Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3] Brak spryskiwacza

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
daniel1997

[80 B3] Brak spryskiwacza

Post autor: daniel1997 » 20 lis 2006, 01:10

Witam.

Nie działą mi spryskiwacz. Przy przyciągnięciu dźwigni spryskiwacza włączają sie wycieraki, ale silniczek milczy. Co sugerujecie padł czy moze jakis bezpiecznik ?
Jak go wyjąc, jak się dobrać do niego ? Od góry chyba nie ma dojścia.

Dzięki
Ostatnio zmieniony 12 gru 2006, 22:16 przez daniel1997, łącznie zmieniany 1 raz.

Emlo

Post autor: Emlo » 20 lis 2006, 01:25

Zacznij od samego silniczka.
Odkrec lewe koło, zdejmij nadkole i masz juz przed sobą silniczek.
Wyjmuje sie go bardzo łątwo. Podlacz bezposrednio pod akumulator i sprawdz.

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 23 lis 2006, 19:24

JA mialem niedzialajaca pompke spryskiwacza, i to akurat wtedy kiedy byla najbardziej potrzebna w czasie podrozy do Warszawy. Pogoda byla kijowa i padal deszcz ze sniegiem i wszystko przymarzalo. Taka jazda to byla udreka bo szyba byla zamazana i meczyla mnie taka jazda. Po powrocie i odkreceniu nadkola, okazalo sie ze silniczek tej pompki jest caly zardzewialy i ma pelno osadu z kamienia. Popryskalem caly silniczek preparatem WD-40 i zostawilem na 15 minut. No i potem zaczol dzialac. Z poczatku myslalem ze to manetka sie zepsula. Radze zrobic z tym porzadek poki jeszcze cieplo jest. ;-)

umin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 23 lis 2006, 22:07
Imię: jan
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 RU
Lokalizacja: Toruń

Re: [B3] Brak spryskiwacza

Post autor: umin » 23 lis 2006, 22:32

Qwit pisze:Witam.

Nie działą mi spryskiwacz. Przy przyciągnięciu dźwigni spryskiwacza włączają sie wycieraki, ale silniczek milczy. Co sugerujecie padł czy moze jakis bezpiecznik ?
Jak go wyjąc, jak się dobrać do niego ? Od góry chyba nie ma dojścia.

Dzięki
A może tylko gdzies styku nie ma, szwankował czy poprostu padł.

Wg ksiazki Dieter Korp "reguluje i naprawiam A80" przekaźnik nr 9 jest odpowiedzialny za
automatyczny układ wycieraczek i spryskiwacza. Sprawdzałes bezpieczniki, niestety nie wiem który jest za to odpowiedzialny.

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 24 lis 2006, 22:18

KORU pisze:JA mialem niedzialajaca pompke spryskiwacza, i to akurat wtedy kiedy byla najbardziej potrzebna w czasie podrozy ... po odkreceniu nadkola, okazalo sie ze silniczek tej pompki jest caly zardzewialy i ma pelno osadu z kamienia. Popryskalem caly silniczek preparatem WD-40 i zostawilem na 15 minut. No i potem zaczol dzialac... ;-)
Tu jest odpowiedź na zadane pytanie. Przerabiałem to samo w swojej B4 oraz ojca A6. Reanimacja przyniosła zamierzony efekt ale tylko tymczasowo. Ostatnio znowu zaczęła odmawiać posłuszeństwa. Proponuję kupić nową, żeby za jakiś czas znowu z nią nie walczyć. Ja kupiłem nówkę za 30 zeta (ze wskazaniem braku płynu na AC). Jeśli masz kanał to można się dostać do niej od dołu, nie trzeba wtedy zdejmować koła oraz nadkola!

szoszi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 13 gru 2006, 15:03

Post autor: szoszi » 13 gru 2006, 15:11

Witam :-> , prosze o poradę na podobny problem, a mianowicie: silniczek spryskiwacza dziala raczej ok, slychac jak bzyczy jednak dysze slabo pryskaja plyn na szybe, oraz jakos szybko ubywa mi plynu w zbiorniczku :-/ - na postoju nie widac wyciekow na podlodze w garazu. podejrzewam, iz nieszczelnosc musi wystepowac podczas dzialania spryskiwaczy. jak sie do tego zabrac, gdzie szukac przyczyny?

Awatar użytkownika
wiedzmin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 09 gru 2006, 12:51
Lokalizacja: Katowice lub Wawa

Post autor: wiedzmin » 13 gru 2006, 18:21

sprawdź droznosc przewodów jak i samych dysz.. czasem trzeba je potraktowac jakas igłą bądź szpilką

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 13 gru 2006, 19:35

Obejrzyj polaczenia przewodow pod maska tam gdzie lacza sie se spryskiwaczami. Wedlug mnie to ze starosci w spryskiwaczu osadzil sie kamien ktory blokuje przeplyw plynu. Dlatego slabo pryska na szybe a nadmiar plynu wycieka przy laczeniu przewodow ze sprywskiwaczami i to splywa w okolice skrzynki bezpiecznikow. Mozna zdemontowac sprywskiwacz ktory slabo dziala i wygotowac go w goracej wodzie. Ja jednak polecam kupienie nowych cena za sztuke ok 10 zl :-)

szoszi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 13 gru 2006, 15:03

Post autor: szoszi » 13 gru 2006, 19:36

obawiam sie, ze to nie wystarczy, bo ubywa mi plynu sporo rak myje szyby, a po drugie to stalo sie nagle w obu dyszach. w ziazku z tym, teraz nie wiem jak dobrac sie i spradzic szczelnosc od pompki do dysz?

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 13 gru 2006, 19:41

Zbiorniczek ma pojemnosc 4 litry wiec to nie jest duzo. Pozostaje zdjac kolo i odkrecic nadkole od strony kierowcy aby dostac sie do zbiorniczka w ktorym zamontowana jest pompka. Moze byc ze tam na laczeniu przewodow jest jakis wyciek i dlatego slabe cisnienie jest. Sprawdz wszystko o czym pisalem.

Andrzejewicz

Post autor: Andrzejewicz » 24 mar 2007, 17:10

Czy po włączeniu spryskiwaczy przednich jest opóźnienie czy odrazu załączają się wycieraczki? Pytam bo kupiłem wóz i przednia pompka była zepsuta więc wstawiłem tylną. Jeśli jest to na jakiej zasadzie działa te opóźnienie wycieraczek?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 24 mar 2007, 18:49

W Audi nagminnymi były przypadki obluzowywania się gumek przy dyszach spryskiwacza. W takiej sytuacji plastikowe przewody doprowadzające płyn wypadają powodując zwiekszone zużycie płynu który zamiast na szybę spływa pod maskę. Mam Audi z 1993 roku i pompka działa bez zarzutu a na każdą gumkę założyłem jeszcze opaske zaciskową i te plastikowe przewody nie maja szans na wypadnięcie.

Misiek_Stce
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 964
Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Misiek_Stce » 24 mar 2007, 21:49

QwitMoze wydawac sie to śmieszne ale czy napewno masz tam płyn ? :-)
Ja bym tak samo jak koledzy wyżej proponowal zajzec do silniczka... dostep łatwy raczej jest wiec roboty nie duzo :-)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 24 mar 2007, 22:47

Tak "po chłopsku" to wlej wody do zbiorniczka i na podniesionej masce zobacz gdzie Ci ten płyn ucieka. Jak masz kałużę przy kole to musisz sie dostac do zbiorniczka i tam szukać dziury. Jeżeli leci ci na podszybie to zrób jak w moim poście wyżej.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 mar 2007, 23:55

Święta prawda. U mnie było tak samo. Płyn często ucieka gdzieś bokiem. Kałuża obok koła, albo zaciek na masce, najlepszy tego dowód.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl