Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI] temperatura silnika- co powinna wskazywac wskazowka

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 24 sty 2008, 13:01

Acha czyli fioletowy mi nie jest potrzebny bo ani nie mam klimy ani nie pokazuje mi temperatury zewnętrznej, a co do tego niebieskiego to mam pytanie bo go mam caly czas odlączony opisalem w tym temacie bo mam cos z grzaniem swiec gdyz jak go podlacze to mi na zimnym silniku nie chce odpalic a jak odepne to czy cieply czy zimny silnik zawsze mi grzeje swiece

viewtopic.php?t=9722&start=15

a ten szary mam wymienić jak go znajde tylko i zobacze jaki jest.
i to jest ten ?
http://www.czescionline.pl/samochody.ph ... c39fdc3dcd

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 24 sty 2008, 14:32

maryjann pisze:, a co do tego niebieskiego to mam pytanie bo go mam caly czas odlączony opisalem w tym temacie bo mam cos z grzaniem swiec gdyz jak go podlacze to mi na zimnym silniku nie chce odpalic a jak odepne to czy cieply czy zimny silnik zawsze mi grzeje swiece
to zalecam jechac do sklepu i zakupić nowy niebieski czujnik ceny zaczynaja sie już od 20 kilku złotych w zaleznosci od firmy ja mam toprana juz z rok i wszystko w normi koszt był chyba 22 zł, własnie ten niebieski czujnik odpowiada za grzanie swiec, lepiej wydac 20zł na nowy czujnik nisz zmieniac za kilka miesiecy swiece żarowe które od ciagłego grzania wkoncu sie wypala,
ewidentnie widać ze czujnik leży bo gdy odłaczysz czujnik ecu mysli ze jest temp. na duzym minusie i wtedy grzeja swiece.

Awatar użytkownika
MARTINO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 11 lis 2007, 20:47
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: MARTINO » 24 sty 2008, 17:25

przeczytałem już chyba wszystkie posty na temat temperatury układu chłodzenia ale nie zauważyłem by ktoś z was miał podobny problem... otóż u mnie silnik się nagrzewa maksymalnie do trzeciej kreski patrząc od początku licznika temperatury więc jeśli jedna kreska to 10 st to u mnie nigdy nie przekracza 70 st. co może być problemem i na jakie części wymieniać. Zależy mi tylko na bardzo dobrych częściach jakie polecacie i co to może być. Poza tym czy to źle dla silnika, że jeżdżę cały rok z tak niedogrzanym silnikiem. Z tego co wiem to diesle nie lubią więcej niż 90 st bardziej niż inne samochody np. benzynowe i dlatego bagatelizowałem ten problem ale teraz zimą...., poza tym to muszę dodać, że tylko raz widziałem wskazówkę na 90 st gdy stałem w bardzo dużym korku latem w trójmieście.
Proszę o fachowe porady co robić i co warto kupić

Awatar użytkownika
jpecak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 16 cze 2007, 07:37
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: jpecak » 24 sty 2008, 17:38

Witam
Miałem podobny problem w 1z. Temperatuta była maks 70st. Chyna że go w garażu pogazowałem to więciej. Zmieniełm termostat na wahlera i jest ok. Po kililku minutach jest może milimetr do 90st. i tak jest cały czas. Z wymianą troche sie pomeczyłem ale zrobiłem sam. ;-)

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 24 sty 2008, 17:39

chłopie termostat !!!

chyba słabo szukałeś 8-)

markush
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 23 lis 2007, 18:41
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: markush » 25 sty 2008, 00:47

MARTINO na początku sprawdź termostat. W Twoim przypadku wygląda na to że jest stale otwarty. Na zimnym silniku po odpaleniu sprawdzaj w jaki sposób nagrzewają się grube węże od chłodnicy. Jeśli dolny nagrzewa się równomiernie jak górny to termostat do wymiany. Dolny powinien zacząć robić się ciepły po jakimś czasie termostat otworzy duży obieg (nie musisz wtedy ruszać termostatu, a to najwięcej roboty). Jeśli tak jest to następnie sprawdź szary trzy pinowy czujnik (najlepiej przez podmianę). On był winny u mnie a miałem te same objawy. Na końcu zegar od temperatury. No i rzeczywiście słabo szukałeś...
Ostatnio zmieniony 25 sty 2008, 15:25 przez markush, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 25 sty 2008, 01:07

Panowie tak czytam wasze wypowiedzi że temperatura musi byc 90 stopni a ja czytałem że oryginalny termostat w 1Z otwiera sie przy 78 stopniach i u mnie tak jest tzn prawie wskazuje 80 stopni. To jak to wkońcu jest mam dobrze czy źle :roll:

Awatar użytkownika
zgredek27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 747
Rejestracja: 10 gru 2006, 17:32
Lokalizacja: Południe

Post autor: zgredek27 » 25 sty 2008, 09:40

DYZIO pisze:Panowie tak czytam wasze wypowiedzi że temperatura musi byc 90 stopni a ja czytałem że oryginalny termostat w 1Z otwiera sie przy 78 stopniach i u mnie tak jest tzn prawie wskazuje 80 stopni. To jak to wkońcu jest mam dobrze czy źle :roll:
Otwarcie przy 87C! Jak kupilem auto tez nie trzymal temperatury, zmiena termostatu i na budziku ciagle 90stopni :mrgreen:

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 25 sty 2008, 13:37

DYZIO, zaczyna sie otwieraz przy 87 a pełne otwarcie jest gdy ma chyba ok 100 o ile dobrze pamiętam. ktoś pisał juz na forum

Awatar użytkownika
helmut23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 sty 2007, 13:42
Lokalizacja: Sławno

Post autor: helmut23 » 25 sty 2008, 14:00

Hmm, u mnie optymalna temperatura to 90-92 stopnie i to chyba normalne.

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 25 sty 2008, 15:53

markush pisze:Na końcu zegar od temperatury.
Mam pytanie jak sprawdzić zegar ?

[ Dodano: 2008-01-25, 16:01 ]
wenon pisze:
maryjann pisze:, a co do tego niebieskiego to mam pytanie bo go mam caly czas odlączony opisalem w tym temacie bo mam cos z grzaniem swiec gdyz jak go podlacze to mi na zimnym silniku nie chce odpalic a jak odepne to czy cieply czy zimny silnik zawsze mi grzeje swiece
to zalecam jechac do sklepu i zakupić nowy niebieski czujnik ceny zaczynaja sie już od 20 kilku złotych w zaleznosci od firmy ja mam toprana juz z rok i wszystko w normi koszt był chyba 22 zł, własnie ten niebieski czujnik odpowiada za grzanie swiec, lepiej wydac 20zł na nowy czujnik nisz zmieniac za kilka miesiecy swiece żarowe które od ciagłego grzania wkoncu sie wypala,
ewidentnie widać ze czujnik leży bo gdy odłaczysz czujnik ecu mysli ze jest temp. na duzym minusie i wtedy grzeja swiece.
Czy to jest ten czujnik ?

http://allegro.pl/item300886929_czujnik ... at_vw.html
czy 2 strona czyli zapiecie czujnika do wymiany ?

A co do MARTINO to mam ten sam problem ze wskazówka jest po zagrzaniu silnika minimalnie powyżej tej 3 kreski i wymieniłem juz termostad na Wahler i nic dalej to samo teraz zobacze tak jak to inny kolega napisał czy grube węrze nagrzewaja sie i jak i potem czujnik

markush
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 23 lis 2007, 18:41
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: markush » 26 sty 2008, 13:38

maryjann czujnik który pokazałeś to niebieski czujnik podający sygnał na ECU (komputer). Od wskazań zegara na desce jest szary okrągły z trzema pinami. U mnie jest on w tym samym króćcu co ten niebieski. Ja polecam firmy EPS. Znajomy ze sklepu motoryzacyjnego polecał no i na forum też je chwalili. Jak sprawdzić zegar? Najlepiej pożyczyć od kogoś na chwile całe drugie zegary. Ja tak zrobiłem. Nawet dwa razy. Ale czytałem na forum że można zewrzeć wtyczkę od szarego czujnika i wtedy wskazówka bardzo szybko pójdzie do góry (sprawdziłem zgadza się). Wystarczy włożyć w nią kawałek drutu (najlepiej dwie osoby, jedna zwiera druga obserwuje zegar bo trzeba to zrobić szybko bo coś chyba słyszałem że można zegar uszkodzić). Jak poczytasz moje posty to znajdziesz jeszcze inną metodę :mrgreen: sam ją wymyśliłem. Ale ja stawiałbym na czujnik. Jak go wymienisz (koszt 44zł) i nie pomoże to zegar. Oczywiście jeśli masz sprawny termostat.

http://www.allegro.pl/item297894768_czu ... coupe.html

Tak wygląda szary okrągły czujnik

Awatar użytkownika
krystek56
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 17 gru 2007, 18:12
Lokalizacja: Krakow

Post autor: krystek56 » 09 lut 2008, 10:02

Witam szukałem na forum odpowiedzi na moje pytanie. Niestety nie znalazłem, bądź nie zrozumiałem:-P
Moja temperatura wacha sie od 70 do 80 stopni. Sprawdzałem (ręcznie) temperaturę obu wężów chłodnicy tuż po rozgrzaniu silnika. Ten wyżej powoli się rozgrzewał a ten na dole pozostawał chłodny. Z tego co przeczytałem to nie raczej wina termostatu... To teraz nachodzi pytanie: to w takim razie czyja? Czujników? Którego? Jak to sprawdzić? (No i jak którego drania odłączyć, żeby nic nie popsuć:-)) Proszę o przesłanie zdjęcia to opisem. Albo ja lada chwila zrobię zdjęcie i zamieszczę w tym poście żeby było łatwiej się dogadać:-)

Awatar użytkownika
B4|Przemo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 30 gru 2007, 00:40
Lokalizacja: Białogard/Koszalin

Post autor: B4|Przemo » 09 lut 2008, 11:31

Mam taki sam problem, niunia grzeje sie max do 70 stopni...
Dzis sprawdze czy waz dolny od chlodnicy sie nagrzewa, jesli tak to przyczyna bedzie wiadoma, jesli nie to sie zglosze ;-)

Awatar użytkownika
gonzoli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 09 lut 2007, 00:50
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: gonzoli » 09 lut 2008, 11:56

krystek56, nie odpuszczaj od razu termostatu, ja miałem podobnie - dolny wąż był niby zimny, ale jak sprawdziłem w obecności mojego kolegi który siedział w aucie i chciał mi zrobić dowcip jak byłem z głową w silniku :mrgreen: to przygazował i wtedy eureka :idea: okazało się że jak wzrosło ciśnienie w układzie to wtedy termostat zaczął puszczać i dolny wąż zrobił się letni :evil:
Później godzina roboty dla lajkonika i trochę mokra koszulka z płynu :lol: i termostat wymieniony - jak ręką odjął.

B4|Przemo, jak będziesz wymieniać sam i na kanale to uważaj na resztki płynu <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl