Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B3 2,0E QUATTRO] Brak iskry na świecy

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
RedCarLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 gru 2007, 18:21
Lokalizacja: Lublin

[ B3 2,0E QUATTRO] Brak iskry na świecy

Post autor: RedCarLublin » 16 sty 2008, 19:53

Mam problem zgasiłem autko na stacji paliwa , i już nie odpaliłem.
AUDI QUATRO B3 1989 rok 2,0 E

Myślałe że to pompa paliwa , ale jest sprawna , okazauje się że nie ma iskry.

Po przekręceniu kluczyka prąd pojawia sie na plusie cewki.
Niestety motor kręci a iskry nie ma.
Mam oryginalny immobilizer ale on odcina chyba tylko rozrusznik, bo jak sie go nie wlaczy to samochod nie kreci , po zastosowaniu immobilizera , kręci ale iskry nie ma jak nie było

Bezpieczniki sprawdzone są całe.

Czy jakieś przekazniki za to odpowiadają.

Jak amperomierzem lub voltomierzem sprawdzic czujnik halla, i jak podlaczyc się kablem do komputera zeby ewentualnie sprawdzic bledy.

Na tym malym module koło cewki z lewej strony prąd pojawia sie po przekręceniu stacyjki w pozycje odpalania.

Proszę o ścisle odpowiedzi i z góry dziekuje.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 16 sty 2008, 19:59

nie wiem jak u ciebie ale umnie na lewym nadkolu w środku w autku jest taki mały moduł jak on śiądzie to też nie odpalisz niewiem dokładnie jak on się nazywa i czy jest zastosowany u ćiebie może niech jeszcze koledzy się wypowiedzą powodzenia napisz co było jak zrobisz ;-)

KrystianKala
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 16 sty 2008, 20:54
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: KrystianKala » 16 sty 2008, 21:29

hej mysle ze to morze byc moduł albo kostka stacyjki włacz zaplon i zewrzyj rozrusznik nieraz sie udaje :!:

RedCarLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 gru 2007, 18:21
Lokalizacja: Lublin

Post autor: RedCarLublin » 16 sty 2008, 22:12

No tak ale rozrusznik kręci jak głupi , zgasiłem samochód od i nie ma nagle iskry.

Jak sprawdzić ten moduł.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 16 sty 2008, 22:32

Jak posiadasz woltomiez wskzowkowy to mozesz sprawdzic czy wogle prad dochodzi do swiecy, jak dochodzi slaby to sprawdz ostatnie miejsce gdzie prad pojawia sie ostatni raz. Jak juz znajdziesz to wiesz co padlo <ok>

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 17 sty 2008, 11:46

bartek18150, co Ty czlowieku piszesz? Chcesz sprawdzac napiecie na swiecy ~20kV miernikiem wskazówkowym? :roll:

RedCarLublin, zrób tak:
Zdejmij wtyczkę z rozdzielacza, bedziesz mial tam 3 przewody. Wlacz zaplon, podlacz miernik do cewki zaplonowej, zewrzyj środkowy pin we wtyczce z plusem (nie pamietam ktory to, zmierz miernikiem), powinno w tej chwili na chwileczke pojawic sie napiecie na cewce. Jesli sie pojawi to uszkodzony masz czujnik Halla.
Jesli czujnik masz dobry, musisz sprawdzic tranzystor i wtyczke kolo cewki zaplonowej. Masz tam 3 przewody, na jednym ma byc +12, na drugim ma byc impuls z komputera (z ECU) na trzecim wyjscie na cewke.


BTW masz taka sama Audiole jak ja:)Ten sam silnik, rocznik i quattro. Napisz mi ile pali Ci Twoje autko i jak sprawuje Ci sie silniczek.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 17 sty 2008, 11:54

Na 90% do wymiany jest cewka zapłonowa lub moduł jeżeli jest osobno

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 17 sty 2008, 12:34

k44761 pisze: co Ty czlowieku piszesz
Ja mam taki stary "poradziecki" i mieze nim spokojanie i nic sie nie dzieje <ok>

RedCarLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 gru 2007, 18:21
Lokalizacja: Lublin

Post autor: RedCarLublin » 17 sty 2008, 15:25

No to jade sprawdzić moduł, obawiam się że to wlasnie ten element walną bo ostatnim miejscem gdzie jest prąd jest plus cewki, z którego kabelek idzie do małego modułu który steruje czujnikiem HALLA ?

w kazdym bądż razie kabelki z tego modułu ida do czujnika umieszczonego w ko[pułce rozdzielacza.

Napisze co mi sie udało zrobić

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 18 sty 2008, 21:18

zanim coś kupisz i okaze sie że to nie to to napisz czy sprawdzałeś iskre bezpośrednio z kabla od cewki zapłonowej czy na kablu od świecy? usterke trzeba lokalizować kolejno a nie tak byle gdzie od środka układu. + na zasilaniu cewki zapłonowej> jak jest> kabel podający iskre do aparatu zapłonowego ( ktoś musi zakręcić rozrusznikiem) jak nie ma iskry > walnięta cewka bądź czujnik halla> jeśli iskra jest > walnięta kopułka aparatu zapłonowego bądź palec rozdzielacza.

RedCarLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 gru 2007, 18:21
Lokalizacja: Lublin

Post autor: RedCarLublin » 19 sty 2008, 15:20

<B>PO TYGODNIU WALKI NAPRAWIONE :</B>

Diagnoza spięcie instalacji elektrycznej, na cewce zapłonowej. Spowodowane najprawdopodobniej brakiem gumy izolujacej górną część cewki.

STRATY:
- jeden przekaźnik ( nie powiedział mi który ) / wymieniony na nowy /
po jego wymianie samochod odpalał ale tylko na dwa lub trzy cylindry

- jedna przypalona cewka / wymienione na nową /
cewka dawala zbyt niskie napięcie wyjściowe aby wszystkie świece miały mocną iskrę , to powodowało zalewanie jednego z cylindrów i nie odpalanie samochodu na ten cylinder.

- jeden uszkodzony moduł sterujacy czujnikiem halla ( ten koło cewki ) / wymieniony na nowy /
po wymianie cewki powodował złe czytanie danych i samochód pracował bardzo nie równo , ale już na cztery cylindry

KOSZT CAŁKOWITY ROBOCIZNY : 150 zł

Tak więc wszystko przez brak gumy na cewce zapłonowej i przebicie prądu, a zaczeło się niewinnie, na co nie zwróciłem uwagi do póki nie zapytał mnie elektryk

Cyt. " czy jak gasiłeś samochód to zgasł od razu, czy dostał samozapłonu "

Odpowiedż prosata jak stawalem na stacji padal deszcz i to mocny podniosłem maskę, dolalem sobie płynu do spryskiwaczy, i podjechałem zeby zatankować , i jak gasiłem samochód to żeczywiście dostał samozapłonu. dalszą chistorie znacie z opisów powyżej.

Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za rady.

Ps. Podsumowując dobrze mieć znajomego elekrtyka samochodowego :roll:

daro78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 01 mar 2007, 14:01
Lokalizacja: Staszów

Post autor: daro78 » 28 gru 2008, 10:30

Koledzy POMOCY!! mam audi 80 2.0 16V 1994 i nie zapala mi. Problem:nie ma iskry na świecach. Czujnik Halla niby dobry, zastanawia mnie tylko napięcie które go zasila, po włączeniu zapłonu i zmierzeniu wyszło 10.4V i tak sobie myślę czy tyle ma być czy też może całe 12V???
Jak na wtyczkę dałem z akumulatora prąd bezpośrednio a środkowy pin na masę to iskra wtedy sie pojawiła. wniosek taki że podejrzany czujnik halla. Poza Tym co może być przyczyną braku iskry oprócz modułu zapł. cewki zapł. i czujnika halla? Wiem że jest jeszcze jakaś kostka(przekaźnik) o której coś tam słyszałem ale nie wiem dokładnie gdzie ona jest. Może jakaś rada jak co po kolei sprawdzać. Z góry dzięki

Awatar użytkownika
gawcio12312
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 21 mar 2009, 19:34
Lokalizacja: Zdonia/Zakliczyn n/D

Post autor: gawcio12312 » 21 mar 2009, 19:46

pożycz sobie od kogoś cewkę zapłonową do audi tylko taką jak ty masz to na pewno ci zapali sprawdzone źródło
ps; U mojego brata też nie chciała palić wymieniliśmy tą cewkę i pali od kopa jak nigdy. ma audi b4 2.0 e 115 km z 94 roku ;-)

daro78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 01 mar 2007, 14:01
Lokalizacja: Staszów

Post autor: daro78 » 23 mar 2009, 14:22

no ale przecież napisałem że iskra jest gdy ręcznie zwieram środkowy pin w kostce idącej do halla z masą. gdyby byla walnięta cewka to by nie bylo iskry. problem w tym że jak wyjąłem czujnik h. i obracałem wtedy już nie ma iskry bo on nie wysyła sygnału na środkowy pin w kostce.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 26 maja 2009, 16:53

Witam,

Mam podobny problem, B4 2.0E 8V 1994, tez mam immo (taka pastylke), jak go nie wlacze i proboje zapalic to nic sie nie dzieje (czerwona dioda), jak przyloze pastylke do immo to wtedy ladnie kreci rozrusznikiem (zielona dioda) ale nie pali. Sprawdzilem nie ma iskry na swiecy.

Jak sprawdzic czy cewka jest dobra? Do cewki wchodzi 3 pinowy konektor, kabelki: brazowy, zielono-bialy, czarny, w srodku obudowy cewki, pod taka pokryweczka znajduja sie dwie srubki oznaczone 1 oraz 15 a nastepnie jest wyjscie z cewki (kabel) na aparat zaplonowy. Prosze o info jak zewrzec te piny na cewce zeby sprawdzic czy jest dobra czy nie (rozumiem ze po ich zwarciu i zakreceniu rozrusznikiem powinna sie pojawic iskra na swiecy).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl