Witam! Mam poważny problem z pracą silnika. Posiadam Audi 80 B4 2,0E 115 km ABK. Samochód po przekroczeniu temperatury 90 stopni zaczyna delikatnie pływać na obrotach i nieraz potrafi zgasnąć. Przy próbie utrzymania stałej prędkości np. 40km/h samochód zaczyna szarpać. Natomiast kiedy poruszam się z prędkością powyżej 100km/h jedzie normalnie. Co to może być. Silnik jest po remoncie [wymienione: panewki (oprócz panewek głównych wału), pierścienie, uszcelniacze zaworowe] i dodatkowo wymieniłem: przepływomierz na nowy, czujnik położenia przepustnicy na nowy, cewkę zapłonową, czujnik halla, przewody, świece, kopułkę, palec rozdzielacza, sondę lambdę. Silniczek krokowy miałem sprawdzany w warsztacie i jest podobno ok. Remont silnika moim zdaniem się powiódł, ponieważ silnik nie bierze oleju i ma większą kompresię (13,5). Skończyły mi się już pomysły co może być z tym silnikiem. P O M O C Y !!!!!!!!!!!!
Proszę nie zapominać o kwadratowych nawiasach w nazwach tematów!
cobra
[80 B4 2.0E ABK] Problem z pracą silnika
[80 B4 2.0E ABK] Problem z pracą silnika
Ostatnio zmieniony 17 sty 2008, 00:15 przez profesor, łącznie zmieniany 1 raz.
Niestety nie znam procedury ustawiania zapłonu w tym samochodzie. Prosiłbym o więcej informacji na ten temat. Zapłon był ustawiany w warsztacie, ale nie jestem pewien czy został on dobrze ustawiony.
I jeszcze prosiłbym o podpowiedź co do "ustawień podstawowych" komputera, co dokładnie muszę zrobić.
Przekaźnik numer 30 został dziś wymieniony i wydaje się, że jest już dobrze, ale chciałbym doprowadzić wszystkie szczegóły do końca.
Pozdrawiam
I jeszcze prosiłbym o podpowiedź co do "ustawień podstawowych" komputera, co dokładnie muszę zrobić.
Przekaźnik numer 30 został dziś wymieniony i wydaje się, że jest już dobrze, ale chciałbym doprowadzić wszystkie szczegóły do końca.
Pozdrawiam
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
profesor, zapewne winą był kultowy w tym modelu przekaźnik, tak żywotny jak inne włoskie elementy, a nawet całe włoskie auta.
Sprawdź jeszcze ewentualne nieszczelności typu zaślepka gumowa serwa, węże, odmy i wszelkiej maści gumowe węże w których tłoczy się powietrze. ABK jest czuły na to i potrafi upierdliwie kuleć.
Co do zapłonu, to też nie każdy kowal umie go w tym silniku ustawić. Prawiliśmy o tym na forum. Mistrz czarekj ustawiał mi dwukrotnie, wiec wiem, że nie jest to banalne, ale i nie trudne jak się ma wiedzę.
Zapłon ustawiasz na 6 stopni przy 2300 obrotów wcześniej blokując komputer-sterownik.
Sterownik zablokujesz odłączając na włączonym silniku wtyczkę z czujnika temperatury i przegazowaniu trzykrotnym powyżej 3500 obr/min. Można również zablokować sterownik VAGiem.
Sprawdź jeszcze ewentualne nieszczelności typu zaślepka gumowa serwa, węże, odmy i wszelkiej maści gumowe węże w których tłoczy się powietrze. ABK jest czuły na to i potrafi upierdliwie kuleć.
Co do zapłonu, to też nie każdy kowal umie go w tym silniku ustawić. Prawiliśmy o tym na forum. Mistrz czarekj ustawiał mi dwukrotnie, wiec wiem, że nie jest to banalne, ale i nie trudne jak się ma wiedzę.
Zapłon ustawiasz na 6 stopni przy 2300 obrotów wcześniej blokując komputer-sterownik.
Sterownik zablokujesz odłączając na włączonym silniku wtyczkę z czujnika temperatury i przegazowaniu trzykrotnym powyżej 3500 obr/min. Można również zablokować sterownik VAGiem.