[80 B4 1.9TDI 1Z] Wymiana uszczelki pod głowicą
-
- Forum Audi 80
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 lis 2006, 11:24
- Lokalizacja: Olsztyn
[80 B4 1.9TDI 1Z] Wymiana uszczelki pod głowicą
Witam
Muszę wymienić uszczelkę pod głowicą bo jak jadę to zostawiam taki biały dym jak by mi ktoś świecę dymną przyczepił do samochodu
Słyszałem że podczas wymiany uszczelki trzeba wymienić od razu śruby ?? Trochę to dla mnie dziwne bo w salonie audi za jedną taką śrubę chcą 21 zł a trzeba ich wymienić 10. Myślicie że powinienem wymieniać te śruby ?? Czy sobie odpuścić to ?
Z góry dzięki za pomoc
Muszę wymienić uszczelkę pod głowicą bo jak jadę to zostawiam taki biały dym jak by mi ktoś świecę dymną przyczepił do samochodu
Słyszałem że podczas wymiany uszczelki trzeba wymienić od razu śruby ?? Trochę to dla mnie dziwne bo w salonie audi za jedną taką śrubę chcą 21 zł a trzeba ich wymienić 10. Myślicie że powinienem wymieniać te śruby ?? Czy sobie odpuścić to ?
Z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony 10 lut 2007, 18:17 przez jean_pierre, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 lis 2006, 11:24
- Lokalizacja: Olsztyn
Ale to co one kurczą się albo wyciągają pod wpływem temperatury ?? Rozumiem jak by to były jakieś aluminiowe albo wkręcane w aluminium ale przecież to sama stal więc nic nie powinno się dziać... chyba. Więc moim zdaniem te same powinny być ok, ale może się mylę skoro zalecają wymieniać i śruby ?? A może zalecają tylko po to żeby dodatkową kasę wyciągnąć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 138
- Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
- Lokalizacja: Olsztyn
-
- Forum Audi 80
- Posty: 138
- Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
- Lokalizacja: Olsztyn
witam
jak juz ktos napisał śruby sie rozciagaja ale nie tylko głowica tez
morzesz zastosowac zamienne śruby ale musisz dobrac odpowiedni materiał
stal stali nie równa i inaczej przenosi ociążemia statyczne i dynamiczne rodzajów jest bardzo duzo
sprawdz czy na orginałach śrubach nie ma wybitych numerów stopu z jakiego sa zrobione
sprawdz tez rodzaj gwintu jaki maja te śruby
pamietaj nie mozesz wkrecic pierwszej leprzej śruby bo peknie lub straci gwint albo za mocno sie rozciagnie, a sama głowica tez pracuje razem ze śrubami
ja bym zainwestował w nowe orginały jesli oczywiscie jest taka potzreba aby je wymienic
a nie zastanawiałes sie dlaczego śruby głowicy silnika odkreca sie i dokreca kluczem dynamometrycznyn i to w odpowiedniej kolejnosci???????
pozdrawiam
jak juz ktos napisał śruby sie rozciagaja ale nie tylko głowica tez
morzesz zastosowac zamienne śruby ale musisz dobrac odpowiedni materiał
stal stali nie równa i inaczej przenosi ociążemia statyczne i dynamiczne rodzajów jest bardzo duzo
sprawdz czy na orginałach śrubach nie ma wybitych numerów stopu z jakiego sa zrobione
sprawdz tez rodzaj gwintu jaki maja te śruby
pamietaj nie mozesz wkrecic pierwszej leprzej śruby bo peknie lub straci gwint albo za mocno sie rozciagnie, a sama głowica tez pracuje razem ze śrubami
ja bym zainwestował w nowe orginały jesli oczywiscie jest taka potzreba aby je wymienic
a nie zastanawiałes sie dlaczego śruby głowicy silnika odkreca sie i dokreca kluczem dynamometrycznyn i to w odpowiedniej kolejnosci???????
pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 138
- Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
- Lokalizacja: Olsztyn
-
- Forum Audi 80
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 lis 2006, 11:24
- Lokalizacja: Olsztyn
- Maniek mechanik
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 06 lut 2007, 18:01
- Lokalizacja: Bartoszyce
Śruby zawsze wymieniam w TDI jak i w innych dieslach, mam gwarancję że głowica leży jak potrzeba. Zestaw tychże śrub firmy ELRING dostępny w dobrych sklepach motoryzacyjnych praktycznie od ręki . Koszt ok 60-70 PLN za komplet. Głowica po takiej awarii koniecznie to płaszczyznowania . Uszczelka REINZ lub ELRING. Myślę że rozwiałem wszelkie wątpliwości.jean_pierre pisze:Wiedżmin, tak płyn chłodniczy gubiłem cały czas ale myślałem że to przez pompę wodną bo samochód w ogóle mi nie kopcił, dopiero teraz zaczął tak nagle bardzo mocno. Mechanik powiedział że uszczelka pod głowicą i że nie trzeba wymieniać śrub.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 lis 2006, 11:24
- Lokalizacja: Olsztyn
Wymieniłem uszczelkę pod głowicą na elring'a plus maść uszczelniająca, oczywiście planowanie głowicy, gniazd zaworowych, wymiana szpilek, dodatkowo od razu wymieniłem rozrząd i naprawiłem turbinę bo była zepsuta, wymiana uszczelki od razu pod klawiaturą, uszczelki kolektora dolotowego 1400 zł poszło... . Zobaczymy teraz na jak długo starczy