Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 2.0 ABK ] spalanie na biegu bez dodawania gazu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

[ B4 2.0 ABK ] spalanie na biegu bez dodawania gazu

Post autor: audiktom » 14 sty 2008, 19:16

Zastanawiam się już jakiś czas czy nasze audice na pełnym wtrysku jadąc np. z góry na biegu nie dodając gazu maja jakieś spalanie? czy działa to jak diesel? bo słyszałem że japońskie samochody np. mazda mają spalanie zerowe, odpowie mi ktoś na to pytanie?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 14 sty 2008, 19:20

Przy hamowaniu silnikiem sterownik silnika odcina zupełnie dopływ paliwa, tak, że zużycie chwilowe wynosi 0. Niestety nie pamietam przy jakich obrotach silnika paliwo zaczyna być ponownie podawane.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 14 sty 2008, 19:24

Jak zwykle Czarek ma rację to się nazywa cut-off o ile dobrze pamiętam i jest chyba we wszystkich samochodach na wtrysku z katalizatorem ale pewny nie jestem.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 14 sty 2008, 19:26

Tu jest ciekawa dyskusja właśnie na ten temat:

http://www.insomnia.pl/hamowanie_silnik ... 88808.html

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 14 sty 2008, 19:30

szkoda kolego że nie pamiętasz bo mnie to jeszcze bardziej ciekawi może sobie jeszcze przypomnisz, dziękuje bardzo za tą odpowiedź.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 14 sty 2008, 19:36

Przy Audi to nie wiem ale przy Fiatach to paliwo podawane jest od 1400 obrotów przynajmniej w większości.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 14 sty 2008, 19:42

czyli z tej stronki co dał Labiel paliwo jest dopiero podawane przy obrotach jakie są na biegu jałowym, he dobrze to ktoś wymyślił.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 15 sty 2008, 12:55

Jeżeli prędkość obrotowa przekracza 1400 i jest zamknieta przepustnica( hamowanie silnikiem) komputer nie otwiera wtryskiwaczy, jeżeli auto jest na LPG to niestety to nie działa.

grabon.a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: grabon.a » 15 sty 2008, 13:06

Dlaczego to nie działa na LPG?? Przecież przepustnice są zamknięte i nie ma podcisniena w układzie.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 15 sty 2008, 13:09

Układ LPG nie ma takiej mozliwości żeby rozpoznać hamowanie silnikiem i odciąć dopływ gazu do silnika. A układ przepustnicy nigdy nie jest zamkniety szczelnie tylko ma położenie ustawione fabrycznie z małą szczelina i zawsze bedzie zasysał gaz

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 15 sty 2008, 13:27

WOJTEK26 pisze:Układ LPG nie ma takiej mozliwości żeby rozpoznać hamowanie silnikiem i odciąć dopływ gazu do silnika. A układ przepustnicy nigdy nie jest zamkniety szczelnie tylko ma położenie ustawione fabrycznie z małą szczelina i zawsze bedzie zasysał gaz
Sterowniki LPG (Bingo, Al 700) są wyposażone w funkcję cut-off i realizują odcięcie gazu przy zmniejszaniu sie obrotów silnika. Nie wiem na ile jest to skuteczne i jak mocno przymyka się trzpień silnika krokowego, ale funkcja jako taka jest i działa.

grabon.a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: grabon.a » 15 sty 2008, 13:29

No to mnie czarekj, pocieszyłes :-D

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 15 sty 2008, 13:33

A jak się ma sprawa panowie w przypadku starszych Diesli tak jak na przykład 1,6 TD SB. Tu nie ma bowiem żadnych przepustnic, nie ma komputera, wszystko działa na zasadzie mechanicznej.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 15 sty 2008, 13:47

czarekj pisze:
WOJTEK26 pisze:Układ LPG nie ma takiej mozliwości żeby rozpoznać hamowanie silnikiem i odciąć dopływ gazu do silnika. A układ przepustnicy nigdy nie jest zamkniety szczelnie tylko ma położenie ustawione fabrycznie z małą szczelina i zawsze bedzie zasysał gaz
Sterowniki LPG (Bingo, Al 700) są wyposażone w funkcję cut-off i realizują odcięcie gazu przy zmniejszaniu sie obrotów silnika. Nie wiem na ile jest to skuteczne i jak mocno przymyka się trzpień silnika krokowego, ale funkcja jako taka jest i działa.
Krokowiec zamyka sie jedynie do położenia min ( ustawionego dla biegu jałowego) ale nie całkowicie.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 15 sty 2008, 14:21

Obrazek


Chciałem tylko zauważyć, że ta cyferka w okienku jest chyba wartością w procentach.
Cut-off ustawione na 100% to całkowite zamknięcie silnika.
No ale oczywiście mogę się mylić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl