[B4 1,9TDi] Jaki przepływomierz powietrza jest trwalszy?
[B4 1,9TDi] Jaki przepływomierz powietrza jest trwalszy?
Co sądzicie o trwałości przepływomierzy firmy BOSCH (potencjometryczny) i PIERBURG (indukcyjny).Na jak długi przebieg jest przewidziana ich żywotność i czy zależna jest od sposobu eksploatacji? Czy istnieje jakiś sposób na sprawdzenie tych elementów poza samochodem i czy można ich regenerować?
Ostatnio zmieniony 13 sty 2008, 08:46 przez Stan., łącznie zmieniany 1 raz.
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
Stan., BOSCH to BOSCH a PIERBURG to PIERBURG, tu nie ma wyboru czy założysz sobie taki albo taki, a przepływka to przepływka nie rozróżnia się indukcyjnych i potencjometrycznych nie myl z nastawnikiem, co do żywotności to przy właściwej eksploatacji powinna być do końca, czy zależy od sposobu eksploatacji na pewno tak, czy da się zregenerować tak, ale zawsze można kupić tani zamiennik, produkcji made in china, który długo nie pożyje.Stan. pisze:Co sądzicie o trwałości przepływomierzy firmy BOSCH (potencjometryczny) i PIERBURG (indukcyjny).Na jak długi przebieg jest przewidziana ich żywotność i czy zależna jest od sposobu eksploatacji? Czy istnieje jakiś sposób na sprawdzenie tych elementów poza samochodem i czy można ich regenerować?
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
Stan., tu masz link powinien wszystko wyjaśnić viewtopic.php?t=11623
Re: [B4 1,9TDi] Jaki przepływomierz powietrza jest trwalszy?
na trwałość przepływomierza na pewno wpływ ma filtr powietrza - nie przeciąganie okresów miedzy wymianami, a jeżeli chodzi o sprawdzenie poza samochodem to przepływomierz można sprawdzić na oscyloskopie porównując obraz oscyloskopowy z prawidłowymStan. pisze:Co sądzicie o trwałości przepływomierzy firmy BOSCH (potencjometryczny) i PIERBURG (indukcyjny).Na jak długi przebieg jest przewidziana ich żywotność i czy zależna jest od sposobu eksploatacji? Czy istnieje jakiś sposób na sprawdzenie tych elementów poza samochodem i czy można ich regenerować?
diagnostyka przepływomierza wg INFO-TECHa:
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z miernika masowego przepływu powietrza.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 4 i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z miernika masowego przepływu powietrza i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówkami 1, 2, 3 i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić ekran, jeżeli taki istnieje:
Upewnić się, czy kable czujnika nie ulegają zwarciu z powodu podłączenia ekranu. Upewnić się, czy ekran podłączony jest do uziemienia.
Sprawdzić sygnał masowego przepływu powietrza:
Podłączyć oscyloskop do wtyku sygnału urządzenia ECU i uziemienia. Uruchomić silnik i porównać z pokazanym obrazem.
Specyfikacja:
napięcie zasilania końcówka 3: 12V
napięcie zasilania końcówka 1: 5 V
napięcie wyjściowe, końcówka 6: 0 - 5 V
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z miernika masowego przepływu powietrza.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 4 i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z miernika masowego przepływu powietrza i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówkami 1, 2, 3 i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić ekran, jeżeli taki istnieje:
Upewnić się, czy kable czujnika nie ulegają zwarciu z powodu podłączenia ekranu. Upewnić się, czy ekran podłączony jest do uziemienia.
Sprawdzić sygnał masowego przepływu powietrza:
Podłączyć oscyloskop do wtyku sygnału urządzenia ECU i uziemienia. Uruchomić silnik i porównać z pokazanym obrazem.
Specyfikacja:
napięcie zasilania końcówka 3: 12V
napięcie zasilania końcówka 1: 5 V
napięcie wyjściowe, końcówka 6: 0 - 5 V
Witam..
W mojej audi mam przepływomierz PIERBURG i w związku z tym, że jest to dość kosztowna rzecz przeczytałem już sporo postów na temat regeneracja i naprawa przepływomierza. Jestem w posiadaniu jednego przepływomierza, który padł u kumpla więc to na nim postanowiłem się uczyć skoro i tak był skazany na śmietnik :mrgreen: Co do diagnozy to nie musi być przeprowadzona w samochodzie :!: można to zrobić równie dobrze w pokoju dysponując zasilaczem +12V (13,5V) i +5V oraz woltomierzem (i omomierzem w przypadku stwierdzenia uszkodzenia) :cry:
Aby sprawdzić w domowych warunkach należy podłączyć:
napięcie zasilania +5V końcówka 1
N.C. końcówka 2 (Not Connected)
napięcie zasilania +12V końcówka 3
0V (ON) końcówka 4
masa GND (0V) końcówka 5
napięcie wyjściowe, końcówka 6 (0 - 5 V)
[ Dodano: 2008-07-22, 08:53 ]
Jeżeli podłączy się przepływkę do zasilania zwierając końcówkę 4 z masą na wyjściu (końcówka 6) powinno być napięcie ok 0,3V (przy niepodłączonej końcówce 4 powinno wynosić ok +5V) następne używamy jakiegoś wiatraka (może to być nasz naturalny wiatr spod nosa :mrgreen: ) i napięcie powinno wzrosnąć w zależności od siły podmuchu.
Jeżeli tak się nie dzieje to należy odłączyć przepływkę i zdjąć pokrywkę (jest przyklejona na silikon) następnie należy odlutować dwa lub trzy krótkie druciki pod pokrywą podłączone do platyny i omomierzem zmierzyć rezystancję platynowych blaszek (między 1&2 powinno być ok 8ohm a między 1&3 powinno być nieco ponad 1000ohm w zależności od temperatury otoczenia, 1 od strony długich wyprowadzeń, 3 ostatnia). Jeżeli platyna jest ok to padła elektronika i jak ktoś potrafi to dobra lutownica i jakieś narzędzia do usunięcia silikonu wystarczą :mrgreen:
W mojej audi mam przepływomierz PIERBURG i w związku z tym, że jest to dość kosztowna rzecz przeczytałem już sporo postów na temat regeneracja i naprawa przepływomierza. Jestem w posiadaniu jednego przepływomierza, który padł u kumpla więc to na nim postanowiłem się uczyć skoro i tak był skazany na śmietnik :mrgreen: Co do diagnozy to nie musi być przeprowadzona w samochodzie :!: można to zrobić równie dobrze w pokoju dysponując zasilaczem +12V (13,5V) i +5V oraz woltomierzem (i omomierzem w przypadku stwierdzenia uszkodzenia) :cry:
Aby sprawdzić w domowych warunkach należy podłączyć:
napięcie zasilania +5V końcówka 1
N.C. końcówka 2 (Not Connected)
napięcie zasilania +12V końcówka 3
0V (ON) końcówka 4
masa GND (0V) końcówka 5
napięcie wyjściowe, końcówka 6 (0 - 5 V)
[ Dodano: 2008-07-22, 08:53 ]
Jeżeli podłączy się przepływkę do zasilania zwierając końcówkę 4 z masą na wyjściu (końcówka 6) powinno być napięcie ok 0,3V (przy niepodłączonej końcówce 4 powinno wynosić ok +5V) następne używamy jakiegoś wiatraka (może to być nasz naturalny wiatr spod nosa :mrgreen: ) i napięcie powinno wzrosnąć w zależności od siły podmuchu.
Jeżeli tak się nie dzieje to należy odłączyć przepływkę i zdjąć pokrywkę (jest przyklejona na silikon) następnie należy odlutować dwa lub trzy krótkie druciki pod pokrywą podłączone do platyny i omomierzem zmierzyć rezystancję platynowych blaszek (między 1&2 powinno być ok 8ohm a między 1&3 powinno być nieco ponad 1000ohm w zależności od temperatury otoczenia, 1 od strony długich wyprowadzeń, 3 ostatnia). Jeżeli platyna jest ok to padła elektronika i jak ktoś potrafi to dobra lutownica i jakieś narzędzia do usunięcia silikonu wystarczą :mrgreen:
Jeżeli che się sprawdzić czy dobrze wskazuje to tak ale jak ktoś nie ma VAGa to może jedynie sprawdzić czy wogóle działa to jest domowy sposób. Są trzy główne uszkodzenia przepływki:
elektronika
przepalone czujniki platynowe
zanieczyszczenie czujników
ja opisałem jak sprawdzić pierwsze dwa uszkodzenia domowym sposobem ale wiedząc, że to przepływka padła i to jest jedynie pomoc przy próbie naprawy czy regeneracji, dodatkowo czyszczenie platyny i powinien śmigać
Pozdro
[ Dodano: 2008-07-23, 07:49 ]
Mogę dodać, że wczoraj założyłem do mojej AUDI przepływkę sprawdzoną sposobem wyżej opisanym bez użycia VAGa i jak narazie samochód idzie jak rakieta :mrgreen:
Po podłączeniu pod zasilacz i przy użyciu miernika znalazłem uszkodzenie elektroniki, potem lutownica w ruch i przepływka śmiga
Także jak ktoś nie chce sfajczyć komputerka przy próbie naprawy przepływki to lepiej próbować podłączając w swoim pokoju
No to teraz zobaczymy jak długo będzie działał
elektronika
przepalone czujniki platynowe
zanieczyszczenie czujników
ja opisałem jak sprawdzić pierwsze dwa uszkodzenia domowym sposobem ale wiedząc, że to przepływka padła i to jest jedynie pomoc przy próbie naprawy czy regeneracji, dodatkowo czyszczenie platyny i powinien śmigać
Pozdro
[ Dodano: 2008-07-23, 07:49 ]
Mogę dodać, że wczoraj założyłem do mojej AUDI przepływkę sprawdzoną sposobem wyżej opisanym bez użycia VAGa i jak narazie samochód idzie jak rakieta :mrgreen:
Po podłączeniu pod zasilacz i przy użyciu miernika znalazłem uszkodzenie elektroniki, potem lutownica w ruch i przepływka śmiga
Także jak ktoś nie chce sfajczyć komputerka przy próbie naprawy przepływki to lepiej próbować podłączając w swoim pokoju
No to teraz zobaczymy jak długo będzie działał