Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Ile palą nasze autka ?

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 28 sty 2007, 23:42

Coupe quattro 2.3 20V 7A 170KM

Trasa:
80-100km/h 7,5-8l/100km
100-140km/h 8,5-9,5l/100km
140+km/h 10-11l/100km

Miasto:
Lato z klimą 14l/100km
Minimum 10,5l/100km
Maximum 16l/100km

Oczywiście PB95/PB98 ;-)

Awatar użytkownika
czarek_d20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 15 gru 2006, 19:40
Lokalizacja: Parczew-w.lubelskie

Post autor: czarek_d20 » 02 lut 2007, 15:53

Witaj.
Mam taką samą audiczkę jak twoja.
moja spala po miasteczku 12,0 - 13,0 l obecnie , a w lecie 11,5 l.
na trasie 9,0 l. ot i co. :lol: Obrazek

Awatar użytkownika
Jacek-Alfa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 10 lut 2007, 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Jacek-Alfa » 11 lut 2007, 22:14

witaj mrx1983 na jednej wypowiedzi podałes link to stronki z danymi technicznymi o audi b3 wypowiedz chyba z 28 stycznia. wiesz moze gdzie moge znajesc link o podobnej tematyce a wiec parametry techniczne itp do audi B4 ?? z góry dz za odp

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 11 lut 2007, 22:42

Jacek-Alfa pisze:witaj mrx1983 na jednej wypowiedzi podałes link to stronki z danymi technicznymi o audi b3 wypowiedz chyba z 28 stycznia. wiesz moze gdzie moge znajesc link o podobnej tematyce a wiec parametry techniczne itp do audi B4 ?? z góry dz za odp
przykro mi ale nie znam :roll:

Awatar użytkownika
Byk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:22
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Byk » 13 lut 2007, 21:35

Ale się użalacie. Ciekawe cobyście powiedzieli jakby wam paliły tyle co moja. Pije obecnie w okolicach 19l/100km i to jeżdżąc bez szaleństw.


PS
Ale ma uszkodzony czujnik temperatury płynu :-P

grubas12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 28 sty 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

2.0 116KM Automat

Post autor: grubas12 » 13 lut 2007, 22:31

W trasie przy prędkości 120-140 km/h ok. 9-10 litrów zaś w mieście nawet do 15 l. ale uważam że tragedii jeszcze nie ma biorąc pod uwage że nie jest to już nowy wóz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 lut 2007, 22:54

Witam. Ja tankuję w zbiornik 50 litrów gazu i przejeżdżam na nim 430 kilometrów po trasie nie dbając o oszczędność. A nogę mam ciężką, do tego chiptuning i szybszą skrzynie od A4. Ile pali benzyny to nawet nie wiem, bo zbyt często nie jeżdżę na nim.

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 13 lut 2007, 23:11

czarekj pisze:szybszą skrzynie od A4
o co chodzi z ta skrzynia?jaka to skrzynia?co daje?jak to zalozyc i do czego mozna?

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 13 lut 2007, 23:15

do tego chiptuning
Objaśnij proszę bliżej co masz zmodyfikowane w silniku.

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 14 lut 2007, 09:24

Gaz.
Trasa : 100km/10l Miasto : 100km/14-15l
Benzyna.
Trasa : 100km/8l Miasto: 100km/ 11l

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 14 lut 2007, 12:09

Witam ponownie. Do modyfikacji mojego auta skłoniła mnie duża ilość przejeżdżanych codziennie kilometrów i niezadowolenie z pracy silnika. Jeżdżąc dużo i szybko denerwowały mnie wysokie obroty silnika przy prędkościach podróżnych. Praktycznie na trasie obroty motoru nie schodziły poniżej 4000 obrotów na minutę. Przy silniku pracującym z takimi obrotami zużycie paliwa i oleju było dla mnie zbyt duże. Na piątym biegu silnik mógł się swobodnie wkręcić z obrotami prawie pod ogranicznik. Auto zachowywało sie tak jakby konstruktorzy zapomnieli dorzucić kolejnego biegu. Żartowałem sobie, że pewnie mam jakis model zestrojony na górskie tereny - np wersję Austriacką. Poczytałem trochę w książkach i wywnioskowałem, że modeli skrzyń biegów które pasowałyby do mojego jest w sumie co najmniej 20. Z ilości zębów na kołach zębatych powyliczałem sobie przełożenia całkowite mojej skrzyni z B4 i porównałem z przełożeniami skrzyń montowanych w innych autach tego koncernu. Wyszło mi że w Audi A4 z silnikiem 1,8 o mocy 125 koni będzie w sam raz. Pasującą skrzynię o oznaczeniu FPS (o ile dobrze juz teraz pamietam) wyszukałem i kupiłem na Allegro. Z przełożeń wyszło mi że przy tych samych obrotach silnika zamiast 130km/h będę miał 145km/h. Równocześnie poczyniłem starania co by zyskując na prędkości nie stracić na przyspieszeniu, w konsekwencji zamontowałem chip VW Motosport w komputerku swojego auta, który ma dawać +16KM i +22Nm momentu więcej. Żadnych innych modyfikacji nie robiłem. Po tych zmianach auto nie straciło na przyspieszeniu a zyskało na prędkości maksymalnej. Za mało było prostej drogi, ale 205 km/h juz jechałem bez problemu. Ktoś powie, że to mało, ale mi wystarcza zupełnie. Z tego silnika - ABK więcej już się nie wyciśnie nie ingerując mocniej w jego wnętrze. Teraz jazda jest o wiele przyjemniejsza, przy tej samej prędkości jazdy (130 km/h) obroty silnika spadły o ok. 500 obr/min. Silnik chodzi ciszej, mniej pali i gazu i oleju. Odnośnie chiptuningu to zmodyfikowana mapa wyprzedzenia zapłonu świetnie zdaje egzamin również na gazie. Każdy dobry gazownik, który zna się na rzeczy powie wam, że przy jeźdźie na gazie należałoby troszkę zapłon przyspieszyć. Nie ma co ukrywać, ale silniczek ABK zasilany benzyną lubi wysokie obroty, natomiast "od dołu" nie jest zbyt żwawy i wyraźnie odczuwa się niedostatek momentu w zakresie obrotów do 3000. Ten mankament jest dotkliwszy przy jeździe na gazie. Nie chcę tutaj wychwalać swojego chipa, ale po jego wstawieniu poprawiła sie charakterystyka momentu obrotowego w niższych partiach obrotów, tak, że jazda na gazie może być przyjemnością a nie koniecznością.
Dla wszelkich krytyków chiptuningu i zmian ustawień fabrycznych powiem tylko tyle, że mapa wtrysku i zapłonu w sterowniku Digifant 1.75 - (Audi 80 B4 2,0 ABK - ostatni rok produkcji) jest "ostrzejsza" niż w sterowniku Digifant 1.6 (Audi 80 B4 ABK - wcześniejsze lata produkcji), a samo auto z tym samym silnikiem 2,0 ABK najlepiej chodzi, gdy jest wyprodukowane w ostatnim roku (być może 2) produkcji tego modelu. Osobiście zakładałem koledze nowszy sterownik DIgifant 1,75 (przyłącze 45 pin) do auta z Digifant 1,6 (przyłącze chyba 38 pin) i był zadowolony, bo auto jak to on określił było żwawsze. Nie mam wykresów i charakterystyk mocy i momentu silnika ABK z obydwoma typami sterowników, ale jestem niemal pewien, że sama fabryka lekko podtuningowała auto poprawiając charakterystykę jego momentu.
Odnośnie szczegółów przekładki samej skrzyni to chętnie opowiem o tym zainteresowanym na PW, żeby na tym forum wszystkich nie zagadać.

sebolec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 02 sty 2007, 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebolec » 14 lut 2007, 13:00

Jacek-Alfa pisze:gdzie moge znajesc link o podobnej tematyce a wiec parametry techniczne itp do audi B4 ??
Dane techniczne różnych modeli Audi.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 14 lut 2007, 20:26

czarekj pisze:Witam. Ja tankuję w zbiornik 50 litrów gazu i przejeżdżam na nim 430 kilometrów po trasie nie dbając o oszczędność. A nogę mam ciężką, do tego chiptuning i szybszą skrzynie od A4. Ile pali benzyny to nawet nie wiem, bo zbyt często nie jeżdżę na nim.
to niezly wynik ale powiem ci że moja pali porownywalnie tyle samo a jest orginal a przy średniej 140km i 5 osobach 10,5l oczywiscie gazu

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

SPALANIE CHWILOWE

Post autor: czarekj » 15 lut 2007, 08:42

Witam wszystkich ponownie. Mam pytanie dla posiadaczy aut z silnikiem 2,0 ABK z komputerem pokładowym. Jakie jest chwilowe spalanie przy silniku pracujacym na wolnych obrotach, na postoju. Czy wartośc 1,6 litra na godzinę na rozgrzanym silniku jest realna?

Awatar użytkownika
Audifan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 26 gru 2006, 17:57
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Audifan » 27 lut 2007, 20:09

Znalazłem ciekawą oferte na otomoto mianowicie ta audiczke:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2201803
I teraz pytanie jakim cudem pali temu gościowi 12 litrów gazu :?:
To raczej nie możliwe... jakby to było 18l to rozumiem ale żeby silnik 2.8E palił 12l :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl