Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9TDi] Jaki przepływomierz powietrza jest trwalszy?

ODPOWIEDZ
Stan.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lip 2007, 13:20

[B4 1,9TDi] Jaki przepływomierz powietrza jest trwalszy?

Post autor: Stan. » 13 sty 2008, 00:22

Co sądzicie o trwałości przepływomierzy firmy BOSCH (potencjometryczny) i PIERBURG (indukcyjny).Na jak długi przebieg jest przewidziana ich żywotność i czy zależna jest od sposobu eksploatacji? Czy istnieje jakiś sposób na sprawdzenie tych elementów poza samochodem i czy można ich regenerować?
Ostatnio zmieniony 13 sty 2008, 08:46 przez Stan., łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 sty 2008, 00:30

Koszt regeneracji w serwisie Bosch to ok. 600 PLN przy zwrocie starego przepływomierza.
W mojej Audi przejeździł prawie 400 tys. km i nadal jest sprawny.

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 13 sty 2008, 00:41

Stan. pisze:Co sądzicie o trwałości przepływomierzy firmy BOSCH (potencjometryczny) i PIERBURG (indukcyjny).Na jak długi przebieg jest przewidziana ich żywotność i czy zależna jest od sposobu eksploatacji? Czy istnieje jakiś sposób na sprawdzenie tych elementów poza samochodem i czy można ich regenerować?
Stan., BOSCH to BOSCH a PIERBURG to PIERBURG, tu nie ma wyboru czy założysz sobie taki albo taki, a przepływka to przepływka nie rozróżnia się indukcyjnych i potencjometrycznych nie myl z nastawnikiem, co do żywotności to przy właściwej eksploatacji powinna być do końca, czy zależy od sposobu eksploatacji na pewno tak, czy da się zregenerować tak, ale zawsze można kupić tani zamiennik, produkcji made in china, który długo nie pożyje.

Stan.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lip 2007, 13:20

Post autor: Stan. » 13 sty 2008, 01:21

W silnikach 1Z występują przepływomierze Boscha i Pierburga czy istnieje możliwość ich zamiany? Czy może w przypadku zamiany należałoby ingerować w komputerze.

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 13 sty 2008, 01:38

Stan., tu masz link powinien wszystko wyjaśnić viewtopic.php?t=11623

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 13 sty 2008, 09:36

Wg mnie mechaniczny boscha jest mniej odporny na uszkodzenia np przy stłuczkach w czasie nagłego szarpniecia albo uderzenia, wiem że dzieje sie cos wtedy z mechanizmem, ale co to do końca nie wiem :-P

Stan.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lip 2007, 13:20

Post autor: Stan. » 13 sty 2008, 12:24

Przeglądałem podany link , jak wynika z wypowiedzi fachowców to przepływomierz , nastawnik pompy i komputer są ściśle ze sobą powiązane i raczej nie ma możliwości podmiany przepływomierza bez wymiany pozostałych elementów.Przykre i drogie przy musowej wymianie.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 13 sty 2008, 15:43

No niestety jak chcesz coś zmieniac to musisz iść po całości pompa, przepływka, komputer, wiązka - nie opłacalny biznes.

sajmon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 gru 2007, 20:45
Lokalizacja: LKR

Re: [B4 1,9TDi] Jaki przepływomierz powietrza jest trwalszy?

Post autor: sajmon » 13 sty 2008, 17:26

Stan. pisze:Co sądzicie o trwałości przepływomierzy firmy BOSCH (potencjometryczny) i PIERBURG (indukcyjny).Na jak długi przebieg jest przewidziana ich żywotność i czy zależna jest od sposobu eksploatacji? Czy istnieje jakiś sposób na sprawdzenie tych elementów poza samochodem i czy można ich regenerować?
na trwałość przepływomierza na pewno wpływ ma filtr powietrza - nie przeciąganie okresów miedzy wymianami, a jeżeli chodzi o sprawdzenie poza samochodem to przepływomierz można sprawdzić na oscyloskopie porównując obraz oscyloskopowy z prawidłowym

Stan.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lip 2007, 13:20

Post autor: Stan. » 13 sty 2008, 23:31

Jak powinien wyglądać prawidłowy przebieg przepływomierza na oscyloskopie i w jakim
układzie należy go mierzyć.

sajmon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 gru 2007, 20:45
Lokalizacja: LKR

Post autor: sajmon » 14 sty 2008, 19:20

diagnostyka przepływomierza wg INFO-TECHa:

Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z miernika masowego przepływu powietrza.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 4 i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z miernika masowego przepływu powietrza i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówkami 1, 2, 3 i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić ekran, jeżeli taki istnieje:
Upewnić się, czy kable czujnika nie ulegają zwarciu z powodu podłączenia ekranu. Upewnić się, czy ekran podłączony jest do uziemienia.
Sprawdzić sygnał masowego przepływu powietrza:
Podłączyć oscyloskop do wtyku sygnału urządzenia ECU i uziemienia. Uruchomić silnik i porównać z pokazanym obrazem.

Specyfikacja:
napięcie zasilania końcówka 3: 12V
napięcie zasilania końcówka 1: 5 V
napięcie wyjściowe, końcówka 6: 0 - 5 V

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 22 lip 2008, 08:24

Witam..

W mojej audi mam przepływomierz PIERBURG i w związku z tym, że jest to dość kosztowna rzecz przeczytałem już sporo postów na temat regeneracja i naprawa przepływomierza. Jestem w posiadaniu jednego przepływomierza, który padł u kumpla więc to na nim postanowiłem się uczyć skoro i tak był skazany na śmietnik :mrgreen: Co do diagnozy to nie musi być przeprowadzona w samochodzie :!: można to zrobić równie dobrze w pokoju dysponując zasilaczem +12V (13,5V) i +5V oraz woltomierzem (i omomierzem w przypadku stwierdzenia uszkodzenia) :cry:
Aby sprawdzić w domowych warunkach należy podłączyć:

napięcie zasilania +5V końcówka 1
N.C. końcówka 2 (Not Connected)
napięcie zasilania +12V końcówka 3
0V (ON) końcówka 4
masa GND (0V) końcówka 5
napięcie wyjściowe, końcówka 6 (0 - 5 V)

[ Dodano: 2008-07-22, 08:53 ]
Jeżeli podłączy się przepływkę do zasilania zwierając końcówkę 4 z masą na wyjściu (końcówka 6) powinno być napięcie ok 0,3V (przy niepodłączonej końcówce 4 powinno wynosić ok +5V) następne używamy jakiegoś wiatraka (może to być nasz naturalny wiatr spod nosa :mrgreen: ) i napięcie powinno wzrosnąć w zależności od siły podmuchu.
Jeżeli tak się nie dzieje to należy odłączyć przepływkę i zdjąć pokrywkę (jest przyklejona na silikon) następnie należy odlutować dwa lub trzy krótkie druciki pod pokrywą podłączone do platyny i omomierzem zmierzyć rezystancję platynowych blaszek (między 1&2 powinno być ok 8ohm a między 1&3 powinno być nieco ponad 1000ohm w zależności od temperatury otoczenia, 1 od strony długich wyprowadzeń, 3 ostatnia). Jeżeli platyna jest ok to padła elektronika i jak ktoś potrafi to dobra lutownica i jakieś narzędzia do usunięcia silikonu wystarczą :mrgreen:

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 22 lip 2008, 10:07

Jedynym sposobem na sprawdzenie czy LMM jest sprawny(dobrze mierzy) jest wykonanie logow dynamicznych - grup - 000, 003,008,010 i 011

Pozdrawiam

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 22 lip 2008, 12:31

Jeżeli che się sprawdzić czy dobrze wskazuje to tak ale jak ktoś nie ma VAGa to może jedynie sprawdzić czy wogóle działa to jest domowy sposób. Są trzy główne uszkodzenia przepływki:
elektronika
przepalone czujniki platynowe
zanieczyszczenie czujników
ja opisałem jak sprawdzić pierwsze dwa uszkodzenia domowym sposobem ale wiedząc, że to przepływka padła i to jest jedynie pomoc przy próbie naprawy czy regeneracji, dodatkowo czyszczenie platyny i powinien śmigać :-)

Pozdro

[ Dodano: 2008-07-23, 07:49 ]
Mogę dodać, że wczoraj założyłem do mojej AUDI przepływkę sprawdzoną sposobem wyżej opisanym bez użycia VAGa i jak narazie samochód idzie jak rakieta :mrgreen:

Po podłączeniu pod zasilacz i przy użyciu miernika znalazłem uszkodzenie elektroniki, potem lutownica w ruch i przepływka śmiga :-)
Także jak ktoś nie chce sfajczyć komputerka przy próbie naprawy przepływki to lepiej próbować podłączając w swoim pokoju :-D

No to teraz zobaczymy jak długo będzie działał :-P

lllman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 08 sie 2008, 19:00

Post autor: lllman » 08 sie 2008, 19:01

Mam taki i nie narzekam... wręcz polecam...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl