Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 NG Coupe]silnik strzela

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

[b3 NG Coupe]silnik strzela

Post autor: shellah » 15 sty 2008, 10:46

Witam ma coupe 2.3 NG z 89 roku z instalacją gazową, od jakiegoś czasu a konkretnie od stłuczki silnik mi strzela z gazu, i to porządnie :cry:
O co chodzi?
po ostatnim strzale tak się stało że gaz mi się w czasie jazdy sam zaczął przełączać pomiędzy benzyną :-(
rozebrałem obudowę filtra i przepływomierz i się okazało że tależ się wygiął do dołu, jak go wyprostowałem to w tej chwili nie przełącza i jest ok ale obroty na zimnym i ciepłym silniku nie schodzą z 2000 :-/
Co jest nie tak?
Nie piszcie tylkoże te silniki nie lubią gazu bo to wiem.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 15 sty 2008, 11:34

Moim zdamien mógłbyś sprawdzić świece, przewody, kopółkę i palec. Filtra gazu też nie zaszkodzi wymienić.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 15 sty 2008, 21:33

A ja podejrzewam, że gdzieś masz nieszczelny dolot i ssie Ci lewe powietrze, przez co mieszanka jest za uboga.

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 16 sty 2008, 08:09

poza tym masz uszkodzony przepływomierz powietrza. jak sam mówisz klapa spiętrzająca wygięła się do dołu. jej prostowanie już nic nie da.... przepływomierz nie funkcjonuje już poprawnie. zwróć też uwagę na gumowy odbojnik pod ramieniem klapy spiętrzającej - po strzale gazu i uderzeniu ramienia zwykle też zostaje uszkodzony i klapa nie trzyma odpowiedniego położenia spoczynkowego.

druga sprawa. obroty ponad 2000 mogą być spowodowane tym że zawór regulacji obrotów biegu jałowego zaciął się w pozycji otwartej (częściowo lub całkowicie).

trzecia sprawa. Sprawdź dokładnie czy układ dolotowy jest szczelny, zaczynając od prowadnicy ssącej powietrza a na uszczelkach wtryskiwaczy kończąc. wystarczy nieszczelność o przekroju 1mm żeby rozregulować silnik....

czwarta sprawa. przeprowadź test kodów błyskowych - podepnij tester do złącza diagnostycznego i wywołaj z pamięci sterowników kody błędów. Pamiętaj że sterowniki silnika są 2 - najpierw wyświetla się błędy sterownika mieszanki a potem błędy sterownika zapłonu. Jeżeli nie będziesz robił tego sam, tylko gdzieś na stacji obsługi, to jak elektryk będzie chciał (lub podepnie) podłączyć VAGa i po tem powie ci że nie da się z komputerem połączyć , to zmień stację diagnostyczną na bardziej kumatą :mrgreen: Do 2.3E NG można podłączyć tylko tester kodów błyskowych

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga