Niestety mylisz się Czarku . To jest wartość położenia krokowego w czasie hamowania silnikiem. Dodam tylko, że funkcja może być uaktywniona tylko wtedy kiedy komp LPG ma podpięty sygnał z TPS-u. Z doświadczenia wiem, że dość dużo gazowników nie podpina TPS, bo nie wiedzą jak , przy normalnej eksploatacji jest to niezauważalne, więc klient niczego nie podejrzewa.czarekj pisze:Chciałem tylko zauważyć, że ta cyferka w okienku jest chyba wartością w procentach.
Cut-off ustawione na 100% to całkowite zamknięcie silnika.
No ale oczywiście mogę się mylić.
Radzę bardzo uważać z nastawami cut-off dla LPG. W parametrach podaje się procentowo lub w krokach o ile krokowiec gazowy ma się zamknąć oraz wysokość obrotów przy których krokowy ma zacząć normalnie pracować. Uważać należy z tego względu, że za mocne przymknięcie krokowego spowoduje nadmierne zubożenie mieszanki i strzał gotowy, po drugie nie można za mocno obniżać progu obrotów bo krokowy może może nie zdążyć wrócić do swojej prawidłowej pozycji. Efekt podobny jak poprzednio zubożenie i strzał. Ustawienie poprawnych parametrów jest dość pracochłonne i wymaga wielu prób i bardzo ostrożnego podejścia. Np. zaczynamy od progu 1600 obrotów i zamknięcia krokowego o 10% od PWA (czyli np. przy PWA 100 pozycja krokowego przy hamowaniu 90) i potem minimalnie zmieniamy najpierw zamknięcie krokowego (np. o 2 kroki) i sprawdzamy efekty, a potem próg obrotów, jednak nie schodząc niżej niż 1400. Jak zaczyna delikatnie strzelać w wydech to wracamy na poprzednią wartość.
Sporo się bawiłem z tą funkcją u siebie i powiem jedno gra nie warta świeczki , przynajmniej u mnie. Zaoszczędzone ok. 0,5l/100km gazu, ale jest jeden minus. Otóż jeśli przy hamowaniu silnikiem nagle wciśniemy pedał gazu autko najpierw ciut przymula zanim krokowy się otworzy i wzbogaci mieszankę. Poza tym zawsze jest większe niebezpieczeństwo strzału i sporych szkód, szczególnie w ABK gdzie dolot jest znacznie pojemniejszy.