie z tą rużnicą, że tarcze jak i klocki były na wykończeniu tarcze miały zaledwie 0.4mm grubości więc wymieniłem tarcze razem z klockami i jak ręką odją przestała mi drżeć kierownica. :lol:
Także myśle, że u ciebie maże być również wina tarczy :lol:
Także myśle, że u ciebie maże być również wina tarczy :lol:
Witam.
To są hamulce ! Audi zakłada że tarcza zwykła ma mieć 13 mm grubości (nowa),
11 mm to granica zużycia więc może sie okazać że tarcza po toczeniu nie spełnia tego parametru. Między bębnem a bieżnią tarczy jest taka wręga (rowek), jeśli po stoczeniu zostanie tam za mało materiału tarcza może pęknąć, a bieżnia zostanie w zacisku hamulca. Co dalej to odpowiedzcie sobie sami. Znam osobiście takiego gościa co zaoszczędził na tarczach ale dołożył do blacharki.
Ta tolerancja 2 mm napewno nie wzięła się z nieba i szefc tego nie liczył tylko ktoś się na tym dobrze zna, a jak już to policzył to taka tarcza przechodzi setki testów żeby potwierdzić że to napewno 2mm.
Osobiście sam niedawno wymieniałem tarcze i klocki. Kupiłem podajże "Tektro" za niecałe 300 pln. Drgania znikły a hamulce brzytwa.
Pozrowionka
Z tym tokarzem to należałoby się trochę zastanowić.Ezumaru pisze:Albo wymiana albo do tokarza
To są hamulce ! Audi zakłada że tarcza zwykła ma mieć 13 mm grubości (nowa),
11 mm to granica zużycia więc może sie okazać że tarcza po toczeniu nie spełnia tego parametru. Między bębnem a bieżnią tarczy jest taka wręga (rowek), jeśli po stoczeniu zostanie tam za mało materiału tarcza może pęknąć, a bieżnia zostanie w zacisku hamulca. Co dalej to odpowiedzcie sobie sami. Znam osobiście takiego gościa co zaoszczędził na tarczach ale dołożył do blacharki.
Ta tolerancja 2 mm napewno nie wzięła się z nieba i szefc tego nie liczył tylko ktoś się na tym dobrze zna, a jak już to policzył to taka tarcza przechodzi setki testów żeby potwierdzić że to napewno 2mm.
Osobiście sam niedawno wymieniałem tarcze i klocki. Kupiłem podajże "Tektro" za niecałe 300 pln. Drgania znikły a hamulce brzytwa.
Pozrowionka
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW