elektrozawór jest umieszczony po lewej stronie obudowy filtra powietrza jest on podlączany kostką na 2 piny jeden wężyk prowadzi do filtra węglowego (pod błotnikiem)
zauwazylem ze mam przy nim cos kombinowane (klej!????) - szukam juz wszystkiego zeby tylko pozbyc sie problemu ciezkiego odpalania na PB rano! pozdrawiam aha zaworek jest koloru biało-niebieskiego
[B4 ABT+LPG] Problem z odpaleniem na PB rano - rozwiązany!
[B4 ABT+LPG] Problem z odpaleniem na PB rano - rozwiązany!
Ostatnio zmieniony 25 sty 2008, 09:07 przez dzanks, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
Ten zaworek to zawór odpowietrzajacy zbiornik paliwa w przewodzie prowadzącym do pojemnika z węglem aktywnym.
To nie powód utrudnionego rozruchu zimnego silnika.
Wymień czujnik temperatury silnika(niebieski) i ewentualnie sprawdz ciśnienie pompy paliwa (od0,8 do 1,2 bar) a w jakim stanie są świece zapłonowe,jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu?
Jasiu
Ten zaworek to zawór odpowietrzajacy zbiornik paliwa w przewodzie prowadzącym do pojemnika z węglem aktywnym.
To nie powód utrudnionego rozruchu zimnego silnika.
Wymień czujnik temperatury silnika(niebieski) i ewentualnie sprawdz ciśnienie pompy paliwa (od0,8 do 1,2 bar) a w jakim stanie są świece zapłonowe,jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu?
Jasiu
tu błąd, zaworek ma bardzo dużo do powiedzenia ( niby taki niepozorny a ECU może zapamiętać jego błędy!)przy odpalaniu silnika, jeśli jest z nim coś nie haloo, przepuszcza, nie trzyma to przez niego może dostawać sie fałszywe powietrze do wtrysku. Coś mnie tknęło żeby to sprawdzić u siebie( też mam problem z uruchamianiem) i z tego co mi sie pokazało to po zdjęciu wężyka z wtrysku na którym jest ten zawór i zatkaniu go zwykłym palcem auto odpaliło na dotyk!! Niestety tylko ze 2 razy, później to złożyłem i dałem sie na spokój. Zaczynam walkę z odpalaniem w przyszłym tygodniu, to będzie już z 5 podejście. Praktycznie zostało mi tylko sprawdzenie obwodu doprowadzania paliwa.Jasiu pisze:Witam
Ten zaworek to zawór odpowietrzajacy zbiornik paliwa w przewodzie prowadzącym do pojemnika z węglem aktywnym.
To nie powód utrudnionego rozruchu zimnego silnika.
PS. Ludzie, nie piszcie za każdym razem, że trzeba wymienić czy sprawdzić czujnik temperatury jak auto nie odpala. Uważam, że jeżeli ktoś czyta trochę tych postów to tą rzecz sprawdzi od ręki. Przydadzą sie bardziej wnikliwe pomysły.
hej! wyobraźcie sobie ze zrobilem tak jak jeden z kolegów radził. Zdjąłem pokrywe filtra powietrza i filtr zawolalem siore zeby krecila rozrusznikiem a ja patrzylem na przepustnice czy pojawi sie na niej paliwo............... i co mgiełka pzaliwa pojawila sie od razu Audi odpaliła na dotyk bez pokrywy filtra powietrza z rana!
takze zachodzi podejrzenie ze problem moze byc w przytkanym filtrze powietrza - swoją drogą filtr nie wygląda za ciekawie jest lekko zaoliwiony i ma pelno syfu mieszkam na wsi i często jezdze po drogach nieutwardzonych gdzie sie bardzo kurzy
musze tez nawiazac kontakt z moim znajomym mechanikiem czy przy ostatniej zmianie oleju nie zapomnial o filtrze powietrza bo cos mi sie mocno wydaje ze jednak tak bylo
no nic juz zmontowalem nowy i czekam az auto postoi 3-4 godziny ( po takim postoju juz byl problem z odpalaniem na benzynie) - nie powiedziane ze to wina filtra powietrza ale cos w tym musi byc skoro bez pokrywy zapalila od razu
co myslicie o mojej teorii???
takze zachodzi podejrzenie ze problem moze byc w przytkanym filtrze powietrza - swoją drogą filtr nie wygląda za ciekawie jest lekko zaoliwiony i ma pelno syfu mieszkam na wsi i często jezdze po drogach nieutwardzonych gdzie sie bardzo kurzy
musze tez nawiazac kontakt z moim znajomym mechanikiem czy przy ostatniej zmianie oleju nie zapomnial o filtrze powietrza bo cos mi sie mocno wydaje ze jednak tak bylo
no nic juz zmontowalem nowy i czekam az auto postoi 3-4 godziny ( po takim postoju juz byl problem z odpalaniem na benzynie) - nie powiedziane ze to wina filtra powietrza ale cos w tym musi byc skoro bez pokrywy zapalila od razu
co myslicie o mojej teorii???
Jednak się nie myliłem! ( mam nadzieje że efekt się utrzyma na długo) wymiana filtra powietrza zalatwila sprawe - auto znowu odpala na dotyk rano:-)
przez zasyfiony filtr nie bylo dobrego dostępu tlenu do wtrysku!
z filtrem jest tak jak myslalem nie zostal wymieniony przy zmianie oleju wnisek z tego taki ze nalezy "mechaników" dokladnie rozliczac ze starych czesci ktore mieli wymienic albo tam gdzie nie ma duzo roboty zaglądać czy jest nowa czasc lub starac sie robic podstawowe czynnosci przy aucie samemu!
przez zasyfiony filtr nie bylo dobrego dostępu tlenu do wtrysku!
z filtrem jest tak jak myslalem nie zostal wymieniony przy zmianie oleju wnisek z tego taki ze nalezy "mechaników" dokladnie rozliczac ze starych czesci ktore mieli wymienic albo tam gdzie nie ma duzo roboty zaglądać czy jest nowa czasc lub starac sie robic podstawowe czynnosci przy aucie samemu!
Sprawdź, czy elektrozaworek zbiornika z węglem aktywnym jest zamknięty przy rozruchu auta. Ten zaworek powinien otwierać się dopiero przy częściowym uchyleniu przepustnicy.madazaw pisze:właśnie właśnie, u mnie taki sam numer. Po zdjęciu filtra powietrza i zatkaniy wężyka od elektrozaworu z węglem odpaiła na dotyk...tylko, gdzie tu szukać przyczyny. Myślę że najlepiej byłoby sprawdzić ten filtr węglowy w lewym nadkolu.