[80 2.0 16V] Od czego ten czujnik???
[80 2.0 16V] Od czego ten czujnik???
Witam.Przeszukałem forum ale nieznalazłem niestety więc niekrzyczcie. Mam pytanie od czego jest ten czujnik i jakie ma zadanie?? Od kupna samochodu luźno sobie zwisał i niewiem gdzie mam go podczepić. A dodam jeszcze że dziwnie czasami obroty falują, zarówno na PB i LPG. Pomóżcie koledzy i z góry dziękuje.Pozdrawiam.
Cześć, przeglądając książkę nie znalazłem tego elementu... Widze że masz założony gaz więc najlepszym rozwiązaniem będzie przyjrzenie sie osprzętowi silnika, możliwe że przy zakładaniu gazu coś odłączyli(sprawdź dokąd idzie ten przewód). Co do falowania obrotów to sprawdź i ewentualnie przeczyść silniczek krokowy (ten srebrny element powyżej zaznaczonego na zdjęciu) Jak czyścić silniczek krokowy znajdziesz na forum - było o tym juz kilka razy
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Silniczek krokowy radze pomoczyć kilka godzin w nafcie (benzyna po przeczyszczeniu szybko odparuje i wszystko będzie suche, nafta ma inne właściwości i przy okazji wszystko nasmaruje) Po moczeniu silniczka dobrze go przedmuchaj.piter905 pisze:A silniczek krokowy można namoczyć w benzynie, czy konieczna nafta??
W książce jest rysunek i to nie za dokładny:
Może coś z niego odczytasz
Wstrzymaj się na razie z czyszczeniem regulatora wolnych obrotów. Ja bym w pierwszej kolejności założył ten czujnik, by sterownik wiedział jakie są aktualnie obroty silnika. Dopiero jak założenie czujnika nie pomoże możesz wyczyścić regulator. Nie ma co przesadzać z tym czyszczeniem bo i tak wymyjesz go tylko częściowo a do tego "pływający" brud dotrze także w miejsca ku temu niewskazane.
Czujnik mi sie udało założyć na przewód wysokiego napięcia i wprawdzie nic sie nie zmieniło. A jeszcze jedna taka sprawa, niedawno traske robiłem 200km bez przerwy i na trasie było wsumie wporządku, prędkośc powiedzmy 90-110/h, a po wjechaniu do Miasta(Łódź) na każdych światłach prędkośc obrotowa utrzymywała się nak ponad 2000obr/min. Działo się tak na gazie i na benzynie. Po postoju ok 30minut wszystko sie uspokoiło i normalne miał obroty jałowe coś koło 1000/min. Też mnie to zastanowiło o co chodzi. Niemam wcale pojęcia.
Re: [80 2.0 16V] Od czego ten czujnik???
piter905 pisze:Witam.Przeszukałem forum ale nieznalazłem niestety więc niekrzyczcie. Mam pytanie od czego jest ten czujnik i jakie ma zadanie?? Od kupna samochodu luźno sobie zwisał i niewiem gdzie mam go podczepić. A dodam jeszcze że dziwnie czasami obroty falują, zarówno na PB i LPG. Pomóżcie koledzy i z góry dziękuje.Pozdrawiam. [url=http://images29.fotosik.pl/139/2aaaab53619b8318m.jpg]Obrazek[/URL]
SPRAWA OBROTOW TO SILNICZEK KROKOWY> DO WYCZYSZCZENIA LUB WYMIANY> a czujnik jest od polozenia walu i powinien byc umieszczony na pierwszym kablu zaplonowym. tj od pierwszego cylinda. teoretycznie bez niego samochod nie powinien dobrze chodzic. ale roznie to z tym bywa. ale trzeba go zalozyc. fajke sciagaj i zaloz na przewod. pierwszy od przodu.
Ta czujka ma być na kablu wysokiego napięcia , ale jeszcze sprawdzę-mam taki sam silnik
Obroty mi czasem na luzie podskakuję do 2000 tys a czasem nawet silnik zgaśnie , mechanik mówił mi by silniczek krokowy przeczyścić lub wymienić , a drugi mechanik nazwał silniczek krokowy mieszkiem , więc teraz nie wiem czy to mieszek czy silniczek
Obroty mi czasem na luzie podskakuję do 2000 tys a czasem nawet silnik zgaśnie , mechanik mówił mi by silniczek krokowy przeczyścić lub wymienić , a drugi mechanik nazwał silniczek krokowy mieszkiem , więc teraz nie wiem czy to mieszek czy silniczek
- karolpinkii
- Forum Audi 80
- Posty: 167
- Rejestracja: 17 cze 2007, 19:24
- Lokalizacja: Żukowo
Ktora fajkie sciagnac zeby czujnik zalozyc ta od swiecy czy od cewki, nie chcialbym uszkodzic przewodow
[ Dodano: 2008-02-07, 13:08 ]
Aaaa zapomnialem jak juz piszemy sobie o czujnikach w ktorym miejscu jest termostat bo zima jest a ja samochodu nie mogie dogrzac temperatura nie wyskakuje za 70 stopni, i przez to pali jak czolg.
[ Dodano: 2008-02-07, 13:08 ]
Aaaa zapomnialem jak juz piszemy sobie o czujnikach w ktorym miejscu jest termostat bo zima jest a ja samochodu nie mogie dogrzac temperatura nie wyskakuje za 70 stopni, i przez to pali jak czolg.