Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B2 R5] pekniecia w glowicy miedzy zaworami

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
knastol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 03 sty 2008, 11:56
Lokalizacja: poznan / gniezno

[B2 R5] pekniecia w glowicy miedzy zaworami

Post autor: knastol » 18 sty 2008, 00:03

witam,

kiedys tam, pojawil sie problem z glowica - mechanik stwierdzil pekniecia miedzy zaworami, prawdopodobnie dlatego auto nie chcialo za bardzo jechac (slabsze sprezanie, wycieki, kran z rury wydechowej itd) - kupilem na allegro glowice - po rozpakowaniu okazalo sie ze ma jeszcze wiecej pekniec niz moja - odeslalem, zamowilem kolejna, tym razem miala byc bez pekniec - to samo - popekana...

czy to jest standard w tych silnikach ze to peka? (pisze w tych, bo wiem ze glowice pasuja od 80 i 100, niewazne czy 2.0, 2.1, 2.2, 2.3, byle 10v i do 89 roku)

czy nie mam sie tym przejmowac i szukac winy w innym miejscu? gdzie mozna kupic dobra glowice?

szukalem czy na forum juz ktos mial taki problem i nie znalazlem - jesli temat sie powtorzyl, to prosze tylko o linka i przepraszam

dzieki wielkie z gory za pomoc

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 18 sty 2008, 23:15 przez knastol, łącznie zmieniany 1 raz.

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 18 sty 2008, 00:11

Hej jezeli chodzi o takie pekniecia to jest jeden efekt a mianowicie albo przegrzanie glowicy albo bardzo duzy przebieg. Ta dolegliwosc bardzo często lapie TD poniewaz te diesle nie maja intercoolera wiec sie przegrzewaja a TDI tego problemu juz nie maja. Skora masz popekana to szukaj uzywanej albo nowe ale nie wiem gdzie ale jak cos to nowa bo stara nie wiadomo w jakim stanie i ile przejechala, pozdro

knastol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 03 sty 2008, 11:56
Lokalizacja: poznan / gniezno

Post autor: knastol » 18 sty 2008, 00:24

hehe - nowa slyszalem ze cos kolo 3 tys pln - nie dziekuje - uzywana od 150 pln do ...

czytalem wlasnie na forach vw, ze ludzie sie tym zbytnio nie przejmuja, o ile pekniecia nie sa zbyt duze, cokolwiek mialoby to oznaczac...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 sty 2008, 00:35

Ja mam 1,6 TD Intercooler i głownice mam również popekaną miedzy zaworami. Z tego co słyszałem to popraostu ten typ tak ma i za wiele nie ma co sie przejmować. I faktycznie się tym nie przejmuje. Autko śmiga i za dużo problemów to z nim nie ma.
Dobry_K pisze:Ta dolegliwosc bardzo często lapie TD poniewaz te diesle nie maja intercoolera
A tu się kolega myli bo z tego co wiem to wszystkie 1,6 TD wychodzące w latach 88-91 miały Intercooler, no chyba że ktoś złapał dzwona i sie go pozbył. ICka nie miały chyba 1,9 TD o ile się nie mylę.

Ktoś na forum pisał kiedyś że głowice te pękają gdyż ścianki pomiędzy zaworami są za cienkie. Ot taka wada fabryczna można by powiedzięć.

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 18 sty 2008, 08:44

ja miałem w moim dieselku głowicę popękaną między zaworami i nie wpływało to w żaden sposób na pracę silnika. I nie wpływa do tej pory - 22 lata i ponad 400.000km. to jest wada fabryczna, ale chyba to muszą być spore pęknięcia żeby coś niedobrego się zaczęło dziać

knastol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 03 sty 2008, 11:56
Lokalizacja: poznan / gniezno

Post autor: knastol » 18 sty 2008, 10:24

dzieki wielkie

okazalo sie ze sa jakies dziwne slady tez "miedzy cylindrami" na glowicy i moze to nie pekniecia powodowaly to dziwne zachowanie, tylko pewnie stare sruby do glowicy, ktorych nie szlo dobrze dokrecic - wydmuchalo uszczelke...

ok, teraz pytanie - jakimi peknieciami sie nie przejmowac, a jakimi przejmowac - chodzi mi o wielkosc tych pekniec, glebokosc, szerokosc... wlos jest ok rozumiem, a 2 wlosy? ;)

wyczytalem gdzies ze jak pospawam to moge z niej zupe ugotowac...

pozdrawiam

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 18 sty 2008, 11:27

LUDZIE co wy tu piszecie.

Jak głowica jest popękana to albo ja trzeba pospawac (jesli sie da) a jesli nie to trzeba kupowac nowa.
Nie ma mowy o tym zeby popękana chodzila dobrze i juz wiec jesli masz pęknięcia to szukaj nowej bo za pol roku rozleci Ci sie silnik i wtedy bedziesz mial problem, pozdro

knastol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 03 sty 2008, 11:56
Lokalizacja: poznan / gniezno

Post autor: knastol » 18 sty 2008, 12:03

dziekuje i doceniam kazda odpowiedz - za kazda jestem tak samo wdzieczny

jesli mialbym prowadzic ranking odpowiedzi to jest tak:

jezdzic dalej - ok 10
spawac - 2
absolutnie nie spawac - 1

trzeba jednak pamietac ze kazda z tych osob uzalezniala to od wielkosci tych pekniec...

Szymek Okrutnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 27 gru 2007, 18:37
Imię: Adam
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Ciechocinek

Post autor: Szymek Okrutnik » 18 sty 2008, 16:02

Hmmm... Drodzy panowie. Głowice diesla i benzyniaka rożnią sie między sobą znacznie... o ile nie widziałem jeszcze nie popękanej głowicy w remontowanym dieslu audi lub vw i nie robiło to żadnego problemu bo moj golf na popękanej głowicy ktora wg was powinna sie rozlecieć przejechał 600tyś km i stopień sprezania wynosił do końca 23-24. W Tdi głowice już tak nie pękają ale nawet jeżeli już to też nie powinno być problemu. W silniku benzynowym może być juz większy problem, głowica może być z innego materiału, temp może być wyższa no i benzyniak kreci sie wyżej niż diesel. Mimo wszystko zdecydowanie odradzam spawanie głowicy ponieważ spawane miejsca są już osłabione i popękają bardzo szybko... Czyli jeżeli kogoś denerwują te pęknięcia i autko jeżdzi słabo to jedynie wymiana głowicy na nową lub używaną ale nie popękaną.Pozdrawiam

knastol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 03 sty 2008, 11:56
Lokalizacja: poznan / gniezno

Post autor: knastol » 18 sty 2008, 23:10

dzieki - jutro montuje stara glowice, napisze jaki efekt ;)

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 18 sty 2008, 23:51

Niech mi ktos napisze jaka jest cena wymiany uszczelniaczy i koszt ich samych.
Poza tym ciekaw jestem ile by kosztowaly nowe pierscionki :)
oczywiscie do ABK 2.0 E 115KM

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 sty 2008, 23:54

Koszt samych gumek to sprawy groszowe. Coś chyba około 20 złotych, oczywiście zależy od firmy.

knastol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 03 sty 2008, 11:56
Lokalizacja: poznan / gniezno

Post autor: knastol » 19 sty 2008, 14:35

witam,

z zakladania glowicy nici - okazalo sie ze sie "wygła"...

wiec ponowne planowanie, jakies tam scieranie, docieranie itd

w miedzy czasie zamowilem kolejna glowice, podobno bez pekniec, choc zaledwie za 130 pln...

wiec dalsza relacja z polu boju za tydzien ;)

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 19 sty 2008, 15:36

no to powodzonka :)

knastol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 03 sty 2008, 11:56
Lokalizacja: poznan / gniezno

Post autor: knastol » 28 sty 2008, 09:59

witam

mam glowice bez pekniec - wydaje sie ze ma mniejsze gniazda zaworowe, wiec wieksze troche sa odleglosci miedzy nimi, wiec moze nie popeka ;)

problem w tym ze musze ja splanowac i poczekac na kilka elementow jeszcze - koles wyslal mi glowice bez popychaczy, walka i mostkow...

narazie zakladam stara... zobaczymy jakie beda efekty... powinna byc gotowa w tygodniu...

pozdrawiam!

[ Dodano: 2008-02-12, 17:54 ]
witam po przerwie :)

zalozylem glowice z peknieciami i silnik pracuje bez zarzutu - mam za to inne pytania, ale to juz w nowych tematach

dzieki za pomoc i pozdrawiam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl