Witam ma coupe 2.3 NG z 89 roku z instalacją gazową, od jakiegoś czasu a konkretnie od stłuczki silnik mi strzela z gazu, i to porządnie :cry:
O co chodzi?
po ostatnim strzale tak się stało że gaz mi się w czasie jazdy sam zaczął przełączać pomiędzy benzyną
rozebrałem obudowę filtra i przepływomierz i się okazało że tależ się wygiął do dołu, jak go wyprostowałem to w tej chwili nie przełącza i jest ok ale obroty na zimnym i ciepłym silniku nie schodzą z 2000
Co jest nie tak?
Nie piszcie tylkoże te silniki nie lubią gazu bo to wiem.
[b3 NG Coupe]silnik strzela
poza tym masz uszkodzony przepływomierz powietrza. jak sam mówisz klapa spiętrzająca wygięła się do dołu. jej prostowanie już nic nie da.... przepływomierz nie funkcjonuje już poprawnie. zwróć też uwagę na gumowy odbojnik pod ramieniem klapy spiętrzającej - po strzale gazu i uderzeniu ramienia zwykle też zostaje uszkodzony i klapa nie trzyma odpowiedniego położenia spoczynkowego.
druga sprawa. obroty ponad 2000 mogą być spowodowane tym że zawór regulacji obrotów biegu jałowego zaciął się w pozycji otwartej (częściowo lub całkowicie).
trzecia sprawa. Sprawdź dokładnie czy układ dolotowy jest szczelny, zaczynając od prowadnicy ssącej powietrza a na uszczelkach wtryskiwaczy kończąc. wystarczy nieszczelność o przekroju 1mm żeby rozregulować silnik....
czwarta sprawa. przeprowadź test kodów błyskowych - podepnij tester do złącza diagnostycznego i wywołaj z pamięci sterowników kody błędów. Pamiętaj że sterowniki silnika są 2 - najpierw wyświetla się błędy sterownika mieszanki a potem błędy sterownika zapłonu. Jeżeli nie będziesz robił tego sam, tylko gdzieś na stacji obsługi, to jak elektryk będzie chciał (lub podepnie) podłączyć VAGa i po tem powie ci że nie da się z komputerem połączyć , to zmień stację diagnostyczną na bardziej kumatą :mrgreen: Do 2.3E NG można podłączyć tylko tester kodów błyskowych
druga sprawa. obroty ponad 2000 mogą być spowodowane tym że zawór regulacji obrotów biegu jałowego zaciął się w pozycji otwartej (częściowo lub całkowicie).
trzecia sprawa. Sprawdź dokładnie czy układ dolotowy jest szczelny, zaczynając od prowadnicy ssącej powietrza a na uszczelkach wtryskiwaczy kończąc. wystarczy nieszczelność o przekroju 1mm żeby rozregulować silnik....
czwarta sprawa. przeprowadź test kodów błyskowych - podepnij tester do złącza diagnostycznego i wywołaj z pamięci sterowników kody błędów. Pamiętaj że sterowniki silnika są 2 - najpierw wyświetla się błędy sterownika mieszanki a potem błędy sterownika zapłonu. Jeżeli nie będziesz robił tego sam, tylko gdzieś na stacji obsługi, to jak elektryk będzie chciał (lub podepnie) podłączyć VAGa i po tem powie ci że nie da się z komputerem połączyć , to zmień stację diagnostyczną na bardziej kumatą :mrgreen: Do 2.3E NG można podłączyć tylko tester kodów błyskowych