Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT+LPG] Problem z odpaleniem na PB rano - rozwiązany!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
dzanks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 lut 2007, 20:16
Lokalizacja: Kowalewo Wlkp.

[B4 ABT+LPG] Problem z odpaleniem na PB rano - rozwiązany!

Post autor: dzanks » 23 sty 2008, 21:58

elektrozawór jest umieszczony po lewej stronie obudowy filtra powietrza jest on podlączany kostką na 2 piny jeden wężyk prowadzi do filtra węglowego (pod błotnikiem)

zauwazylem ze mam przy nim cos kombinowane (klej!????) - szukam juz wszystkiego zeby tylko pozbyc sie problemu ciezkiego odpalania na PB rano! pozdrawiam aha zaworek jest koloru biało-niebieskiego
Ostatnio zmieniony 25 sty 2008, 09:07 przez dzanks, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 23 sty 2008, 22:28

Witam
Ten zaworek to zawór odpowietrzajacy zbiornik paliwa w przewodzie prowadzącym do pojemnika z węglem aktywnym.
To nie powód utrudnionego rozruchu zimnego silnika.
Wymień czujnik temperatury silnika(niebieski) i ewentualnie sprawdz ciśnienie pompy paliwa (od0,8 do 1,2 bar) a w jakim stanie są świece zapłonowe,jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu?
Jasiu

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 23 sty 2008, 23:41

Jasiu pisze:Witam
Ten zaworek to zawór odpowietrzajacy zbiornik paliwa w przewodzie prowadzącym do pojemnika z węglem aktywnym.
To nie powód utrudnionego rozruchu zimnego silnika.
tu błąd, zaworek ma bardzo dużo do powiedzenia ( niby taki niepozorny a ECU może zapamiętać jego błędy!)przy odpalaniu silnika, jeśli jest z nim coś nie haloo, przepuszcza, nie trzyma to przez niego może dostawać sie fałszywe powietrze do wtrysku. Coś mnie tknęło żeby to sprawdzić u siebie( też mam problem z uruchamianiem) i z tego co mi sie pokazało to po zdjęciu wężyka z wtrysku na którym jest ten zawór i zatkaniu go zwykłym palcem auto odpaliło na dotyk!! Niestety tylko ze 2 razy, później to złożyłem i dałem sie na spokój. Zaczynam walkę z odpalaniem w przyszłym tygodniu, to będzie już z 5 podejście. Praktycznie zostało mi tylko sprawdzenie obwodu doprowadzania paliwa.

PS. Ludzie, nie piszcie za każdym razem, że trzeba wymienić czy sprawdzić czujnik temperatury jak auto nie odpala. Uważam, że jeżeli ktoś czyta trochę tych postów to tą rzecz sprawdzi od ręki. Przydadzą sie bardziej wnikliwe pomysły.

Awatar użytkownika
dzanks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 lut 2007, 20:16
Lokalizacja: Kowalewo Wlkp.

Post autor: dzanks » 24 sty 2008, 08:25

dokładnie! przecież czujnik temperatury niebieski idzie na pierwszy ogień!
zobaczymy co bedzie sie dzialo po zdjeciu filtra pow. i zakręceniu rozrusznikiem jak nie dochodzi paliwo to gdzie uderzyć wtedy??????

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 24 sty 2008, 11:08

Ja bym wymienił jeszcze raz filtr paliwa, ale przed założeniem nowego spróbowałbym spuścić paliwo ze zbiornika i go przeczyścić.

Awatar użytkownika
dzanks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 lut 2007, 20:16
Lokalizacja: Kowalewo Wlkp.

Post autor: dzanks » 24 sty 2008, 11:28

hej! wyobraźcie sobie ze zrobilem tak jak jeden z kolegów radził. Zdjąłem pokrywe filtra powietrza i filtr zawolalem siore zeby krecila rozrusznikiem a ja patrzylem na przepustnice czy pojawi sie na niej paliwo............... i co mgiełka pzaliwa pojawila sie od razu Audi odpaliła na dotyk bez pokrywy filtra powietrza z rana!
takze zachodzi podejrzenie ze problem moze byc w przytkanym filtrze powietrza - swoją drogą filtr nie wygląda za ciekawie jest lekko zaoliwiony i ma pelno syfu mieszkam na wsi i często jezdze po drogach nieutwardzonych gdzie sie bardzo kurzy

musze tez nawiazac kontakt z moim znajomym mechanikiem czy przy ostatniej zmianie oleju nie zapomnial o filtrze powietrza bo cos mi sie mocno wydaje ze jednak tak bylo

no nic juz zmontowalem nowy i czekam az auto postoi 3-4 godziny ( po takim postoju juz byl problem z odpalaniem na benzynie) - nie powiedziane ze to wina filtra powietrza ale cos w tym musi byc skoro bez pokrywy zapalila od razu

co myslicie o mojej teorii???

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 24 sty 2008, 18:42

właśnie właśnie, u mnie taki sam numer. Po zdjęciu filtra powietrza i zatkaniy wężyka od elektrozaworu z węglem odpaiła na dotyk...tylko, gdzie tu szukać przyczyny. Myślę że najlepiej byłoby sprawdzić ten filtr węglowy w lewym nadkolu.

Awatar użytkownika
dzanks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 lut 2007, 20:16
Lokalizacja: Kowalewo Wlkp.

Post autor: dzanks » 25 sty 2008, 09:06

Jednak się nie myliłem! ( mam nadzieje że efekt się utrzyma na długo) wymiana filtra powietrza zalatwila sprawe - auto znowu odpala na dotyk rano:-)

przez zasyfiony filtr nie bylo dobrego dostępu tlenu do wtrysku!

z filtrem jest tak jak myslalem nie zostal wymieniony przy zmianie oleju wnisek z tego taki ze nalezy "mechaników" dokladnie rozliczac ze starych czesci ktore mieli wymienic albo tam gdzie nie ma duzo roboty zaglądać czy jest nowa czasc lub starac sie robic podstawowe czynnosci przy aucie samemu!

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 25 sty 2008, 14:31

madazaw pisze:właśnie właśnie, u mnie taki sam numer. Po zdjęciu filtra powietrza i zatkaniy wężyka od elektrozaworu z węglem odpaiła na dotyk...tylko, gdzie tu szukać przyczyny. Myślę że najlepiej byłoby sprawdzić ten filtr węglowy w lewym nadkolu.
Sprawdź, czy elektrozaworek zbiornika z węglem aktywnym jest zamknięty przy rozruchu auta. Ten zaworek powinien otwierać się dopiero przy częściowym uchyleniu przepustnicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl