Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI 1Z] Wymiana uszczelki pod głowicą

ODPOWIEDZ
jean_pierre
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 25 lis 2006, 11:24
Lokalizacja: Olsztyn

[80 B4 1.9TDI 1Z] Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: jean_pierre » 10 lut 2007, 16:00

Witam

Muszę wymienić uszczelkę pod głowicą bo jak jadę to zostawiam taki biały dym jak by mi ktoś świecę dymną przyczepił do samochodu :-)
Słyszałem że podczas wymiany uszczelki trzeba wymienić od razu śruby ?? Trochę to dla mnie dziwne bo w salonie audi za jedną taką śrubę chcą 21 zł a trzeba ich wymienić 10. Myślicie że powinienem wymieniać te śruby ?? Czy sobie odpuścić to ?

Z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony 10 lut 2007, 18:17 przez jean_pierre, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jarema
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 26 gru 2006, 15:57
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarema » 10 lut 2007, 16:06

Zmierz długości tych śrub i sprawdź w literaturze czy mieszczą się w normie.
Niestety nie wiem ile powinna wynosić długość takiej śruby. Może ktoś będzie miał dane na ten temat.

jean_pierre
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 25 lis 2006, 11:24
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: jean_pierre » 10 lut 2007, 16:16

Ale to co one kurczą się albo wyciągają pod wpływem temperatury ?? Rozumiem jak by to były jakieś aluminiowe albo wkręcane w aluminium ale przecież to sama stal więc nic nie powinno się dziać... chyba. Więc moim zdaniem te same powinny być ok, ale może się mylę skoro zalecają wymieniać i śruby ?? A może zalecają tylko po to żeby dodatkową kasę wyciągnąć.

goldwinger
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: goldwinger » 10 lut 2007, 16:45

zalecają wymianę bo czasami przy dokręcaniu lubi się urwać

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 10 lut 2007, 18:12

goldwinger pisze:zalecają wymianę bo czasami przy dokręcaniu lubi się urwać
no właśnie

nie wiem tylko dlaczego takie drogie są w aso...
poszukaj jakichś zwykłych, na pewno są nie oryginalne
możesz popytać nawet u mechaników

goldwinger
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: goldwinger » 10 lut 2007, 18:19

tylko należy pamiętać że muszą mieć odpowiednią wytrzymałość, nie może to być zwykła 5,8
a w ASO to wszystko jest drogie

Awatar użytkownika
wiedzmin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 09 gru 2006, 12:51
Lokalizacja: Katowice lub Wawa

Post autor: wiedzmin » 10 lut 2007, 23:15

sruby sie nie urywaja tylko rozciagają co niestety powoduje słabsze doleganie głowicy do bloku.

Co do dymu to płynu z chłodnicy ubywa ci w zastraszającym tempie??? wybija go ???

rafi_79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 23 sty 2007, 00:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: rafi_79 » 11 lut 2007, 02:10

witam

jak juz ktos napisał śruby sie rozciagaja ale nie tylko głowica tez

morzesz zastosowac zamienne śruby ale musisz dobrac odpowiedni materiał

stal stali nie równa i inaczej przenosi ociążemia statyczne i dynamiczne rodzajów jest bardzo duzo

sprawdz czy na orginałach śrubach nie ma wybitych numerów stopu z jakiego sa zrobione

sprawdz tez rodzaj gwintu jaki maja te śruby

pamietaj nie mozesz wkrecic pierwszej leprzej śruby bo peknie lub straci gwint albo za mocno sie rozciagnie, a sama głowica tez pracuje razem ze śrubami

ja bym zainwestował w nowe orginały jesli oczywiscie jest taka potzreba aby je wymienic

a nie zastanawiałes sie dlaczego śruby głowicy silnika odkreca sie i dokreca kluczem dynamometrycznyn i to w odpowiedniej kolejnosci???????

pozdrawiam

goldwinger
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: goldwinger » 11 lut 2007, 11:52

rafi_79 pisze:a nie zastanawiałes sie dlaczego śruby głowicy silnika odkreca sie i dokreca kluczem dynamometrycznyn i to w odpowiedniej kolejnosci???????
aby było szczelnie
dociąga się w obpowiedniej kolejności aby powierzchnia styku była równa

jean_pierre
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 25 lis 2006, 11:24
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: jean_pierre » 11 lut 2007, 11:58

Wiedżmin, tak płyn chłodniczy gubiłem cały czas ale myślałem że to przez pompę wodną bo samochód w ogóle mi nie kopcił, dopiero teraz zaczął tak nagle bardzo mocno. Mechanik powiedział że uszczelka pod głowicą i że nie trzeba wymieniać śrub.

Awatar użytkownika
wiedzmin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 09 gru 2006, 12:51
Lokalizacja: Katowice lub Wawa

Post autor: wiedzmin » 11 lut 2007, 15:11

poszukaj w ksiazce .. tam jest podany wymiar srub.. jesli długosc srub bedzie sie miescic w granicach tolerancji to je zostawisz.. jesli nei wymiana ..

Awatar użytkownika
Maniek mechanik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 06 lut 2007, 18:01
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: Maniek mechanik » 14 lut 2007, 23:02

jean_pierre pisze:Wiedżmin, tak płyn chłodniczy gubiłem cały czas ale myślałem że to przez pompę wodną bo samochód w ogóle mi nie kopcił, dopiero teraz zaczął tak nagle bardzo mocno. Mechanik powiedział że uszczelka pod głowicą i że nie trzeba wymieniać śrub.
Śruby zawsze wymieniam w TDI jak i w innych dieslach, mam gwarancję że głowica leży jak potrzeba. Zestaw tychże śrub firmy ELRING dostępny w dobrych sklepach motoryzacyjnych praktycznie od ręki . Koszt ok 60-70 PLN za komplet. Głowica po takiej awarii koniecznie to płaszczyznowania . Uszczelka REINZ lub ELRING. Myślę że rozwiałem wszelkie wątpliwości.

jean_pierre
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 25 lis 2006, 11:24
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: jean_pierre » 15 lut 2007, 09:50

Wymieniłem uszczelkę pod głowicą na elring'a plus maść uszczelniająca, oczywiście planowanie głowicy, gniazd zaworowych, wymiana szpilek, dodatkowo od razu wymieniłem rozrząd i naprawiłem turbinę bo była zepsuta, wymiana uszczelki od razu pod klawiaturą, uszczelki kolektora dolotowego 1400 zł poszło... . Zobaczymy teraz na jak długo starczy :-)

Gienek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 08 lut 2007, 14:40

Post autor: Gienek » 27 lis 2007, 12:47

Jean,
Czeka mnie podobna operacja, czyli wymiana uszczelki głowicy. U mnie jednak przyczyną jest jedynie wyciek oleju spod uszczelki.

Proszę podziel sie uwagami, jak jest po wymianie, która przeprowadziłeś. Minęło już parę ładnych miesięcy, więc pewnie masz sporospostrzeżeń.

Z góry dziękuję.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl