Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 JN] Brak mocy na LPG

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
shelby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 26 mar 2007, 10:05
Lokalizacja: Zduńska Wola

[80 B3 1.8 JN] Brak mocy na LPG

Post autor: shelby » 22 sty 2008, 13:32

Witam.
Moje auto dotknął brak mocy na LPG. Opiszę dokładniej problem. Instalacja gazowa I generacji była ustawiana przy pomocy analizatora spalin. Całkiem przyzwoicie wkręca się na obroty ale tylko do 3tyś. Powyżej tej granicy następuje kompletny brak przyspieszenia. Silnik zachowuje się tak jakby nie dostawał paliwa (gazu). Na I biegu jest jeszcze jako tako ale im wyższy bieg tym gorzej. Na benzynie ten problem nie występuje. Teraz co było wymienione w celu zlikwidowania przypadłości: reduktor BRC, filtry (gazu i powietrza), świece, przewody WN, zawór gazowy. Sprawdzana była drożność układu zasilania gazu, tzn przewody między zbiornikiem a zaworem przy reduktorze. Objechałem już większość "gazowników" - efekt chudszy portfel nic poza tym. Ostatnio wywaliłem nawet katalizator ale i to nic nie zmieniło (troszkę lepiej się wkręca na benzynie ale na gazie jest jak było).

mazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 16 gru 2007, 01:32
Lokalizacja: Kazimierza W.

Post autor: mazi » 22 sty 2008, 20:05

witam z jakiego powodu zmieniales reduktor, moge sie mylic moze moc reduktora jest za mala posiadam taki sam silnik moc reduktora100kw zbiera sie lepiej jak na pb

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 22 sty 2008, 20:11

Trochę to dziwne że gazownicy nie potrafią znaleźć przyczyny braku mocy. Sprawdź dokładnie układ dolotowy czy nie łapie gdzieś lewego powietrz, zapłon gdyż na gazie ma bardzo duże znaczenie i sprawdź sam mikser może coś do niego wpadło.

shelby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 26 mar 2007, 10:05
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: shelby » 22 sty 2008, 20:31

Witam ponownie.
Poprzedni parownik właściwie się rozleciał. Auto na nim jeździło koszmarnie. Obecny parownik jest na silnik do 130KM, mój ma 90. Guma doprowadzająca powietrze jest lekko sparciała ale bardzo szczelnie owinąłem ją taśmą samowulkanizującą i szukam nowej gumy. Zapłon wyregulowany u elektryka. Mikser mam wklejony w króciec przepustnicy i dostęp do niego jest dość utrudniony, ale z pobieżnych oględzin wygląda ok. Właściwie jedyny pomysł, który mi przychodzi do głowy to wada fabryczna nowego parownika, ale nie mogę się dogadać z żadnym gaziarzem, żeby mi na próbę wrzucił jakiś inny.

mazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 16 gru 2007, 01:32
Lokalizacja: Kazimierza W.

Post autor: mazi » 22 sty 2008, 21:37

sprawdz przewod od butli do parownika czy nie ma zalaman (kamien, itp) ewetualnie go przedmuchaj kompresorem sprawdz zawor na butli powinien byc calkim odkrecony

shelby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 26 mar 2007, 10:05
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: shelby » 22 sty 2008, 23:04

@mazi
Drożność układu dolotowego była sprawdzana, pisałem o tym w moim pierwszym poscie.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 23 sty 2008, 09:40

Moim zdaniem to należałoby tą instalację jeszcze raz porządnie wyregulować. Z moich obserwacji wynika, że większość gazowników reguluje instalację uwzględniając tylko zawartość CO2, a w spalinach są jeszcze inne składniki pozwalające dość dokładnie określić niedomagania mieszanki. Poza tym rzeczywiście bardzo dokładnie przyjrzałbym się dolotowi powietrza. W żadnym wypadku silnik nie może zasysać lewego powietrza. Ale może też być odwrotnie, tzn. wraz ze wzrostem obrotów podciśnienie rośnie tak znacznie, że silnik jest zalewany gazem. Niestety bez bliższego przyjrzenia się to można sobie tylko pogdybać :-( . Jeśli masz lambdę to podepnij multimetr i zobacz jakie napięcie panuje na sondzie w czasie tego słabnięcia. Tylko sonda musi być 100% sprawna. Inaczej pomiar nie będzie miarodajny. Napięcie na sondzie powinno wynosić ok. 0,4-0,6V Jeśli jest dużo wyższe to za bogato, jak niższe - to ubogo.
Proponuję podjechać na stację diagnostyczną i zrobić pełną analizę spalin na biegu jałowym i podwyższonych obrotach (zarówno dla gazu i benzyny) i podać tu wyniki, będzie łatwiej coś wywnioskować.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga