[1.9TDI] temperatura silnika- co powinna wskazywac wskazowka
Acha czyli fioletowy mi nie jest potrzebny bo ani nie mam klimy ani nie pokazuje mi temperatury zewnętrznej, a co do tego niebieskiego to mam pytanie bo go mam caly czas odlączony opisalem w tym temacie bo mam cos z grzaniem swiec gdyz jak go podlacze to mi na zimnym silniku nie chce odpalic a jak odepne to czy cieply czy zimny silnik zawsze mi grzeje swiece
viewtopic.php?t=9722&start=15
a ten szary mam wymienić jak go znajde tylko i zobacze jaki jest.
i to jest ten ?
http://www.czescionline.pl/samochody.ph ... c39fdc3dcd
viewtopic.php?t=9722&start=15
a ten szary mam wymienić jak go znajde tylko i zobacze jaki jest.
i to jest ten ?
http://www.czescionline.pl/samochody.ph ... c39fdc3dcd
to zalecam jechac do sklepu i zakupić nowy niebieski czujnik ceny zaczynaja sie już od 20 kilku złotych w zaleznosci od firmy ja mam toprana juz z rok i wszystko w normi koszt był chyba 22 zł, własnie ten niebieski czujnik odpowiada za grzanie swiec, lepiej wydac 20zł na nowy czujnik nisz zmieniac za kilka miesiecy swiece żarowe które od ciagłego grzania wkoncu sie wypala,maryjann pisze:, a co do tego niebieskiego to mam pytanie bo go mam caly czas odlączony opisalem w tym temacie bo mam cos z grzaniem swiec gdyz jak go podlacze to mi na zimnym silniku nie chce odpalic a jak odepne to czy cieply czy zimny silnik zawsze mi grzeje swiece
ewidentnie widać ze czujnik leży bo gdy odłaczysz czujnik ecu mysli ze jest temp. na duzym minusie i wtedy grzeja swiece.
przeczytałem już chyba wszystkie posty na temat temperatury układu chłodzenia ale nie zauważyłem by ktoś z was miał podobny problem... otóż u mnie silnik się nagrzewa maksymalnie do trzeciej kreski patrząc od początku licznika temperatury więc jeśli jedna kreska to 10 st to u mnie nigdy nie przekracza 70 st. co może być problemem i na jakie części wymieniać. Zależy mi tylko na bardzo dobrych częściach jakie polecacie i co to może być. Poza tym czy to źle dla silnika, że jeżdżę cały rok z tak niedogrzanym silnikiem. Z tego co wiem to diesle nie lubią więcej niż 90 st bardziej niż inne samochody np. benzynowe i dlatego bagatelizowałem ten problem ale teraz zimą...., poza tym to muszę dodać, że tylko raz widziałem wskazówkę na 90 st gdy stałem w bardzo dużym korku latem w trójmieście.
Proszę o fachowe porady co robić i co warto kupić
Proszę o fachowe porady co robić i co warto kupić
MARTINO na początku sprawdź termostat. W Twoim przypadku wygląda na to że jest stale otwarty. Na zimnym silniku po odpaleniu sprawdzaj w jaki sposób nagrzewają się grube węże od chłodnicy. Jeśli dolny nagrzewa się równomiernie jak górny to termostat do wymiany. Dolny powinien zacząć robić się ciepły po jakimś czasie termostat otworzy duży obieg (nie musisz wtedy ruszać termostatu, a to najwięcej roboty). Jeśli tak jest to następnie sprawdź szary trzy pinowy czujnik (najlepiej przez podmianę). On był winny u mnie a miałem te same objawy. Na końcu zegar od temperatury. No i rzeczywiście słabo szukałeś...
Ostatnio zmieniony 25 sty 2008, 15:25 przez markush, łącznie zmieniany 1 raz.
Otwarcie przy 87C! Jak kupilem auto tez nie trzymal temperatury, zmiena termostatu i na budziku ciagle 90stopni :mrgreen:DYZIO pisze:Panowie tak czytam wasze wypowiedzi że temperatura musi byc 90 stopni a ja czytałem że oryginalny termostat w 1Z otwiera sie przy 78 stopniach i u mnie tak jest tzn prawie wskazuje 80 stopni. To jak to wkońcu jest mam dobrze czy źle :roll:
Mam pytanie jak sprawdzić zegar ?markush pisze:Na końcu zegar od temperatury.
[ Dodano: 2008-01-25, 16:01 ]
Czy to jest ten czujnik ?wenon pisze:to zalecam jechac do sklepu i zakupić nowy niebieski czujnik ceny zaczynaja sie już od 20 kilku złotych w zaleznosci od firmy ja mam toprana juz z rok i wszystko w normi koszt był chyba 22 zł, własnie ten niebieski czujnik odpowiada za grzanie swiec, lepiej wydac 20zł na nowy czujnik nisz zmieniac za kilka miesiecy swiece żarowe które od ciagłego grzania wkoncu sie wypala,maryjann pisze:, a co do tego niebieskiego to mam pytanie bo go mam caly czas odlączony opisalem w tym temacie bo mam cos z grzaniem swiec gdyz jak go podlacze to mi na zimnym silniku nie chce odpalic a jak odepne to czy cieply czy zimny silnik zawsze mi grzeje swiece
ewidentnie widać ze czujnik leży bo gdy odłaczysz czujnik ecu mysli ze jest temp. na duzym minusie i wtedy grzeja swiece.
http://allegro.pl/item300886929_czujnik ... at_vw.html
czy 2 strona czyli zapiecie czujnika do wymiany ?
A co do MARTINO to mam ten sam problem ze wskazówka jest po zagrzaniu silnika minimalnie powyżej tej 3 kreski i wymieniłem juz termostad na Wahler i nic dalej to samo teraz zobacze tak jak to inny kolega napisał czy grube węrze nagrzewaja sie i jak i potem czujnik
maryjann czujnik który pokazałeś to niebieski czujnik podający sygnał na ECU (komputer). Od wskazań zegara na desce jest szary okrągły z trzema pinami. U mnie jest on w tym samym króćcu co ten niebieski. Ja polecam firmy EPS. Znajomy ze sklepu motoryzacyjnego polecał no i na forum też je chwalili. Jak sprawdzić zegar? Najlepiej pożyczyć od kogoś na chwile całe drugie zegary. Ja tak zrobiłem. Nawet dwa razy. Ale czytałem na forum że można zewrzeć wtyczkę od szarego czujnika i wtedy wskazówka bardzo szybko pójdzie do góry (sprawdziłem zgadza się). Wystarczy włożyć w nią kawałek drutu (najlepiej dwie osoby, jedna zwiera druga obserwuje zegar bo trzeba to zrobić szybko bo coś chyba słyszałem że można zegar uszkodzić). Jak poczytasz moje posty to znajdziesz jeszcze inną metodę :mrgreen: sam ją wymyśliłem. Ale ja stawiałbym na czujnik. Jak go wymienisz (koszt 44zł) i nie pomoże to zegar. Oczywiście jeśli masz sprawny termostat.
http://www.allegro.pl/item297894768_czu ... coupe.html
Tak wygląda szary okrągły czujnik
http://www.allegro.pl/item297894768_czu ... coupe.html
Tak wygląda szary okrągły czujnik
Witam szukałem na forum odpowiedzi na moje pytanie. Niestety nie znalazłem, bądź nie zrozumiałem:-P
Moja temperatura wacha sie od 70 do 80 stopni. Sprawdzałem (ręcznie) temperaturę obu wężów chłodnicy tuż po rozgrzaniu silnika. Ten wyżej powoli się rozgrzewał a ten na dole pozostawał chłodny. Z tego co przeczytałem to nie raczej wina termostatu... To teraz nachodzi pytanie: to w takim razie czyja? Czujników? Którego? Jak to sprawdzić? (No i jak którego drania odłączyć, żeby nic nie popsuć:-)) Proszę o przesłanie zdjęcia to opisem. Albo ja lada chwila zrobię zdjęcie i zamieszczę w tym poście żeby było łatwiej się dogadać:-)
Moja temperatura wacha sie od 70 do 80 stopni. Sprawdzałem (ręcznie) temperaturę obu wężów chłodnicy tuż po rozgrzaniu silnika. Ten wyżej powoli się rozgrzewał a ten na dole pozostawał chłodny. Z tego co przeczytałem to nie raczej wina termostatu... To teraz nachodzi pytanie: to w takim razie czyja? Czujników? Którego? Jak to sprawdzić? (No i jak którego drania odłączyć, żeby nic nie popsuć:-)) Proszę o przesłanie zdjęcia to opisem. Albo ja lada chwila zrobię zdjęcie i zamieszczę w tym poście żeby było łatwiej się dogadać:-)
krystek56, nie odpuszczaj od razu termostatu, ja miałem podobnie - dolny wąż był niby zimny, ale jak sprawdziłem w obecności mojego kolegi który siedział w aucie i chciał mi zrobić dowcip jak byłem z głową w silniku :mrgreen: to przygazował i wtedy eureka :idea: okazało się że jak wzrosło ciśnienie w układzie to wtedy termostat zaczął puszczać i dolny wąż zrobił się letni :evil:
Później godzina roboty dla lajkonika i trochę mokra koszulka z płynu :lol: i termostat wymieniony - jak ręką odjął.
B4|Przemo, jak będziesz wymieniać sam i na kanale to uważaj na resztki płynu <ok>
Później godzina roboty dla lajkonika i trochę mokra koszulka z płynu :lol: i termostat wymieniony - jak ręką odjął.
B4|Przemo, jak będziesz wymieniać sam i na kanale to uważaj na resztki płynu <ok>