Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 2.0 ABK ] falujące obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

[ B4 2.0 ABK ] falujące obroty

Post autor: audiktom » 11 sty 2008, 21:14

mam pytanko może ktos mi wytłumaczy dla czego tak sie dzieje? gdy silnik ma tak do 80° obroty jałowe są ok. jakieś 860 obr./min. i stoją w miejscu ale gdy się już zagrzeje tak do 90° obroty są wyższe delikatnie około 1000 obr./min. spadają delikatnie kołysząc się od 950 do 1050 nie wiem czy to opisałem zrozumiale?

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 14 sty 2008, 19:37

sprawdź czujnik temperatury dla ECU, ten niebieski ;-)

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 14 sty 2008, 19:40

Lenio21 pisze:sprawdź czujnik temperatury dla ECU, ten niebieski ;-)
A do tego jeszcze bym umył przepustnicę i krokowca.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 14 sty 2008, 19:47

właśnie tak pomyślałem, a czy czujnik od ABT jest taki sam?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 14 sty 2008, 20:31

Będzie pasować od silników ABK, ABT, ABM, AAZ, 1Z nr kat 025 906 041A. Bynajmniej tak pokazuje ETKA.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 14 sty 2008, 20:55

Hmmm, a sonda lambda sprawna? Bo padająca sonda daje podobne objawy.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 14 sty 2008, 21:01

ok
Ostatnio zmieniony 29 sty 2008, 20:38 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 14 sty 2008, 21:08

czarekj pisze:Zabrzmi banalnie i prymitywnie to co powiem, ale osobiście nie zaczynam jakiejkolwiek diagnostyki silnika ABK bez sprawdzenia przekaźnika numer 30.
Hehe słynny przekaźnik nr 30, coś jak słynny "zielony kabelek" w Poldolocie :mrgreen: . Sorry za off-top, ale nie mogłem się powstrzymać od tego skojarzenia.
Wracając do sprawy rzeczywiście może to być też ów przekaźnik.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 14 sty 2008, 21:36

ja kupilem przekaznik nr 30 made in germany miejmy nadzieje ze bedzie lepszy a kosztuje tylko 25zł -to tak zeby cena sie nie martwic bo nie drogie a pomaga

jjanek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 28 lip 2007, 10:07
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: jjanek » 14 sty 2008, 21:52

ja dałem za przekaznik 19zł i to był strzał w dziesiątke warto spróbować

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 14 sty 2008, 21:56

U mnie podobnie działo się z pękniętą kopułką. Warto sprawdzić kopułkę, palec, przewody.
Ponadto minimalna nieszczelnosc na gumowych weżach bedzie dawac tego typu objawy w ABK. Zaslepka serwa, weze gumowe wszelakie wizualnie dobrze sprawdzic.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 14 sty 2008, 22:23

sonda sprawna wymieniałem, a jeśli chodzi o ten przekaźnik to znajduje sie on w podszybiu tam gdzie reszta bezpieczników?

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 14 sty 2008, 22:45

znajduje sie pod polka nad nogami kierowcy

Obrazek

[ Dodano: 2008-01-14, 22:46 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
rzecik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 20 maja 2007, 16:00
Lokalizacja: Bedford/UK

Post autor: rzecik » 14 sty 2008, 23:10

u mnie byla sonda, nawet jak nowa kupilem to tez byla do dupy, wkoncu kupilem uzywana ze sprawdzonego silnika :)

ale ta nowa sonda napsula mi krwi! Ecu nic nie pokazywalo, a sonda wysylala dobre sygnaly, na pomiarze miernikiem tez bylo ok, ale wkoncu ktos poszedl po rozum do glowy i ja zastapil uzywana :) i pomoglo :) ale zanim to sie stalo, oj ludziska nie wiecie co ja przeszlem :) wymienilem - przeplywomierz, silniczek krokowy, aparat zaplonowy, palec, kopulke, swiece, przewody, wywalilem kata, kupilem nowe ECU, kupilem ten czujnik temperatury, wyczyscilem przepustnice i kolektor... masakra, ale nic wszystko sie przyda :))

Awatar użytkownika
kontestator
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 30 lis 2007, 10:43
Lokalizacja: Wrocław/Wojnowice

Post autor: kontestator » 15 sty 2008, 11:33

dzieki za zdjęcie i info gdzie ten cholerny przekaznik jest wczoraj dwie godziny szukałem gnoja i nie wpadłem na pomysł aby zalukac pod tą pułkę :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl