[ B3 2,0E QUATTRO] Brak iskry na świecy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 08 gru 2007, 18:21
- Lokalizacja: Lublin
[ B3 2,0E QUATTRO] Brak iskry na świecy
Mam problem zgasiłem autko na stacji paliwa , i już nie odpaliłem.
AUDI QUATRO B3 1989 rok 2,0 E
Myślałe że to pompa paliwa , ale jest sprawna , okazauje się że nie ma iskry.
Po przekręceniu kluczyka prąd pojawia sie na plusie cewki.
Niestety motor kręci a iskry nie ma.
Mam oryginalny immobilizer ale on odcina chyba tylko rozrusznik, bo jak sie go nie wlaczy to samochod nie kreci , po zastosowaniu immobilizera , kręci ale iskry nie ma jak nie było
Bezpieczniki sprawdzone są całe.
Czy jakieś przekazniki za to odpowiadają.
Jak amperomierzem lub voltomierzem sprawdzic czujnik halla, i jak podlaczyc się kablem do komputera zeby ewentualnie sprawdzic bledy.
Na tym malym module koło cewki z lewej strony prąd pojawia sie po przekręceniu stacyjki w pozycje odpalania.
Proszę o ścisle odpowiedzi i z góry dziekuje.
AUDI QUATRO B3 1989 rok 2,0 E
Myślałe że to pompa paliwa , ale jest sprawna , okazauje się że nie ma iskry.
Po przekręceniu kluczyka prąd pojawia sie na plusie cewki.
Niestety motor kręci a iskry nie ma.
Mam oryginalny immobilizer ale on odcina chyba tylko rozrusznik, bo jak sie go nie wlaczy to samochod nie kreci , po zastosowaniu immobilizera , kręci ale iskry nie ma jak nie było
Bezpieczniki sprawdzone są całe.
Czy jakieś przekazniki za to odpowiadają.
Jak amperomierzem lub voltomierzem sprawdzic czujnik halla, i jak podlaczyc się kablem do komputera zeby ewentualnie sprawdzic bledy.
Na tym malym module koło cewki z lewej strony prąd pojawia sie po przekręceniu stacyjki w pozycje odpalania.
Proszę o ścisle odpowiedzi i z góry dziekuje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 sty 2008, 20:54
- Lokalizacja: Jarosław
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 08 gru 2007, 18:21
- Lokalizacja: Lublin
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
bartek18150, co Ty czlowieku piszesz? Chcesz sprawdzac napiecie na swiecy ~20kV miernikiem wskazówkowym? :roll:
RedCarLublin, zrób tak:
Zdejmij wtyczkę z rozdzielacza, bedziesz mial tam 3 przewody. Wlacz zaplon, podlacz miernik do cewki zaplonowej, zewrzyj środkowy pin we wtyczce z plusem (nie pamietam ktory to, zmierz miernikiem), powinno w tej chwili na chwileczke pojawic sie napiecie na cewce. Jesli sie pojawi to uszkodzony masz czujnik Halla.
Jesli czujnik masz dobry, musisz sprawdzic tranzystor i wtyczke kolo cewki zaplonowej. Masz tam 3 przewody, na jednym ma byc +12, na drugim ma byc impuls z komputera (z ECU) na trzecim wyjscie na cewke.
BTW masz taka sama Audiole jak ja:)Ten sam silnik, rocznik i quattro. Napisz mi ile pali Ci Twoje autko i jak sprawuje Ci sie silniczek.
RedCarLublin, zrób tak:
Zdejmij wtyczkę z rozdzielacza, bedziesz mial tam 3 przewody. Wlacz zaplon, podlacz miernik do cewki zaplonowej, zewrzyj środkowy pin we wtyczce z plusem (nie pamietam ktory to, zmierz miernikiem), powinno w tej chwili na chwileczke pojawic sie napiecie na cewce. Jesli sie pojawi to uszkodzony masz czujnik Halla.
Jesli czujnik masz dobry, musisz sprawdzic tranzystor i wtyczke kolo cewki zaplonowej. Masz tam 3 przewody, na jednym ma byc +12, na drugim ma byc impuls z komputera (z ECU) na trzecim wyjscie na cewke.
BTW masz taka sama Audiole jak ja:)Ten sam silnik, rocznik i quattro. Napisz mi ile pali Ci Twoje autko i jak sprawuje Ci sie silniczek.
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 08 gru 2007, 18:21
- Lokalizacja: Lublin
No to jade sprawdzić moduł, obawiam się że to wlasnie ten element walną bo ostatnim miejscem gdzie jest prąd jest plus cewki, z którego kabelek idzie do małego modułu który steruje czujnikiem HALLA ?
w kazdym bądż razie kabelki z tego modułu ida do czujnika umieszczonego w ko[pułce rozdzielacza.
Napisze co mi sie udało zrobić
w kazdym bądż razie kabelki z tego modułu ida do czujnika umieszczonego w ko[pułce rozdzielacza.
Napisze co mi sie udało zrobić
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
zanim coś kupisz i okaze sie że to nie to to napisz czy sprawdzałeś iskre bezpośrednio z kabla od cewki zapłonowej czy na kablu od świecy? usterke trzeba lokalizować kolejno a nie tak byle gdzie od środka układu. + na zasilaniu cewki zapłonowej> jak jest> kabel podający iskre do aparatu zapłonowego ( ktoś musi zakręcić rozrusznikiem) jak nie ma iskry > walnięta cewka bądź czujnik halla> jeśli iskra jest > walnięta kopułka aparatu zapłonowego bądź palec rozdzielacza.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 08 gru 2007, 18:21
- Lokalizacja: Lublin
<B>PO TYGODNIU WALKI NAPRAWIONE :</B>
Diagnoza spięcie instalacji elektrycznej, na cewce zapłonowej. Spowodowane najprawdopodobniej brakiem gumy izolujacej górną część cewki.
STRATY:
- jeden przekaźnik ( nie powiedział mi który ) / wymieniony na nowy /
po jego wymianie samochod odpalał ale tylko na dwa lub trzy cylindry
- jedna przypalona cewka / wymienione na nową /
cewka dawala zbyt niskie napięcie wyjściowe aby wszystkie świece miały mocną iskrę , to powodowało zalewanie jednego z cylindrów i nie odpalanie samochodu na ten cylinder.
- jeden uszkodzony moduł sterujacy czujnikiem halla ( ten koło cewki ) / wymieniony na nowy /
po wymianie cewki powodował złe czytanie danych i samochód pracował bardzo nie równo , ale już na cztery cylindry
KOSZT CAŁKOWITY ROBOCIZNY : 150 zł
Tak więc wszystko przez brak gumy na cewce zapłonowej i przebicie prądu, a zaczeło się niewinnie, na co nie zwróciłem uwagi do póki nie zapytał mnie elektryk
Cyt. " czy jak gasiłeś samochód to zgasł od razu, czy dostał samozapłonu "
Odpowiedż prosata jak stawalem na stacji padal deszcz i to mocny podniosłem maskę, dolalem sobie płynu do spryskiwaczy, i podjechałem zeby zatankować , i jak gasiłem samochód to żeczywiście dostał samozapłonu. dalszą chistorie znacie z opisów powyżej.
Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za rady.
Ps. Podsumowując dobrze mieć znajomego elekrtyka samochodowego :roll:
Diagnoza spięcie instalacji elektrycznej, na cewce zapłonowej. Spowodowane najprawdopodobniej brakiem gumy izolujacej górną część cewki.
STRATY:
- jeden przekaźnik ( nie powiedział mi który ) / wymieniony na nowy /
po jego wymianie samochod odpalał ale tylko na dwa lub trzy cylindry
- jedna przypalona cewka / wymienione na nową /
cewka dawala zbyt niskie napięcie wyjściowe aby wszystkie świece miały mocną iskrę , to powodowało zalewanie jednego z cylindrów i nie odpalanie samochodu na ten cylinder.
- jeden uszkodzony moduł sterujacy czujnikiem halla ( ten koło cewki ) / wymieniony na nowy /
po wymianie cewki powodował złe czytanie danych i samochód pracował bardzo nie równo , ale już na cztery cylindry
KOSZT CAŁKOWITY ROBOCIZNY : 150 zł
Tak więc wszystko przez brak gumy na cewce zapłonowej i przebicie prądu, a zaczeło się niewinnie, na co nie zwróciłem uwagi do póki nie zapytał mnie elektryk
Cyt. " czy jak gasiłeś samochód to zgasł od razu, czy dostał samozapłonu "
Odpowiedż prosata jak stawalem na stacji padal deszcz i to mocny podniosłem maskę, dolalem sobie płynu do spryskiwaczy, i podjechałem zeby zatankować , i jak gasiłem samochód to żeczywiście dostał samozapłonu. dalszą chistorie znacie z opisów powyżej.
Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za rady.
Ps. Podsumowując dobrze mieć znajomego elekrtyka samochodowego :roll:
Koledzy POMOCY!! mam audi 80 2.0 16V 1994 i nie zapala mi. Problem:nie ma iskry na świecach. Czujnik Halla niby dobry, zastanawia mnie tylko napięcie które go zasila, po włączeniu zapłonu i zmierzeniu wyszło 10.4V i tak sobie myślę czy tyle ma być czy też może całe 12V???
Jak na wtyczkę dałem z akumulatora prąd bezpośrednio a środkowy pin na masę to iskra wtedy sie pojawiła. wniosek taki że podejrzany czujnik halla. Poza Tym co może być przyczyną braku iskry oprócz modułu zapł. cewki zapł. i czujnika halla? Wiem że jest jeszcze jakaś kostka(przekaźnik) o której coś tam słyszałem ale nie wiem dokładnie gdzie ona jest. Może jakaś rada jak co po kolei sprawdzać. Z góry dzięki
Jak na wtyczkę dałem z akumulatora prąd bezpośrednio a środkowy pin na masę to iskra wtedy sie pojawiła. wniosek taki że podejrzany czujnik halla. Poza Tym co może być przyczyną braku iskry oprócz modułu zapł. cewki zapł. i czujnika halla? Wiem że jest jeszcze jakaś kostka(przekaźnik) o której coś tam słyszałem ale nie wiem dokładnie gdzie ona jest. Może jakaś rada jak co po kolei sprawdzać. Z góry dzięki
- gawcio12312
- Forum Audi 80
- Posty: 87
- Rejestracja: 21 mar 2009, 19:34
- Lokalizacja: Zdonia/Zakliczyn n/D
Witam,
Mam podobny problem, B4 2.0E 8V 1994, tez mam immo (taka pastylke), jak go nie wlacze i proboje zapalic to nic sie nie dzieje (czerwona dioda), jak przyloze pastylke do immo to wtedy ladnie kreci rozrusznikiem (zielona dioda) ale nie pali. Sprawdzilem nie ma iskry na swiecy.
Jak sprawdzic czy cewka jest dobra? Do cewki wchodzi 3 pinowy konektor, kabelki: brazowy, zielono-bialy, czarny, w srodku obudowy cewki, pod taka pokryweczka znajduja sie dwie srubki oznaczone 1 oraz 15 a nastepnie jest wyjscie z cewki (kabel) na aparat zaplonowy. Prosze o info jak zewrzec te piny na cewce zeby sprawdzic czy jest dobra czy nie (rozumiem ze po ich zwarciu i zakreceniu rozrusznikiem powinna sie pojawic iskra na swiecy).
Mam podobny problem, B4 2.0E 8V 1994, tez mam immo (taka pastylke), jak go nie wlacze i proboje zapalic to nic sie nie dzieje (czerwona dioda), jak przyloze pastylke do immo to wtedy ladnie kreci rozrusznikiem (zielona dioda) ale nie pali. Sprawdzilem nie ma iskry na swiecy.
Jak sprawdzic czy cewka jest dobra? Do cewki wchodzi 3 pinowy konektor, kabelki: brazowy, zielono-bialy, czarny, w srodku obudowy cewki, pod taka pokryweczka znajduja sie dwie srubki oznaczone 1 oraz 15 a nastepnie jest wyjscie z cewki (kabel) na aparat zaplonowy. Prosze o info jak zewrzec te piny na cewce zeby sprawdzic czy jest dobra czy nie (rozumiem ze po ich zwarciu i zakreceniu rozrusznikiem powinna sie pojawic iskra na swiecy).