Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 2.0 ABK ] falujące obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 15 sty 2008, 12:22

kontestator pisze:dzieki za zdjęcie i info gdzie ten cholerny przekaznik jest wczoraj dwie godziny szukałem gnoja i nie wpadłem na pomysł aby zalukac pod tą pułkę :-/
Ten przekaźnik jest tylko w autach z silnikiem ABK.

Awatar użytkownika
kontestator
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 30 lis 2007, 10:43
Lokalizacja: Wrocław/Wojnowice

Post autor: kontestator » 15 sty 2008, 13:45

czarekj pisze:
kontestator pisze:dzieki za zdjęcie i info gdzie ten cholerny przekaznik jest wczoraj dwie godziny szukałem gnoja i nie wpadłem na pomysł aby zalukac pod tą pułkę :-/
Ten przekaźnik jest tylko w autach z silnikiem ABK.
no to zonk :cry:
mam taką akcje z tymi obrotami ze raz po odpaleniu wskakują na powiedzmy 1500 obrotów i stają dodam gazu wchodzi wyzej i staje nie chce spasc, zgasze i jest ok, ale nie ma reguły. krokowca myłem za bardzo nic sie nie poprawiło poczytałem na forum natrafiłem na ten przrkaznik, dzis zmienie n ainny krokowiec i zmienie filtr paliwa, zastanawiam sie bo jak kręce to nie pali na pyk jak kiedys tylko musi dłzuzszą chwile zakrecic zanim zapali.
co sie dzieje?

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 15 sty 2008, 15:56

koledzy wiem że było na temat czujnika niebieskiego jak go sprawdzić czy jest dobry ale nie mogę tego znaleźć teraz może ktoś mi podpowie jeszcze? albo wie gdzie to było?

[ Dodano: 2008-01-15, 18:53 ]
no więc przekaźnik był ok. ale przeglądnąłem go sobie wina była w niebieskim czujniku brawo dla Lenio21 myśleliśmy podobnie <ok> dzięki za poradę wszystkim.

Awatar użytkownika
piter905
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2007, 16:15
Lokalizacja: Puławy

Post autor: piter905 » 16 sty 2008, 13:15

A mam pytanie takie, czy w silniku ACE jest ten niebieski czujnik?? A jak tak to gdzie on sie znajduje? Mam też problem z falującymi obrotami.

Awatar użytkownika
dex_1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 16 mar 2012, 07:22
Lokalizacja: Bestwina (SBI)

[B4 ABK 2.0]

Post autor: dex_1985 » 21 mar 2012, 10:20

Witam,

Czy można powiedzieć, że obroty silnika na biegu jałowym na rozgrzanym silniku są w normie, jeśli oscylują w przedziale 960-980 RPM? Słychać i widać po wskazówce delikatne falowanie, niby znikome, ale jednak. Można ten stan rzeczy "polepszyć"?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 21 mar 2012, 15:31

dex_1985, Można polepszyć ustawiając prawidłowo zapłon.

Awatar użytkownika
dex_1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 16 mar 2012, 07:22
Lokalizacja: Bestwina (SBI)

Post autor: dex_1985 » 24 mar 2012, 15:14

Dzisiaj przy okazji wymiany filtrów, oleju i uszczelki pod klawiaturą, podpytałem mechanika o ten problem falujących obrotów. Znalazł małą nieszczelność przy mocowaniu odmy. Domyślam się, że branie lewego powietrza nie służy utrzymaniu stałych obrotów, prawda? :P
Jestem umówiony na przyszłą sobotę, co by naprawić inne problemy (niedawno kupiłem Audiczkę i likwiduję teraz różne mankamenty ;)) i przy okazji zrobi mi z tą odmą.
Aha, o ustawieniu zapłonu też wspomnę.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 mar 2012, 16:33

dex_1985 pisze: Domyślam się, że branie lewego powietrza nie służy utrzymaniu stałych obrotów, prawda? :P
prawda
dex_1985 pisze:Aha, o ustawieniu zapłonu też wspomnę.
ustawienie zapłonu w ABK nie jest proste, trzeba znać odpowiednią procedurę poczytaj na forum jest parę tematów.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 24 mar 2012, 16:35

dex_1985, Na temat ustawiania zapłonu w ABK poczytaj jeszcze na forum ponieważ nie jest to łatwe i nie każdy mechanik wie jak prawidłowo ustawić zapłon przy tym silniku.

Awatar użytkownika
dex_1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 16 mar 2012, 07:22
Lokalizacja: Bestwina (SBI)

Post autor: dex_1985 » 24 mar 2012, 18:24

Poczytam, nie wiem tylko czy uczenie mechanika tudziez stanie nad nim z instrukcja wyjdzie mi na dobre. :D

http://c.wrzuta.pl/wi3131/7111328f0015a ... _mechanika :)

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 24 mar 2012, 18:31

dex_1985, Najważniejsze żebyś Ty wiedział o co chodzi, zapytaj jak ustawić zapłon w tym silniku bo czytałeś na forum że jest tak jak w instrukcji.Jeśli powie że to bzdura i nigdy o tym nie słyszał to nie zlecaj ustawienia zapłonu w takim zakładzie.W moim przypadku skończyło się na zakupie lampy stroboskopowej i ustawieniu zapłonu w ABK własnoręcznie.

Mechaniorzy wychodzą z założenia, skoro auto ma 19 lat to elektronika w nim jest na tyle prymitywna że nie ma się nad nią co spuszczać, ale dla digifanta ustawienie zapłonu ma kolosalne znaczenie.

Powodzenia. :mrgreen:

Awatar użytkownika
dex_1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 16 mar 2012, 07:22
Lokalizacja: Bestwina (SBI)

Post autor: dex_1985 » 01 kwie 2012, 17:50

Wymieniłem dziurawy przewód odmy, ale jednak to nie pomogło. Zauważyłem natomiast, że wolne obroty stabilizują się (trzymają twardo 900), gdy samochód porządnie przegonię. Wczoraj kręciłem go do ok. 4500-5000 RPM w trasie. Czy to kwestia "wypalenia" jakichś osadów w silniku? Nadmienię, że świece (ewentualny osad na elektrodach???), kable WN, kopułka i palec daaawno nie były wymieniane. Właściwie, poprzedni właściciel od 2008 roku (jakieś 50 tyś. km) nic nie robił z tych rzeczy.

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 01 kwie 2012, 18:46

te silniki są bardzo czułe na lewe powietrze więc musi być wszystko szczelne poza tym mało który mechanik w okolicy umie ustawić zapłon w ABK nie masz daleko możesz przyjechać to ci go ustawie

Awatar użytkownika
dex_1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 16 mar 2012, 07:22
Lokalizacja: Bestwina (SBI)

Post autor: dex_1985 » 19 paź 2012, 09:06

Dla potomnych:
Problem falujących obrotów został rozwiązany poprzez zamontowanie innego ECU. Jak wcześniej w momencie wysprzęglenia obroty leciały mocno na dół na poziom ok. 750-800RPM skąd się odbijały do ok 950RPM, gdzie później falowały (+/-50 RPM), tak teraz w momencie wysprzęglenia płynnie spadają do 900 RPM i twardo trzymają się tej wartości.

fukasz1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 07 lut 2012, 19:58
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: fukasz1313 » 15 sty 2013, 14:26

Panowie pomocy. już nie wiem co mam robić i wymieniać. Otóż gdy auto postoi ciężko odpalić go na benzynie. jak już zapali to chwile jest ok a po chwili zaczyna falować i to bardzo aż do zgaszenia silnika. na gazie też widać delikatne falowanie. Podczas jazdy na benzynie to są cyrki chwile jedzie ok a potem raz dodaje gazu raz spadają obroty i tak chopkami do przodu. Wymieniłem już kable, świece, kopułke, palec, przekażnik 30, a i przepływomierz też bo mój rozwaliło i bez efektu. myślałem o pompce paliwa bo była przytarta i teraz ją dziwnie słychać albo o lambdzie. Na pewno trzeba ustawić zapłon ale to nie wpływa na falowanie raczej?? ma ktoś jakiś pomysł.

tu filmiki pokazowe zachowania samochodu na benzynie:





i na gazie:


ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl