[80 B3 1.8 JN] Zamiana swiec 3-elektrodowych na 1-elektrodow
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 01 sty 2008, 22:31
[80 B3 1.8 JN] Zamiana swiec 3-elektrodowych na 1-elektrodow
W moim aucie sa swiece 1-elektrodowe a z tego co sie orientuje zalecane sa 3-elektrodowe.Mam w zwiazku z tym nastepujace pytanie: Czy zamiana ta wplywa na pogorszenie eksploatacji mojego auta? np. trudniejszy rozruch, slabsza moc auta, itp.
Z gory serdeczne dzieki za pomoc!!
P.S. (Przepraszam za brak polskich liter)
Z gory serdeczne dzieki za pomoc!!
P.S. (Przepraszam za brak polskich liter)
Ostatnio zmieniony 25 sty 2008, 20:12 przez Rafal_K_76, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 01 sty 2008, 22:31
Masz racje w 100%, swiece na pewno zmienie jak tyko finanse mi pozwola, (auto kupilem wlasnie z takimi swiecami jednozarowymi) a pare rzeczy trzeba bylo zmienic i troche funduszy juz wylozylem.ghost2255 pisze:jednoelektrodowe są zalecane do LPG. Jeśli nie masz gazu, to załóż takie, jak poleca producent, czyli 3-elektrodowe.
Mimo wszystko prosze o info czy takowa zamiana wplywa na pogorszenie jakichs wlasciwosci auta. ( aha, nie mam zamontowanej inst LPG )
Pozdrawiam
To Ty masz diesla że świece żarowe zakładasz???Rafal_K_76 pisze:Masz racje w 100%, swiece na pewno zmienie jak tyko finanse mi pozwola, (auto kupilem wlasnie z takimi swiecami jednozarowymi) a pare rzeczy trzeba bylo zmienic i troche funduszy juz wylozylem.ghost2255 pisze:jednoelektrodowe są zalecane do LPG. Jeśli nie masz gazu, to załóż takie, jak poleca producent, czyli 3-elektrodowe.
Mimo wszystko prosze o info czy takowa zamiana wplywa na pogorszenie jakichs wlasciwosci auta. ( aha, nie mam zamontowanej inst LPG )
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 01 sty 2008, 22:31
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Rafal_K_76, Jeśli świece są zgodne z zaleceniami producenta silnika to nie powinno to mieć wpływu na eksploatację.
to mit. W każdym razie nie do końca właściwe określenie. Wynika to z potrzeby wykrzesania większej energii iskry przy pracy na gazie. Jednakże w Audi sprawność układu WN jest na tyle wysoka, że nie ma potrzeby stosowania świec jednoelektrodowych przy LPG. A określenie "świece do gazu" to też lekka przesada i chwyt marketingowy (w każdym razie w Audi). Te świece mają co najwyżej nieco inną ciepłotę ze względu na wyższą temperaturę spalania gazu i nic poza tym.jednoelektrodowe są zalecane do LPG.
To nie mit, tylko w jednoelektrodowych można zmniejszyć przerwę, a w wieloelektrodowych nie ma takiej możliwości.
Zmniejszenie iskry jest pożądane przy zasilaniu LPG.
Jeśli chcesz, to znajdę ci dokładne wytłumaczenie tego zjawiska, teraz nie chce mi się pisać elaboratu na ten temat.
Zapytaj każdego kumatego w gazie, który ma doświadczenie nie tylko w zakładaniu, ale też w naprawie i serwisowaniu instalacji, to ci potwierdzi moje słowa.
Nie wykluczam oczywiście poprawnej pracy silnika na 3-elektrodowych, jednak nie jest to regułą.
Zmniejszenie iskry jest pożądane przy zasilaniu LPG.
Jeśli chcesz, to znajdę ci dokładne wytłumaczenie tego zjawiska, teraz nie chce mi się pisać elaboratu na ten temat.
Zapytaj każdego kumatego w gazie, który ma doświadczenie nie tylko w zakładaniu, ale też w naprawie i serwisowaniu instalacji, to ci potwierdzi moje słowa.
Nie wykluczam oczywiście poprawnej pracy silnika na 3-elektrodowych, jednak nie jest to regułą.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
ghost2255, hehe eleboratu pisać nie musisz bo doskonale wiem o co chodzi. Natomiast przy odpowiednio wydajnym i sprawnym układzie WN nie ma potrzeby (w każdym razie w Audi) zmniejszania przerwy. Jedyna różnica (o której wspomniałem) to ciepłota świecy. Do LPG czasem potrzebne są świece o lepszym odprowadzaniu ciepła. Natomiast konieczność zmniejszenia przerwy między elektrodami może świadczyć o nienajlepszym stanie układu WN (moduł, cewka, przewody). Od 3 lat jeżdżę na 3 elektrodowych i nigdy nie miałem żadnych problemów. Natomiast spotkałem się z przypadkiem (ale nie w Audi), że zastosowanie świec "do LPG" spowodowało pogorszenie pracy silnika, pomimo, iż wg producenta świecy (a nie autka) były one przeznaczone do tego konkretnego silnika. Opowieści gaziarzy w większości możesz włożyć między bajki. To chwyt w stylu: "panie mam super świece do gazu, kup pan i będziesz pan bez problemów jeździł", a tak naprawdę nowe świece przy zużytym układzie WN jeszcze dają radę, a po kilku tys. km też nie wyrabiają.
A co do zjawiska to tylko wspomnę, że chodzi tu o zjonizowane środowisko zapłonu mieszanki gazowo powietrznej i stąd potrzeba większej energii iskry do zapłonu.
A co do zjawiska to tylko wspomnę, że chodzi tu o zjonizowane środowisko zapłonu mieszanki gazowo powietrznej i stąd potrzeba większej energii iskry do zapłonu.
Teoria to jedno, praktyka drugie. Mówimy tutaj o starych, co najmniej kilkunastoletnich autach po różnych przeżyciach i doświadczeniach.
Świece jednoelektrodowe na pewno nie spowodują pogorszenia pracy silnika, a często mogą ją znacznie poprawic.
Moim zdaniem - montować. Ja zawsze do azu montuje jednoelektrodowe, najczęściej NGK V-line, zmniejszam przerwę do 0.7mm i nie miewam ŻADNYCH problemów ze strony świec.
Oczywiście równocześnie wymieniam kopułkę i palec. Kable tylko, jeśli mają jakiekolwiek przebiie. Nie jestem zwolennikiem wymiany kabli WN "na zapas" jeśli działają i nie mają ŻADNYCH przebić, to zostają(o odpowiednim oporze nawet nie wspominam, bo to oczywistość). Zresztą przeważnie to są firmowe wyroby: np.BERU.
Świece jednoelektrodowe na pewno nie spowodują pogorszenia pracy silnika, a często mogą ją znacznie poprawic.
Moim zdaniem - montować. Ja zawsze do azu montuje jednoelektrodowe, najczęściej NGK V-line, zmniejszam przerwę do 0.7mm i nie miewam ŻADNYCH problemów ze strony świec.
Oczywiście równocześnie wymieniam kopułkę i palec. Kable tylko, jeśli mają jakiekolwiek przebiie. Nie jestem zwolennikiem wymiany kabli WN "na zapas" jeśli działają i nie mają ŻADNYCH przebić, to zostają(o odpowiednim oporze nawet nie wspominam, bo to oczywistość). Zresztą przeważnie to są firmowe wyroby: np.BERU.
Witam. Chciałem się wciąć w temat, ja jak kupiłem swoje auto miałem świece NKG (chyba dobrze nazwałem) trzy elektrodowe, zmieniłem na jedno elektrodowe BOSCHA i szczerze powiem że nie widzę żadnej różnicy, pali dobrze jak wcześniej, obroty takie same, a z przyśpieszeniem jak było tak i jest, tak więc zero różnicy, a tańszy koszt.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Hehe tańszy? Jednoelektrodowe wymieniasz co 10000 km, a 3 elektrodowe co 30000. czyli jednoelektrodowe 11 zł x 4 x 3 = 132 zł. A trzyelektrodowe 17 x 4 zł = 68 zł I gdzie tu taniej? :mrgreen:audiktom pisze:tak więc zero różnicy, a tańszy koszt.
ghost2255, Ja nie napisałem, że jednoelektrodowe w Audi pogorszą pracę silnika, pisałem o innym aucie. Natomiast twierdziłem i twierdzę, że do danego silnika należy przede wszystkim stosować takie świece jakie zaleca producent silnika i nie kombinować z odstępem elektrod. Jeśli istnieje taka potrzeba to znaczy, że czas zająć się pozostałymi elementami układu WN i wszystko będzie cacy. I nie pisz proszę, że to wina lat itp. to od użytkownika zależy czy dba o auto, czy tylko je "łata".
-
- Forum Audi 80
- Posty: 280
- Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
- Lokalizacja: EP