Ten przekaźnik jest tylko w autach z silnikiem ABK.kontestator pisze:dzieki za zdjęcie i info gdzie ten cholerny przekaznik jest wczoraj dwie godziny szukałem gnoja i nie wpadłem na pomysł aby zalukac pod tą pułkę
[ B4 2.0 ABK ] falujące obroty
- kontestator
- Forum Audi 80
- Posty: 64
- Rejestracja: 30 lis 2007, 10:43
- Lokalizacja: Wrocław/Wojnowice
no to zonk :cry:czarekj pisze:Ten przekaźnik jest tylko w autach z silnikiem ABK.kontestator pisze:dzieki za zdjęcie i info gdzie ten cholerny przekaznik jest wczoraj dwie godziny szukałem gnoja i nie wpadłem na pomysł aby zalukac pod tą pułkę
mam taką akcje z tymi obrotami ze raz po odpaleniu wskakują na powiedzmy 1500 obrotów i stają dodam gazu wchodzi wyzej i staje nie chce spasc, zgasze i jest ok, ale nie ma reguły. krokowca myłem za bardzo nic sie nie poprawiło poczytałem na forum natrafiłem na ten przrkaznik, dzis zmienie n ainny krokowiec i zmienie filtr paliwa, zastanawiam sie bo jak kręce to nie pali na pyk jak kiedys tylko musi dłzuzszą chwile zakrecic zanim zapali.
co sie dzieje?
koledzy wiem że było na temat czujnika niebieskiego jak go sprawdzić czy jest dobry ale nie mogę tego znaleźć teraz może ktoś mi podpowie jeszcze? albo wie gdzie to było?
[ Dodano: 2008-01-15, 18:53 ]
no więc przekaźnik był ok. ale przeglądnąłem go sobie wina była w niebieskim czujniku brawo dla Lenio21 myśleliśmy podobnie <ok> dzięki za poradę wszystkim.
[ Dodano: 2008-01-15, 18:53 ]
no więc przekaźnik był ok. ale przeglądnąłem go sobie wina była w niebieskim czujniku brawo dla Lenio21 myśleliśmy podobnie <ok> dzięki za poradę wszystkim.
[B4 ABK 2.0]
Witam,
Czy można powiedzieć, że obroty silnika na biegu jałowym na rozgrzanym silniku są w normie, jeśli oscylują w przedziale 960-980 RPM? Słychać i widać po wskazówce delikatne falowanie, niby znikome, ale jednak. Można ten stan rzeczy "polepszyć"?
Czy można powiedzieć, że obroty silnika na biegu jałowym na rozgrzanym silniku są w normie, jeśli oscylują w przedziale 960-980 RPM? Słychać i widać po wskazówce delikatne falowanie, niby znikome, ale jednak. Można ten stan rzeczy "polepszyć"?
Dzisiaj przy okazji wymiany filtrów, oleju i uszczelki pod klawiaturą, podpytałem mechanika o ten problem falujących obrotów. Znalazł małą nieszczelność przy mocowaniu odmy. Domyślam się, że branie lewego powietrza nie służy utrzymaniu stałych obrotów, prawda?
Jestem umówiony na przyszłą sobotę, co by naprawić inne problemy (niedawno kupiłem Audiczkę i likwiduję teraz różne mankamenty ) i przy okazji zrobi mi z tą odmą.
Aha, o ustawieniu zapłonu też wspomnę.
Jestem umówiony na przyszłą sobotę, co by naprawić inne problemy (niedawno kupiłem Audiczkę i likwiduję teraz różne mankamenty ) i przy okazji zrobi mi z tą odmą.
Aha, o ustawieniu zapłonu też wspomnę.
Poczytam, nie wiem tylko czy uczenie mechanika tudziez stanie nad nim z instrukcja wyjdzie mi na dobre.
http://c.wrzuta.pl/wi3131/7111328f0015a ... _mechanika
http://c.wrzuta.pl/wi3131/7111328f0015a ... _mechanika
dex_1985, Najważniejsze żebyś Ty wiedział o co chodzi, zapytaj jak ustawić zapłon w tym silniku bo czytałeś na forum że jest tak jak w instrukcji.Jeśli powie że to bzdura i nigdy o tym nie słyszał to nie zlecaj ustawienia zapłonu w takim zakładzie.W moim przypadku skończyło się na zakupie lampy stroboskopowej i ustawieniu zapłonu w ABK własnoręcznie.
Mechaniorzy wychodzą z założenia, skoro auto ma 19 lat to elektronika w nim jest na tyle prymitywna że nie ma się nad nią co spuszczać, ale dla digifanta ustawienie zapłonu ma kolosalne znaczenie.
Powodzenia. :mrgreen:
Mechaniorzy wychodzą z założenia, skoro auto ma 19 lat to elektronika w nim jest na tyle prymitywna że nie ma się nad nią co spuszczać, ale dla digifanta ustawienie zapłonu ma kolosalne znaczenie.
Powodzenia. :mrgreen:
Wymieniłem dziurawy przewód odmy, ale jednak to nie pomogło. Zauważyłem natomiast, że wolne obroty stabilizują się (trzymają twardo 900), gdy samochód porządnie przegonię. Wczoraj kręciłem go do ok. 4500-5000 RPM w trasie. Czy to kwestia "wypalenia" jakichś osadów w silniku? Nadmienię, że świece (ewentualny osad na elektrodach???), kable WN, kopułka i palec daaawno nie były wymieniane. Właściwie, poprzedni właściciel od 2008 roku (jakieś 50 tyś. km) nic nie robił z tych rzeczy.
Dla potomnych:
Problem falujących obrotów został rozwiązany poprzez zamontowanie innego ECU. Jak wcześniej w momencie wysprzęglenia obroty leciały mocno na dół na poziom ok. 750-800RPM skąd się odbijały do ok 950RPM, gdzie później falowały (+/-50 RPM), tak teraz w momencie wysprzęglenia płynnie spadają do 900 RPM i twardo trzymają się tej wartości.
Problem falujących obrotów został rozwiązany poprzez zamontowanie innego ECU. Jak wcześniej w momencie wysprzęglenia obroty leciały mocno na dół na poziom ok. 750-800RPM skąd się odbijały do ok 950RPM, gdzie później falowały (+/-50 RPM), tak teraz w momencie wysprzęglenia płynnie spadają do 900 RPM i twardo trzymają się tej wartości.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 07 lut 2012, 19:58
- Lokalizacja: Podkarpacie
Panowie pomocy. już nie wiem co mam robić i wymieniać. Otóż gdy auto postoi ciężko odpalić go na benzynie. jak już zapali to chwile jest ok a po chwili zaczyna falować i to bardzo aż do zgaszenia silnika. na gazie też widać delikatne falowanie. Podczas jazdy na benzynie to są cyrki chwile jedzie ok a potem raz dodaje gazu raz spadają obroty i tak chopkami do przodu. Wymieniłem już kable, świece, kopułke, palec, przekażnik 30, a i przepływomierz też bo mój rozwaliło i bez efektu. myślałem o pompce paliwa bo była przytarta i teraz ją dziwnie słychać albo o lambdzie. Na pewno trzeba ustawić zapłon ale to nie wpływa na falowanie raczej?? ma ktoś jakiś pomysł.
tu filmiki pokazowe zachowania samochodu na benzynie:
i na gazie:
tu filmiki pokazowe zachowania samochodu na benzynie:
i na gazie: