Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0E ABK] Problem z pracą silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
profesor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 15 sty 2008, 22:08

[80 B4 2.0E ABK] Problem z pracą silnika

Post autor: profesor » 16 sty 2008, 22:41

Witam! Mam poważny problem z pracą silnika. Posiadam Audi 80 B4 2,0E 115 km ABK. Samochód po przekroczeniu temperatury 90 stopni zaczyna delikatnie pływać na obrotach i nieraz potrafi zgasnąć. Przy próbie utrzymania stałej prędkości np. 40km/h samochód zaczyna szarpać. Natomiast kiedy poruszam się z prędkością powyżej 100km/h jedzie normalnie. Co to może być. Silnik jest po remoncie [wymienione: panewki (oprócz panewek głównych wału), pierścienie, uszcelniacze zaworowe] i dodatkowo wymieniłem: przepływomierz na nowy, czujnik położenia przepustnicy na nowy, cewkę zapłonową, czujnik halla, przewody, świece, kopułkę, palec rozdzielacza, sondę lambdę. Silniczek krokowy miałem sprawdzany w warsztacie i jest podobno ok. Remont silnika moim zdaniem się powiódł, ponieważ silnik nie bierze oleju i ma większą kompresię (13,5). Skończyły mi się już pomysły co może być z tym silnikiem. P O M O C Y !!!!!!!!!!!!

Proszę nie zapominać o kwadratowych nawiasach w nazwach tematów!
cobra
Ostatnio zmieniony 17 sty 2008, 00:15 przez profesor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 16 sty 2008, 23:18

a przekaznik nr 30 sprawdzałes? jak to czarekj pisał, ze na poczatku lepiej sprawdzic ten przekaznik :-D spróbuj pod vaga podłaczyc i poszukac usterki... nowe nie zawsze znaczy dobre. Masz gaz założony?

profesor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 15 sty 2008, 22:08

Post autor: profesor » 16 sty 2008, 23:28

a za co jest ten przekaźnik odpowiedzialny? Był podłączany pod komputer i nie wykryto żadnych błędów. Gazu nie ma (miał przed remontem, ale nie był on używany i został zdemontowany).

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 17 sty 2008, 06:47

OK.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2008, 20:33 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.

profesor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 15 sty 2008, 22:08

Post autor: profesor » 17 sty 2008, 22:09

Niestety nie znam procedury ustawiania zapłonu w tym samochodzie. Prosiłbym o więcej informacji na ten temat. Zapłon był ustawiany w warsztacie, ale nie jestem pewien czy został on dobrze ustawiony.
I jeszcze prosiłbym o podpowiedź co do "ustawień podstawowych" komputera, co dokładnie muszę zrobić.
Przekaźnik numer 30 został dziś wymieniony i wydaje się, że jest już dobrze, ale chciałbym doprowadzić wszystkie szczegóły do końca.
Pozdrawiam

Online
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 18 sty 2008, 00:51

profesor, zapewne winą był kultowy w tym modelu przekaźnik, tak żywotny jak inne włoskie elementy, a nawet całe włoskie auta.

Sprawdź jeszcze ewentualne nieszczelności typu zaślepka gumowa serwa, węże, odmy i wszelkiej maści gumowe węże w których tłoczy się powietrze. ABK jest czuły na to i potrafi upierdliwie kuleć.

Co do zapłonu, to też nie każdy kowal umie go w tym silniku ustawić. Prawiliśmy o tym na forum. Mistrz czarekj ustawiał mi dwukrotnie, wiec wiem, że nie jest to banalne, ale i nie trudne jak się ma wiedzę.

Zapłon ustawiasz na 6 stopni przy 2300 obrotów wcześniej blokując komputer-sterownik.
Sterownik zablokujesz odłączając na włączonym silniku wtyczkę z czujnika temperatury i przegazowaniu trzykrotnym powyżej 3500 obr/min. Można również zablokować sterownik VAGiem.

profesor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 15 sty 2008, 22:08

Post autor: profesor » 18 sty 2008, 21:39

A który to jest czujnik? Ten niebieski (2 pinowy) czy szary (3 pinowy)?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 18 sty 2008, 21:43

Niebieski.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl