Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 2.0 16V] Od czego ten czujnik???

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
piter905
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2007, 16:15
Lokalizacja: Puławy

[80 2.0 16V] Od czego ten czujnik???

Post autor: piter905 » 13 sty 2008, 09:38

Witam.Przeszukałem forum ale nieznalazłem niestety więc niekrzyczcie. Mam pytanie od czego jest ten czujnik i jakie ma zadanie?? Od kupna samochodu luźno sobie zwisał i niewiem gdzie mam go podczepić. A dodam jeszcze że dziwnie czasami obroty falują, zarówno na PB i LPG. Pomóżcie koledzy i z góry dziękuje.Pozdrawiam. Obrazek

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 13 sty 2008, 11:37

Cześć, przeglądając książkę nie znalazłem tego elementu... Widze że masz założony gaz więc najlepszym rozwiązaniem będzie przyjrzenie sie osprzętowi silnika, możliwe że przy zakładaniu gazu coś odłączyli(sprawdź dokąd idzie ten przewód). Co do falowania obrotów to sprawdź i ewentualnie przeczyść silniczek krokowy (ten srebrny element powyżej zaznaczonego na zdjęciu) Jak czyścić silniczek krokowy znajdziesz na forum - było o tym juz kilka razy ;-)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
piter905
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2007, 16:15
Lokalizacja: Puławy

Post autor: piter905 » 13 sty 2008, 11:56

A silniczek krokowy można namoczyć w benzynie, czy konieczna nafta??
Ten czujnik idzie do kostki, ale gdzie ta kostka dalej idzie to będe musiał jeszcze dokładniej sie przyjżeć. Obrazek

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 13 sty 2008, 12:14

piter905 pisze:A silniczek krokowy można namoczyć w benzynie, czy konieczna nafta??
Silniczek krokowy radze pomoczyć kilka godzin w nafcie (benzyna po przeczyszczeniu szybko odparuje i wszystko będzie suche, nafta ma inne właściwości i przy okazji wszystko nasmaruje) Po moczeniu silniczka dobrze go przedmuchaj.
W książce jest rysunek i to nie za dokładny: Obrazek
Może coś z niego odczytasz ;-)

Awatar użytkownika
piter905
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2007, 16:15
Lokalizacja: Puławy

Post autor: piter905 » 13 sty 2008, 12:22

Dzięki kolego za fote. Zabiore sie jutro za tego krokowca i dam znać jak wyszło.

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 13 sty 2008, 12:57

To mi wyglada na czujnik obrotów wału korbowego i sluzy on do informowania sterownika o obecnej predkosci obrotowej silnika.


Obrazek

Awatar użytkownika
piter905
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2007, 16:15
Lokalizacja: Puławy

Post autor: piter905 » 13 sty 2008, 13:02

A jeszcze takie pytanie, jak nałożyć go na przewód wysokiego napięcia?? Wyszukałem że tam powinien być, ale w nowych zestawach przewodów niestety nieznalazłem takiego czujnika.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 sty 2008, 14:45

Wstrzymaj się na razie z czyszczeniem regulatora wolnych obrotów. Ja bym w pierwszej kolejności założył ten czujnik, by sterownik wiedział jakie są aktualnie obroty silnika. Dopiero jak założenie czujnika nie pomoże możesz wyczyścić regulator. Nie ma co przesadzać z tym czyszczeniem bo i tak wymyjesz go tylko częściowo a do tego "pływający" brud dotrze także w miejsca ku temu niewskazane.

Awatar użytkownika
piter905
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2007, 16:15
Lokalizacja: Puławy

Post autor: piter905 » 13 sty 2008, 14:53

Czujnik mi sie udało założyć na przewód wysokiego napięcia i wprawdzie nic sie nie zmieniło. A jeszcze jedna taka sprawa, niedawno traske robiłem 200km bez przerwy i na trasie było wsumie wporządku, prędkośc powiedzmy 90-110/h, a po wjechaniu do Miasta(Łódź) na każdych światłach prędkośc obrotowa utrzymywała się nak ponad 2000obr/min. Działo się tak na gazie i na benzynie. Po postoju ok 30minut wszystko sie uspokoiło i normalne miał obroty jałowe coś koło 1000/min. Też mnie to zastanowiło o co chodzi. Niemam wcale pojęcia.

Seba80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 30 sie 2007, 17:18
Lokalizacja: Łomża

Re: [80 2.0 16V] Od czego ten czujnik???

Post autor: Seba80 » 29 sty 2008, 12:07

piter905 pisze:Witam.Przeszukałem forum ale nieznalazłem niestety więc niekrzyczcie. Mam pytanie od czego jest ten czujnik i jakie ma zadanie?? Od kupna samochodu luźno sobie zwisał i niewiem gdzie mam go podczepić. A dodam jeszcze że dziwnie czasami obroty falują, zarówno na PB i LPG. Pomóżcie koledzy i z góry dziękuje.Pozdrawiam. [url=http://images29.fotosik.pl/139/2aaaab53619b8318m.jpg]Obrazek[/URL]

SPRAWA OBROTOW TO SILNICZEK KROKOWY> DO WYCZYSZCZENIA LUB WYMIANY> a czujnik jest od polozenia walu i powinien byc umieszczony na pierwszym kablu zaplonowym. tj od pierwszego cylinda. teoretycznie bez niego samochod nie powinien dobrze chodzic. ale roznie to z tym bywa. ale trzeba go zalozyc. fajke sciagaj i zaloz na przewod. pierwszy od przodu.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 29 sty 2008, 13:01

A czy czasem nie jest to czujnik spalania stukowego :?:

Awatar użytkownika
piter905
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2007, 16:15
Lokalizacja: Puławy

Post autor: piter905 » 30 sty 2008, 16:49

A przy nowych kablach też sie da założyć?? Pytam bo na te przewody co mam to założyłem bo ten przewód już przez poprzednich właścicieli był chyba zdejmowany. A nowe przewody sie nie popsują jak tak zdejme fajke??

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 06 lut 2008, 15:51

Ta czujka ma być na kablu wysokiego napięcia , ale jeszcze sprawdzę-mam taki sam silnik
Obroty mi czasem na luzie podskakuję do 2000 tys a czasem nawet silnik zgaśnie , mechanik mówił mi by silniczek krokowy przeczyścić lub wymienić , a drugi mechanik nazwał silniczek krokowy mieszkiem , więc teraz nie wiem czy to mieszek czy silniczek

marros1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 04 sty 2008, 20:50
Lokalizacja: Ryki

Post autor: marros1 » 06 lut 2008, 21:23

ja na nowych kablach przykleiłem na izolacje i działa i nie mam na pierwszym tylko na 4 na pierwszym obroty skakały

Awatar użytkownika
karolpinkii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 167
Rejestracja: 17 cze 2007, 19:24
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: karolpinkii » 07 lut 2008, 13:04

Ktora fajkie sciagnac zeby czujnik zalozyc ta od swiecy czy od cewki, nie chcialbym uszkodzic przewodow

[ Dodano: 2008-02-07, 13:08 ]
Aaaa zapomnialem jak juz piszemy sobie o czujnikach w ktorym miejscu jest termostat bo zima jest a ja samochodu nie mogie dogrzac temperatura nie wyskakuje za 70 stopni, i przez to pali jak czolg.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl