[B2 R5] pekniecia w glowicy miedzy zaworami
[B2 R5] pekniecia w glowicy miedzy zaworami
witam,
kiedys tam, pojawil sie problem z glowica - mechanik stwierdzil pekniecia miedzy zaworami, prawdopodobnie dlatego auto nie chcialo za bardzo jechac (slabsze sprezanie, wycieki, kran z rury wydechowej itd) - kupilem na allegro glowice - po rozpakowaniu okazalo sie ze ma jeszcze wiecej pekniec niz moja - odeslalem, zamowilem kolejna, tym razem miala byc bez pekniec - to samo - popekana...
czy to jest standard w tych silnikach ze to peka? (pisze w tych, bo wiem ze glowice pasuja od 80 i 100, niewazne czy 2.0, 2.1, 2.2, 2.3, byle 10v i do 89 roku)
czy nie mam sie tym przejmowac i szukac winy w innym miejscu? gdzie mozna kupic dobra glowice?
szukalem czy na forum juz ktos mial taki problem i nie znalazlem - jesli temat sie powtorzyl, to prosze tylko o linka i przepraszam
dzieki wielkie z gory za pomoc
pozdrawiam
kiedys tam, pojawil sie problem z glowica - mechanik stwierdzil pekniecia miedzy zaworami, prawdopodobnie dlatego auto nie chcialo za bardzo jechac (slabsze sprezanie, wycieki, kran z rury wydechowej itd) - kupilem na allegro glowice - po rozpakowaniu okazalo sie ze ma jeszcze wiecej pekniec niz moja - odeslalem, zamowilem kolejna, tym razem miala byc bez pekniec - to samo - popekana...
czy to jest standard w tych silnikach ze to peka? (pisze w tych, bo wiem ze glowice pasuja od 80 i 100, niewazne czy 2.0, 2.1, 2.2, 2.3, byle 10v i do 89 roku)
czy nie mam sie tym przejmowac i szukac winy w innym miejscu? gdzie mozna kupic dobra glowice?
szukalem czy na forum juz ktos mial taki problem i nie znalazlem - jesli temat sie powtorzyl, to prosze tylko o linka i przepraszam
dzieki wielkie z gory za pomoc
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 18 sty 2008, 23:15 przez knastol, łącznie zmieniany 1 raz.
Hej jezeli chodzi o takie pekniecia to jest jeden efekt a mianowicie albo przegrzanie glowicy albo bardzo duzy przebieg. Ta dolegliwosc bardzo często lapie TD poniewaz te diesle nie maja intercoolera wiec sie przegrzewaja a TDI tego problemu juz nie maja. Skora masz popekana to szukaj uzywanej albo nowe ale nie wiem gdzie ale jak cos to nowa bo stara nie wiadomo w jakim stanie i ile przejechala, pozdro
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja mam 1,6 TD Intercooler i głownice mam również popekaną miedzy zaworami. Z tego co słyszałem to popraostu ten typ tak ma i za wiele nie ma co sie przejmować. I faktycznie się tym nie przejmuje. Autko śmiga i za dużo problemów to z nim nie ma.
Ktoś na forum pisał kiedyś że głowice te pękają gdyż ścianki pomiędzy zaworami są za cienkie. Ot taka wada fabryczna można by powiedzięć.
A tu się kolega myli bo z tego co wiem to wszystkie 1,6 TD wychodzące w latach 88-91 miały Intercooler, no chyba że ktoś złapał dzwona i sie go pozbył. ICka nie miały chyba 1,9 TD o ile się nie mylę.Dobry_K pisze:Ta dolegliwosc bardzo często lapie TD poniewaz te diesle nie maja intercoolera
Ktoś na forum pisał kiedyś że głowice te pękają gdyż ścianki pomiędzy zaworami są za cienkie. Ot taka wada fabryczna można by powiedzięć.
dzieki wielkie
okazalo sie ze sa jakies dziwne slady tez "miedzy cylindrami" na glowicy i moze to nie pekniecia powodowaly to dziwne zachowanie, tylko pewnie stare sruby do glowicy, ktorych nie szlo dobrze dokrecic - wydmuchalo uszczelke...
ok, teraz pytanie - jakimi peknieciami sie nie przejmowac, a jakimi przejmowac - chodzi mi o wielkosc tych pekniec, glebokosc, szerokosc... wlos jest ok rozumiem, a 2 wlosy?
wyczytalem gdzies ze jak pospawam to moge z niej zupe ugotowac...
pozdrawiam
okazalo sie ze sa jakies dziwne slady tez "miedzy cylindrami" na glowicy i moze to nie pekniecia powodowaly to dziwne zachowanie, tylko pewnie stare sruby do glowicy, ktorych nie szlo dobrze dokrecic - wydmuchalo uszczelke...
ok, teraz pytanie - jakimi peknieciami sie nie przejmowac, a jakimi przejmowac - chodzi mi o wielkosc tych pekniec, glebokosc, szerokosc... wlos jest ok rozumiem, a 2 wlosy?
wyczytalem gdzies ze jak pospawam to moge z niej zupe ugotowac...
pozdrawiam
LUDZIE co wy tu piszecie.
Jak głowica jest popękana to albo ja trzeba pospawac (jesli sie da) a jesli nie to trzeba kupowac nowa.
Nie ma mowy o tym zeby popękana chodzila dobrze i juz wiec jesli masz pęknięcia to szukaj nowej bo za pol roku rozleci Ci sie silnik i wtedy bedziesz mial problem, pozdro
Jak głowica jest popękana to albo ja trzeba pospawac (jesli sie da) a jesli nie to trzeba kupowac nowa.
Nie ma mowy o tym zeby popękana chodzila dobrze i juz wiec jesli masz pęknięcia to szukaj nowej bo za pol roku rozleci Ci sie silnik i wtedy bedziesz mial problem, pozdro
-
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 27 gru 2007, 18:37
- Imię: Adam
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Ciechocinek
Hmmm... Drodzy panowie. Głowice diesla i benzyniaka rożnią sie między sobą znacznie... o ile nie widziałem jeszcze nie popękanej głowicy w remontowanym dieslu audi lub vw i nie robiło to żadnego problemu bo moj golf na popękanej głowicy ktora wg was powinna sie rozlecieć przejechał 600tyś km i stopień sprezania wynosił do końca 23-24. W Tdi głowice już tak nie pękają ale nawet jeżeli już to też nie powinno być problemu. W silniku benzynowym może być juz większy problem, głowica może być z innego materiału, temp może być wyższa no i benzyniak kreci sie wyżej niż diesel. Mimo wszystko zdecydowanie odradzam spawanie głowicy ponieważ spawane miejsca są już osłabione i popękają bardzo szybko... Czyli jeżeli kogoś denerwują te pęknięcia i autko jeżdzi słabo to jedynie wymiana głowicy na nową lub używaną ale nie popękaną.Pozdrawiam
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
witam
mam glowice bez pekniec - wydaje sie ze ma mniejsze gniazda zaworowe, wiec wieksze troche sa odleglosci miedzy nimi, wiec moze nie popeka
problem w tym ze musze ja splanowac i poczekac na kilka elementow jeszcze - koles wyslal mi glowice bez popychaczy, walka i mostkow...
narazie zakladam stara... zobaczymy jakie beda efekty... powinna byc gotowa w tygodniu...
pozdrawiam!
[ Dodano: 2008-02-12, 17:54 ]
witam po przerwie
zalozylem glowice z peknieciami i silnik pracuje bez zarzutu - mam za to inne pytania, ale to juz w nowych tematach
dzieki za pomoc i pozdrawiam!
mam glowice bez pekniec - wydaje sie ze ma mniejsze gniazda zaworowe, wiec wieksze troche sa odleglosci miedzy nimi, wiec moze nie popeka
problem w tym ze musze ja splanowac i poczekac na kilka elementow jeszcze - koles wyslal mi glowice bez popychaczy, walka i mostkow...
narazie zakladam stara... zobaczymy jakie beda efekty... powinna byc gotowa w tygodniu...
pozdrawiam!
[ Dodano: 2008-02-12, 17:54 ]
witam po przerwie
zalozylem glowice z peknieciami i silnik pracuje bez zarzutu - mam za to inne pytania, ale to juz w nowych tematach
dzieki za pomoc i pozdrawiam!