Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 2.0 ABK ] spalanie na biegu bez dodawania gazu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 15 sty 2008, 21:29

czarekj pisze:Chciałem tylko zauważyć, że ta cyferka w okienku jest chyba wartością w procentach.
Cut-off ustawione na 100% to całkowite zamknięcie silnika.
No ale oczywiście mogę się mylić.
Niestety mylisz się Czarku :-) . To jest wartość położenia krokowego w czasie hamowania silnikiem. Dodam tylko, że funkcja może być uaktywniona tylko wtedy kiedy komp LPG ma podpięty sygnał z TPS-u. Z doświadczenia wiem, że dość dużo gazowników nie podpina TPS, bo nie wiedzą jak :-) , przy normalnej eksploatacji jest to niezauważalne, więc klient niczego nie podejrzewa.
Radzę bardzo uważać z nastawami cut-off dla LPG. W parametrach podaje się procentowo lub w krokach o ile krokowiec gazowy ma się zamknąć oraz wysokość obrotów przy których krokowy ma zacząć normalnie pracować. Uważać należy z tego względu, że za mocne przymknięcie krokowego spowoduje nadmierne zubożenie mieszanki i strzał gotowy, po drugie nie można za mocno obniżać progu obrotów bo krokowy może może nie zdążyć wrócić do swojej prawidłowej pozycji. Efekt podobny jak poprzednio zubożenie i strzał. Ustawienie poprawnych parametrów jest dość pracochłonne i wymaga wielu prób i bardzo ostrożnego podejścia. Np. zaczynamy od progu 1600 obrotów i zamknięcia krokowego o 10% od PWA (czyli np. przy PWA 100 pozycja krokowego przy hamowaniu 90) i potem minimalnie zmieniamy najpierw zamknięcie krokowego (np. o 2 kroki) i sprawdzamy efekty, a potem próg obrotów, jednak nie schodząc niżej niż 1400. Jak zaczyna delikatnie strzelać w wydech to wracamy na poprzednią wartość.
Sporo się bawiłem z tą funkcją u siebie i powiem jedno gra nie warta świeczki :-( , przynajmniej u mnie. Zaoszczędzone ok. 0,5l/100km gazu, ale jest jeden minus. Otóż jeśli przy hamowaniu silnikiem nagle wciśniemy pedał gazu autko najpierw ciut przymula zanim krokowy się otworzy i wzbogaci mieszankę. Poza tym zawsze jest większe niebezpieczeństwo strzału i sporych szkód, szczególnie w ABK gdzie dolot jest znacznie pojemniejszy.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 15 sty 2008, 23:20

Siedziałem sobie w slipkach i koszulce, udzielałem się na forum, popijając piwko.
Udzielanie się na forum jest dla mnie przyjemnością, więc wieczór zapowiadał się całkiem miło.
Niestety otworzyłem ten temacik i zdębiałem. Normalnie podnieśliście mi ciśnienie jak mało kiedy. Wiem, że znacie się na gazie i jesteście wielkiej klasy fachowcami, nie zaprzeczam, ale Panowie nie bądźcie tacy pewni siebie, troszkę skromności, bo niestety nie zawsze macie rację.

Ubrałem się, zabrałem interface do LPG i o godz. 22 wyruszyłem pod blok na parking ku mojej "zielonej strzale".
No cóż, czego nie robi się dla dobra forum. Mam taki charakter więc chętnie pomagam.
Podpiąłem interface to instalacji, odpaliłem starego poczciwego laptopa i uruchomiłem silniczek pozwalając mu się nagrzać.
Zainteresowani domyślają się o co chodzi, więc nie będę ściemniał.

Typ instalacji gazowej - BingoS.
PWA ustawione na 145.
Funkcja CUT-OFF - aktywana.
Obroty silnika przy których nastepuje automatyczne wyłączenie CUT-OFF - 1600 obr/min.

Zamknięcie silnika krokowego liczone od PWA - regulowane od 2% - do 100%.
Powtórzę - regulowane od 2% do 100%.

Przy ustawieniu zubożenia na 100% silnik krokowy zamyka się całkowicie - niebieski pasek oznaczający stopień otwarcia znika zupełnie.
Próba przeprowadzona pięciokrotnie - za każdym razem po przegazowaniu, do chwili obniżenia się obrotów silnika do wartości 1600 obr/min silnik krokowy był zamkniety.

Proszę nie wprowadzać w błąd klubowiczów lub częściej używać określeń "prawdopodobnie" i "chyba".

P.S.
W szafce mam jeszcze jedno piwo i jak mi jutro znów podniesiecie ciśnienie to uruchomię na zasilaczu sterownik AL700 i sprawdzę dokładnie jak to jest w tym sterowniku. :lol:

No ale oczywiście mogę się mylić.
Urażonych moją wypowiedzią z góry przepraszam.
Doc sorry za offtopic.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 15 sty 2008, 23:54

czarekj, czyli jak dobrze rozumiem to to ciche kichanie w tylnym tłumniku ma związek z tym zagadniem z odcięciem gazu przy puszczonym , jezeli cos takiego występuje u mnie to znaczy że nie dziala u mnie ta funkcja ? Mój sterownik to RAZMUS PLUS ?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 sty 2008, 08:25

czarekj, Ok. sorry mea culpa :oops: . Nigdy nie twierdziłem, że jestem ekspertem od LPG :-P. Poza tym zdaję sobie sprawę z Twojej o wiele większej wiedzy na temat mechaniki i elektroniki samochodowej. Zauważ, że napisałem: "Radzę bardzo uważać z nastawami cut-off dla LPG. W parametrach podaje się procentowo lub w krokach o ile krokowiec gazowy ma się zamknąć" . Jeszcze raz przepraszam wszystkich za wprowadzenie w błąd :oops: . Nie zmienia to jednak faktu, że ta funkcja może przysporzyć kłopotów przy niewłaściwym ustawieniu.
Wilu8 to ciche kichnięcie to prawdopodobnie efekt zamknięcia dopływu gazu do silnika i zubożenia mieszanki przy działającej funkcji cut-off. Przynajmniej taki objaw się pojawia u mnie kiedy zubożenie jest nadmierne. Najprościej byłoby podpiąć fejs i sprawdzić czy masz uaktywnioną funkcję i jak ustawioną. Bo tak to można się tylko domyślać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl