Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] Nowe oświetlenie typu Bi-xenon pod H4

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 11 sty 2008, 22:24

patryk_85 pisze:
szantis pisze: Innej temperatury barwowej, można stwierdzić jeszcze ,ze rozżarzony żarnik klasycznej żarówki daje światło ciągłe, zaś w HID mamy różne częstotliwości łuku . To raczej nie ma nic wspólnego z nagrzewaniem, no chyba ,że zachodzi zjawisko "naskórkowości świetlnej" :shock: (o elektrycznej wiem , wiec chyba świetlna też jest ???)
Zjawisko naskórkowości prądu-Twoje myślenie idzie w złym kierunku. Światło z H4 i z HID jest falą, a więc ma częstotliwość, no chyba że znasz inną fizyke niż ja. :shock:
szantis pisze: Energia cieplna przy odbiciu jest bardzo znikoma. Najwięcej energii jest wydzielane podczas przejścia z jednego ośrodka do drugiego. Tutaj powietrze-szkło-powietrze. Czyli energia wywołana stratą strumienia świetlnego. Pisałem wcześniej ,że może w ryflowanym szkle będzie to bardziej wiarygodne...
A odbicie w zabrudzonym kloszu nie jest przejściem z jednego ośrodka do drugiego? powietrze, szkło, odbicie od brudu, szkło, powietrze po czym znowu odbłyśnik, i znów powietrze, szkło reflektora... itd
szantis pisze: Jeśli możesz podaj źródła o nagrzewania kloszy do wspomnianych 200'C . Sam jestem ciekawy jakie tam są straty .
Głównym czynnikiem nagrzewania lamp o ile mi się wydaje jest pasmo podczerwieni emitowane przez żarówkę.
Jakbym miał to bym podał, narazie niestety są to przekazy ustne po kilku badaniach na laborkach
szantis pisze:
Ogólnie chodzi o to by na szkle klosza było jak najmniej elementów rozpraszających. Dlatego by z szkła nie robić naświetlacza do rażenia innych.
Tu się zgadzam
szantis pisze:
Wniosku autora zresztą nie rozumiem -brak logiki...co ma czyszczenie klosza z ideą wymiany lamp ?
Adekwatnie można by powiedzieć " Wniosek : nowy lakier jest potrzebny , ale dla leni, którym nie chce sie co jakiś czas umyć samochodu, ale w tym momencie to jest zaprzeczenie całkowicie idei zmiany lakieru na nowy-bo przecież robi się to po to by samochód lepiej wyglądał...
Co tu trudnego do zrozumienia-po co montować HID skoro się i tak będzie jeździć z brudnymi reflektorami.
Kolego odnośnie
Ad.1 Częstotliwości światła z H4 i HID ...możesz ją określić ,, ciekaw jestem jak określisz częstotliwość dla H4 i HID....mnie uczyli , każdy kolor ma inną długość fali , więc jaką wybieramy z całej gamy światła widzialnego? Bierzemy średnią dla jakiego koloru ? I jaka będzie długość fali ..taka sama dla obu przypadków ????

Ad.2 Powietrze , szkło, "brud", szkło, powietrze....spróbuj rozgrzać lustro światłem pozbawionym podczerwieni , bo chyba o takie straty chodzi....No chyba ,że traktować brud jako coś zbliżonego do ciała ciemnego..no to co będzie ???


Ad.3 . Na laborkach x lat temu miałem ,że przy zamiast podgrzewania czajnika można czołg unieść ...kwestia wykorzystania energii

patryk_85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 12 kwie 2007, 18:31
Lokalizacja: Otwock

Post autor: patryk_85 » 11 sty 2008, 23:10

szantis pisze:
Kolego odnośnie
Ad.1 Częstotliwości światła z H4 i HID ...możesz ją określić ,, ciekaw jestem jak określisz częstotliwość dla H4 i HID....mnie uczyli , każdy kolor ma inną długość fali , więc jaką wybieramy z całej gamy światła widzialnego? Bierzemy średnią dla jakiego koloru ? I jaka będzie długość fali ..taka sama dla obu przypadków ????

Ad.2 Powietrze , szkło, "brud", szkło, powietrze....spróbuj rozgrzać lustro światłem pozbawionym podczerwieni , bo chyba o takie straty chodzi....No chyba ,że traktować brud jako coś zbliżonego do ciała ciemnego..no to co będzie ???


Ad.3 . Na laborkach x lat temu miałem ,że przy zamiast podgrzewania czajnika można czołg unieść ...kwestia wykorzystania energii
Ad.1 No właśnie będzie inna, zgadza się?
Ad.2 ja sie na tym nie znam, znam tylko podstawy, nie poszedłem na tą specjalizacje, a mówię o badaniach kolegów z tej specjalizacji-no i w trakcie badań stwierdzili że temperatura brudnego klosza potrafiła dojść do 200stopni
Ad.3 Zgadza się, i w tym momencie również wiesz ze te teoretyczne 35W żarnika może rozgrzać pewien punkt do tych 200stopni

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 12 sty 2008, 09:03

Ad1. Dla tej samej barwy bedzie taka sama . Można tylko powiedzieć o częstotliowosci emisji wiązki z źródła.
Z mojej strony koniec fizycznych dywagacji. Do niczego to już nie prowadzi w tym przypadku.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 14 sty 2008, 12:47

Kurcze jakie wywody :shock: to miał być taki nie winny wątek :mrgreen:

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 17 sty 2008, 20:14

A ja się zastanawiam czemu producenci Bi-xenon pod H4 nie zaczną wreszcie produkować tychże palników z homologacją ? ???????
Miały by wtedy 1000 lm + - 15 % a nie 3000 tak jak teraz
Niestety widziałem kolegę z Bi-xenon pod H4 i od razu jak podjeżdżał do mnie to zauważyłem że zbym mocno to świeci , no niestety z przykrością stwierdzam że troszkę mnie to raziło w porównaniu do standardowej H4

[ Dodano: 2008-01-17, 20:29 ]
Koledzy jeszcze jedno
Trzeba strasznie uważać bo jak ktoś mając bixenony w reflektorach gdzie mają być żarówki h4 będzie nie daj los miał wypadek (nie z jego winy) a drugi poszkodowany powie że został oślepiony i rzeczoznawcy znajdą te bixenony to lepiej nie mówić co dalej.
Może w krańcowej sytuacji dojść do tego że posiadacz bixenonów nie dostanie żadnego odszkodowania

Też się długo zastanawiałem nad kupnem bixenona ale zrezygnowałem z tego właśnie powodu (nie ma to jak spokój)
Ale mam pomysł jak uzyskać więcej światła legalnie w naszych autach
Czytałem gdzieś by poprowadzić instalację grubszymi przewodami 4.0 mm2 prosto od zaciskuw akumulatora przez dodatkowe przekaźniki do żarówek a istniejącą instalację wykorzystać tylko do zasilania cewek tych przekaźników , wtedy mamy gwarancję że nie będzie żadnych spatków napięcia
Zaraz zrobię pomiary napięcia na żarówkach i akumulatorze
Dowiemy się czy to ma sens
Wyniki oczywiście rzucę tu na forum

Kolegów też zachęcam do pomiarów
Pozdrawiam wszystkich
Niech światłość będzie z nami

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 18 sty 2008, 12:33

ziemor pisze:A ja się zastanawiam czemu producenci Bi-xenon pod H4 nie zaczną wreszcie produkować tychże palników z homologacją ? ???????
Miały by wtedy 1000 lm + - 15 % a nie 3000 tak jak teraz
Niestety widziałem kolegę z Bi-xenon pod H4 i od razu jak podjeżdżał do mnie to zauważyłem że zbym mocno to świeci , no niestety z przykrością stwierdzam że troszkę mnie to raziło w porównaniu do standardowej H4

[ Dodano: 2008-01-17, 20:29 ]
Koledzy jeszcze jedno
Trzeba strasznie uważać bo jak ktoś mając bixenony w reflektorach gdzie mają być żarówki h4 będzie nie daj los miał wypadek (nie z jego winy) a drugi poszkodowany powie że został oślepiony i rzeczoznawcy znajdą te bixenony to lepiej nie mówić co dalej.
Może w krańcowej sytuacji dojść do tego że posiadacz bixenonów nie dostanie żadnego odszkodowania

Też się długo zastanawiałem nad kupnem bixenona ale zrezygnowałem z tego właśnie powodu (nie ma to jak spokój)
Ale mam pomysł jak uzyskać więcej światła legalnie w naszych autach
Czytałem gdzieś by poprowadzić instalację grubszymi przewodami 4.0 mm2 prosto od zaciskuw akumulatora przez dodatkowe przekaźniki do żarówek a istniejącą instalację wykorzystać tylko do zasilania cewek tych przekaźników , wtedy mamy gwarancję że nie będzie żadnych spatków napięcia
Zaraz zrobię pomiary napięcia na żarówkach i akumulatorze
Dowiemy się czy to ma sens
Wyniki oczywiście rzucę tu na forum

Kolegów też zachęcam do pomiarów
Pozdrawiam wszystkich
Niech światłość będzie z nami
Zerknij na mój post - troszkę oświeci :mrgreen: viewtopic.php?t=10160&postdays=0&postor ... y&start=15

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 18 sty 2008, 15:16

Szantis moje gratulacje
To co zrobiłeś to rewelacja o czymś takim właśnie myślę , i jest to w 100 procentach legalne
Pozwól że Cię zacytuję
Szantis pisze :
"Po pomiarze napięcia okazało się ,że przy napięciu na aku podczas pracy jest 14,3 V zaś na światłach 12,1 ... No cóż lutownica , trochę kabli , 2 przekaźniki i .....
Powiem ,ze sam się zdziwiłem efektem - na prostej jakieś 20 m dalej , a przed samochodem to jakby przeciwmgielne włączone. Zastosowałem przekaźniki od FORD'a (40A) i przewody LY 4 mm^2"

Jeszcze raz powtórzę link bo jest super
http://skoda.autokacik.pl/pages/zrobsam ... wiatel.htm
I jeszcze jedno moje spostrzeżenie , po Twojej przeróbce światła na pewno mają barwę bardziej "białą" wyższą temperaturę barwową-może to nie xenon ale już coś

czapa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 22 cze 2007, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: czapa » 18 sty 2008, 17:50

ziemor, mozna legalnie jezdzic na nieorginalnych xenonach czy bi-xenonach tylko mosisz miec zaswiadczenie od diagnosty ze wszystko jest dobrze zrobione legalne xenony

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 18 sty 2008, 19:08

No nie bardzo mi to pasuje
Jak wymienisz cały reflektor i dasz taki który jest skonstruowany pod palnik ksenonowy to wtedy jest OK
Ale jak wsadzisz palnik bixenon'owy do reflektora przystosowanego pod żarówkę H4 to który diagnosta da Ci na coś takiego zaświadczenie ?
Coś mi to niezbyt pasi
Ja czytałem na forum wypowiedź gościa który pisał że policmajstry podczas kontroli kazali mu wyciągać żarówki z reflektorów bo chcieli sprawdzić czy mają homologację
Może gostek robił se jaja na forum, nie wiem
A inny gostek pisał że drogówka jak ma auto ze sprzętem to może sprawdzić Ci natężenie światła jakie daje reflektor - więc jak tam dasz bxenon który daje 3000 lm zamiast 1000 lm tak jak żarówka H4 no to nie wiem czy Ci dowodu nie zabiorą
Nie wiem co o tym myśleć
Jeszcze coś takiego znalazłem :
Lampy które są montowane standardowo w aucie w których siedzi żarówka H4 powinny mieć stosowane takowe żarówki i na taką kombinację (lampa plus żarówka H4) wydawana jest homologacja. Użycie żarówki wyładowczej (xenonowej) sprawia że lampa jako całość traci homologację. I do tego każdy diagnosta może się doczepić i policmajster jak ma zły dzień to chyba też ;-)

[ Dodano: 2008-01-18, 19:33 ]
Jeszcze to : Obrazek

Awatar użytkownika
zgredek27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 747
Rejestracja: 10 gru 2006, 17:32
Lokalizacja: Południe

Post autor: zgredek27 » 18 sty 2008, 19:44

ziemor pisze:No nie bardzo mi to pasuje
Jak wymienisz cały reflektor który jest skonstruowany pod palnik ksenonowy to wtedy jest OK
Ale jak wsadzisz palnik bixenon'owy do reflektora przystosowanego pod żarówkę H4 to który diagnosta da Ci na coś takiego zaświadczenie ?
Coś mi to niezbyt pasi
Ja czytałem na forum wypowiedź gościa który pisał że policmajstry podczas kontroli kazali mu wyciągać żarówki z reflektorów bo chcieli sprawdzić czy mają homologację
Może gostek robił se jaja na forum, nie wiem
A inny gostek pisał że drogówka jak ma auto ze sprzętem to może sprawdzić Ci natężenie światła jakie daje reflektor - więc jak tam dasz bxenon który daje 3000 lm zamiast 1000 lm tak jak żarówka H4 no to nie wiem czy Ci dowodu nie zabiorą
Nie wiem co o tym myśleć
Jeszcze coś takiego znalazłem :
Lampy które są montowane standardowo w aucie w których siedzi żarówka H4 powinny mieć stosowane takowe żarówki i na taką kombinację (lampa plus żarówka H4) wydawana jest homologacja. Użycie żarówki wyładowczej (xenonowej) sprawia że lampa jako całość traci homologację. I do tego każdy diagnosta może się doczepić i policmajster jak ma zły dzień to chyba też ;-)
Jak dla mnie..wrzucac ksenon ale tylko w soczewke bo to wtedy ma sens i nie oslepia.. chociaz co do oslepiania to i zwykle zarowki h4 potrafia niezle oczy wypalic jak sa zle ustawione..a wiele takich aut u nas oj wiele :-?

Zalozylem ksenon w soczewki..nikt nie narzekal ze oslepiam, swiatlo nie do porownania, lepiej widac linie, znaki jest BEZPIECZNIEJ i o to chodzi.

Z tego co sie orientuje to gdy usuniesz "usterke" na miejscu nie moga CI dac mandatu..wiec jesli jest to KIT wystarczy wozic 2xzwykle zarowki ze soba. :mrgreen:


A co do samopoziomowania..to niech mi ktos pokaze dobrze dzialajace w PL..na tych dziurach <ok> Spryski to nie taki problem zalozyc ;-)

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 19 sty 2008, 09:43

ziemor pisze:Szantis moje gratulacje
To co zrobiłeś to rewelacja o czymś takim właśnie myślę , i jest to w 100 procentach legalne
Pozwól że Cię zacytuję
Szantis pisze :
"Po pomiarze napięcia okazało się ,że przy napięciu na aku podczas pracy jest 14,3 V zaś na światłach 12,1 ... No cóż lutownica , trochę kabli , 2 przekaźniki i .....
Powiem ,ze sam się zdziwiłem efektem - na prostej jakieś 20 m dalej , a przed samochodem to jakby przeciwmgielne włączone. Zastosowałem przekaźniki od FORD'a (40A) i przewody LY 4 mm^2"

Jeszcze raz powtórzę link bo jest super
http://skoda.autokacik.pl...ing_swiatel.htm
I jeszcze jedno moje spostrzeżenie , po Twojej przeróbce światła na pewno mają barwę bardziej "białą" wyższą temperaturę barwową-może to nie xenon ale już coś
Kolego robiłem dokładnie tak samo masz to opisane tutaj krok po kroku viewtopic.php?t=10711

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 20 sty 2008, 22:25

szantis pisze:
ziemor pisze:A ja się zastanawiam czemu producenci Bi-xenon pod H4 nie zaczną wreszcie produkować tychże palników z homologacją ? ???????
Miały by wtedy 1000 lm + - 15 % a nie 3000 tak jak teraz
Niestety widziałem kolegę z Bi-xenon pod H4 i od razu jak podjeżdżał do mnie to zauważyłem że zbym mocno to świeci , no niestety z przykrością stwierdzam że troszkę mnie to raziło w porównaniu do standardowej H4

[ Dodano: 2008-01-17, 20:29 ]
Koledzy jeszcze jedno
Trzeba strasznie uważać bo jak ktoś mając bixenony w reflektorach gdzie mają być żarówki h4 będzie nie daj los miał wypadek (nie z jego winy) a drugi poszkodowany powie że został oślepiony i rzeczoznawcy znajdą te bixenony to lepiej nie mówić co dalej.
Może w krańcowej sytuacji dojść do tego że posiadacz bixenonów nie dostanie żadnego odszkodowania

Też się długo zastanawiałem nad kupnem bixenona ale zrezygnowałem z tego właśnie powodu (nie ma to jak spokój)
Ale mam pomysł jak uzyskać więcej światła legalnie w naszych autach
Czytałem gdzieś by poprowadzić instalację grubszymi przewodami 4.0 mm2 prosto od zaciskuw akumulatora przez dodatkowe przekaźniki do żarówek a istniejącą instalację wykorzystać tylko do zasilania cewek tych przekaźników , wtedy mamy gwarancję że nie będzie żadnych spatków napięcia
Zaraz zrobię pomiary napięcia na żarówkach i akumulatorze
Dowiemy się czy to ma sens
Wyniki oczywiście rzucę tu na forum

Kolegów też zachęcam do pomiarów
Pozdrawiam wszystkich
Niech światłość będzie z nami
Zerknij na mój post - troszkę oświeci :mrgreen: viewtopic.php?t=10160&postdays=0&postor ... y&start=15
Świetnie , że jest efekt <ok>

lider600

Post autor: lider600 » 07 mar 2012, 14:42

jak dla mnie xenon czy to bixenon to tylko pod soczewkę w normalnych lampach strasznie światło rozprasza i bije na wszystkie strony :roll:
ale to tylko moje zdanie i tego się będę trzymać, każdy ma swoje pomysły i w swoim się bawi :-P

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 07 mar 2012, 19:35

lider600 pisze:jak dla mnie xenon czy to bixenon to tylko pod soczewkę w normalnych lampach strasznie światło rozprasza i bije na wszystkie strony :roll:
ale to tylko moje zdanie i tego się będę trzymać, każdy ma swoje pomysły i w swoim się bawi :-P
Też się pod tym podpisuję !!!

Rozprasza i razi wszytko wokoło !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl